Момичета, новият Tiguan е тук
Ако сте забелязали по улиците в работно време в София преобладаващите шофьори са жени. И ако доскоро за едната половина от човечеството бяха предназначени бързите и мощни коли, а за другата - всичко, което прилича на сапунерка, времената се промениха.
Volkswagen Tiguan е най-успешният представител на категорията Sports Utility Vehicle в Европа и един от най-продаваните SUV модели в световен мащаб. Досега от него са произведени повече от шест милиона броя, а през 2019 година Tiguan отново беше най-популярният модел не само на марката Volkswagen, но и в рамките на цялата Volkswagen Group с годишен производствен тираж от около 911 000 бройки. Сега Volkswagen представя световната премиера на своя изцяло обновен бестселър и ако се загледате в снимките, ще откриете, че във всички визии, в които има човек на снимката, това винаги е жена.
Новата предна част на каросерията е сред най-ярките характеристики във външността на новия Tiguan. По-голямата SUV радиаторна решетка на Volkswagen в предната част отразява родствената връзка между Tiguan и модели като по-големия Touareg. Оформлението на предния капак добавя височина, новата радиаторна решетка с интегрирани LED светлини е значително по-широка, а новата емблема на Volkswagen е разположена централно отпред. Забележителните форми на броните също са претърпели осезаема промяна
Надписът Tiguan в задната част също вече е разположен в централна позиция и се откроява ясно под емблемата VW.
Специалистите на Volkswagen са преструктурирали изцяло гамата задвижващи агрегати на Tiguan. Сред основните акценти в нея е новият вариант Tiguan eHybrid с plug-in хибридно задвижване (максимална мощност 180 кВт / 245 к.с.).
Tiguan eHybrid позволява движение в изцяло електрически режим със скорост до 130 км/ч, а в хибриден режим Hybrid електрическият двигател подкрепя високоефективния TSI (бензинов турбодвигател с директно впръскване на горивото) във фазите на ускорение. Комбинацията от електродвигател и двигател с вътрешно горене в този хибриден режим осигурява впечатляващи нива по отношение на мощността, тъй като електродвигателят е в състояние да осигури допълнителна тяга в точния момент. Режимът GTE на свой ред гарантира изключително динамично поведение на пътя и се активира с едно натискане на бутона до скоростния лост на трансмисията DSG. В режим GTE тяговият електродвигател и TSI агрегата обединяват своите усилия, за да постигнат максималната системна мощност на новия Tiguan eHybrid.
Дизайнът на Tiguan е привлекателен и автентичен за марката. Дизайнерите на Volkswagen са подчертали допълнително изчистения стил на модела
Volkswagen са цифровизирали изцяло приборите за управление на климатичната инсталация, което вече се осъществява чрез сензорни плъзгачи и сензорни бутони.
Изцяло нова е и допълнително предлаганата озвучителна система3 с мощност 480 W, разработена специално за модела от специалистите в областта на висококачествената аудиотехника на Harman Kardon.
Благодарение на новата система Travel Assist2/3 в Tiguan, компактният SUV модел вече е в състояние да предложи асистирано шофиране със скорост до 210 км/ч. В допълнение към това, в обновения Tiguan е внедрено и най-новото поколение инфотейнмънт системи, които предоставят на водача и пътниците изцяло нова гама от онлайн базирани услуги и функции.
Двойната система за селективна каталитична редукция SCR значително намалява емисиите на азотни окиси при турбодизеловия двигател.
Новата матрична LED система на предните светлини3 IQ.LIGHT на новия Tiguan осигурява много по-високо ниво на безопасност и удобство за водача при шофиране нощем
Инженерите на Volkswagen R са разработили най-динамичния вариант на Tiguan в историята на този модел на марката - Tiguan R с максимална мощност 235 кВт.
Двигателят TSI е изцяло нов за моделната гама на Tiguan.
Освен това специалистите са разработили и новата система за двойно предаване „R-Performance Torque Vectoring“ със селективно управление на подавания към колелата въртящ момент. Системата разпределя гъвкаво и интелигентно въртящия момент на двигателя между предния и задния мост, както и между лявото и дясното задно колело чрез технологията, която в техническата терминология е известна като “torque vectoring”.
Степента и начинът на разпределение на тягата се определят от конкретния ъгъл на отклонение на волана, положение на педала на газта, стойността на напречното ускорение, ъгълът на завъртане около вертикалната ос и скоростта на движение. Водачът може да контролира работата на селективното управление на подавания към колелата въртящ момент и електронните системи за стабилизация на поведението и динамиката на пътя чрез включената в стандартното оборудване на спортния модел възможност за избор на режим на шофиране - Comfort, Sport, Race, Individual, Offroad, Snow и Offroad Individual.
Водачът може да премине директно към режим Race чрез натискане на синия бутон R върху новия мултифункционален спортен волан на Tiguan R.