Lacoste се завърна към тенис корените си на Седмицата на модата в Париж

Снимка: © Lacoste

Lacoste има нов творчески директор в лицето на гръцко-американската дизайнерка Пелагия Колотоурос. 

Тя пое френската марка през есента на 2023 г. Предшественикът ѝ Луиз Тротър прекара 4 години с бранда. 

Кариерата на Колотоурос тръгва от Calvin Klein през 1997 г. През последните години тя работи с The North Face и adidas за линиите Yeezy на Канйе Уест, Ivy Park на Бийонсе и с Фарел Уилямс

 

Седмицата на модата в Париж, на която дефилират колекциите на марките за сезон Есен/Зима '24, е пълна с дебюти на нови директори, но този на Колотоурос се оказа особено силен.

Дизайнерката дава нова енергия на марката в духа на „Лудите години" на Франция. Става дума за десетилетието между 1920 и 1930 г., известно в историята като Années Folles. 

Това е времето на Рене Лакост, познат като Крокодила. Той е тенисист номер едно в света между 1926 - 1927 г., а Париж е световна столица на креативността, изкуствата и социалния обмен.

 

„Характерни кройки, ясни линии и много графики подхранват диалога между модата, спорта и изкуството, което е също толкова централно за днешната творческа сцена, колкото и по времето на Рене.", пишат от Lacoste по повод работата на Колотоурос.

Прави впечатление, че класическата плисирана тенис пола разцъфтява по много начини.

Талисманът на марката е навсякъде - от катарамите на коланите през блузите до щипките за вратовръзки, които имитират тенис ракети.

През 1927 г. Франция печели Купа "Дейвис" в Америка, а Рене Лакоста е един от Четиримата мускетари на корта (Жак Брюньон, Анри Коше, Рене Лакоста и Жан Боротра), които донасят славата на Франция.

В периода от 1925 г. до 1933 г. те девет пъти играят финал и пет пъти печелят Купа Дейвис.

Тази историческа победа води до изграждането на стадион "Ролан Гарос". 

В чест на тази победа Пелагия Колотоурос кръщава колекцията “Victory of 1927”. 

 

Заемайки поста творчески директор миналия септември тя сподели, че не се страхува от историята и наследството на марката Lacoste. 

„Не е като да влезеш в нова марка, която сега гради своето ДНК - била съм в подобна ситуация и преди. С Lacoste до известна степен ставаш археолог или историк.

Трябва да се върнеш в архивите, в 90-годишната история на Lacoste, и да погледнеш парчетата от нова перспектива", коментира Колотоурос. 

Дизайнерката споделя и възхищението си от крокодила като символ на бранда, чиято история и предци стигат допреди 150 милиона години. 

 

„Това, което харесвам в Lacoste, е, че преминава през всички поколения. 20-годишен може да носи бранда и 70-годишен също - и и на двамата ще им стои по съвършено различен начин.", казва тя. 

В някои от моделите по артистичен начин е интерпретирана цяла тенис ракета.

Преобладават черно, тъмно кафяво и класическият оранжев клей цвят.
Част от палитрата са и тъмнозелените нюанси.  

Теренът за ревюто също беше много интересен - тенис корт, издигнат на разлини нива, но с характерните бели линии. 

Ние използваме "бисквитки" и други персонализиращи технологии, за да подобрим вашето преживяване в нашия сайт, да ви покажем персонализирано съдържание, таргетирана реклама, за да анализираме трафика на сайта и да проследим откъде идва нашата аудитория. Ако искате да разберете повече по темата можете да прочетете нашата "Политика на поверителност", както и "Политика за съхранение на личните данни", съобразно регламента за GDPR, който е в сила от 23 май 2018г.

Избирайки "Приемам", вие се съгласявате да използваме вашите "бисквитки" и други трафични данни.

Приемам