MINI Electric - луксозният картинг на ток
Като изключим чистият lifestyle елемент, MINI винаги е привличало с изключителната динамика на колата. Лекото купе и мощните двигатели плюс директното управление дават много поводи за сравнение с каране на картинг. Сега - още повече. MINI Cooper SE или, както е популярно. - MINI Electric, е с концепцията на познатото стандартно купе на марката с три врати. Движи се с електромотор с мощност 184 к.с. и ускорява от 0 до 100 км/ч за 7.3 секунди. Предназначен е основно за употреба в градска среда, но все пак капацитетът на батерията му може да осигури до 270 км пробег - разбирай град + - например от София спокойно можете да отидете до Боровец или до езерото в Правец.
MINI Driving Modes се избират от превключвател. При новото MINI Cooper SE на разположение са четири режима. Режим SPORT се различава от стандартната настройка MID по по-директната характеристика на педала на газта и особено спонтанните реакции на задвижването. Имате избор от две степени на регенерацията на спирачната енергия. При режима с висока регенерация, особено в градски условия, можете почти да не използвате спирачката. При пускането на педала за ускорение колата спира сама. Инфотейнмънт системата се управлява удобно от колело с директни бутони за различните функции, всичко това разположено на централната конзола.
МINI-то изглежда добре от всяка гледна точка. Черният покрив и стъкленият люк си отиват много. Тази кола е сай-високо ниво на оборудване, има кожени седалки и head-up дисплей. Отпред има предостатъчно място за двама души, направо мога да я нарека просторна. Отзад също може да се возят хора, при тева без да са особено притеснени.
Колата, която тествахме беше с опционалните 17-инчови алуминиеви джанти. Те са с аеродинамично оптимизирана повърхност, в два цвята, с асиметричен дизайн и се наричат MINI Electric Corona Spoke.
Новото MINI Cooper SE се произвежда в завода на MINI в Оксфорд, на същата поточна линия както моделите с двигатели с вътрешно горене. В този смисъл, LED осветен Union Jack на мястото до водача не изненадва никого. Британски елементи има на седалките и на стоповете. Въпреки, че колата е в действителност германска, английското ДНК е подчертано силно.
Вместо бензиново и дизелово задвижване под предния капак на новото MINI Cooper SE е монтиран електромотор. Компактният агрегат с интегрирана мощна управляваща електроника и трансмисия е монтиран в предната част върху масивна тръбна структура
Електромоторът е не само по-малък, но и значително по-лек от задвижването с двигател с вътрешно горене, и по този начин допринася за изключително хармонично разпределение на теглото между осите на новото MINI Cooper SE. електрическото MINI е по тежко от петролния вариант със 145 кг. Общото усещане за баланс на колата не се различава от "обикновеното".
Вместимостта на багажника – също като при MINI 3 врати с двигател с вътрешно горене – е 211 литра и се увеличава до 731 литра при сгъване на облегалките на задните седалки. Нещо интересно - багажникът има двойно дъно, така че - да кажем - можете да си държите кабелите за зареждане там, без това да се отразява на обема на багажника, и да пречи по никакъв начин.
Новото MINI Cooper SE се държи твърде стабилно на пътя, което се дължи най-вече на разположението на високоволтовата батерия. Тя е монтирана ниско в дъното на автомобила между предните и под задните седалки. Благодарение на тази конструкция вместимостта на багажника по никакъв начин не е намалена в сравнение с моделите с конвенционално задвижване.
Цветът на тестовата кола се казва White Silver metallic и е много красив на живо. Качеството на изработката също е впечатляващо във всички детайли - табло, детайли, седалки, материи.