Новият Audi Q6 e-tron вече е и в България
Audi Q6 e-tron е златното сечение на компанията - премиум сегмента на средния клас.
Дебютът на модела беше дългоочакван и отлаган заради софтуерни проблеми, но сега той стигна вече и до България.
Целите са Audi Q6 e-tron да запълни силно конкурентния сегмент, в който компанията до скоро нямаше свой представител - а имено електрически SUV от среден клас.
Новият модел е първият, изграден на електрическата платформа Premium Platform Electric, проектираната заедно с Porsche.
Тя предлога не само впечатляващо пътно поведение и дизайн, но и технологично развитие, чийто главен акцент е изцяло електрическата система и възможностите за бързо зареждане на батерията.
Характерни за модела са мощните, компактни и изключително ефективни електрически двигатели, както и напълно нова литиево-йонна акумулаторна батерия с пробег с едно зареждане до 625 километра.
Основните версии са две – Q6 e-tron quattro и SQ6 e-tron. Те са оборудвани с батерия с 800-волтова архитектура и два електрически мотора, монтирани на предния и задния мост.
Q6 e-tron е с мощност от 383 конски сили/285 кВт и ускорение от 0 до 100 км/ч за 5,9 секунди, а SQ6 e-tron – 510 конски сили/380 кВт и 4,3 секунди от 0 до 100 км/ч.
Електрическият SUV предлага максимално пространство, комфорт и удобство както за всекидневна употреба, така и за по-дълги пътувания.
Audi Q6 e-tron позволява бързо зареждане с капацитет до 270 kW, което в рамките 10 минути може да генерира заряд за 255 километра.
Зареждането от 10 до 80% е възможно за около 20 минути.
800-волтовата батерия автоматично се разделя на две батерии с еднакъв волтаж, които след това могат да се зареждат паралелно с до 135 кВт.
В зависимост от нивото на зареждане двете половини на батерията първо се изравняват и след това се зареждат заедно.
Моделът има първия в света активен цифров светлинен подпис. Дигиталните задни светлини са с шест OLED панела с общо 360 сегмента, които генерират ново изображение на всеки десет милисекунди. За целта те използват специално разработен алгоритъм.
Вътре виждаме 14,5-инчовия екран на информационно-развлекателната система и 11,9-инчов цифров инструментален панел.
Извитата форма на дисплея е насочена към водача и напомня типичната за Audi решетка Singleframe.
Като допълнително оборудване може да се поръча гласов асистен с изкуствен интелект и head-up дисплей с добавена реалност.
Последният отразява голяма наклонена равнина на изображение в предното стъкло към водача и показва информация като скорост, пътни знаци, символи за помощ и навигация.
Равнината на изображението е наклонена напред, за да се подобри впечатлението за добавена реалност. Фокусът на човешкото око се движи заедно с него. Този процес и голямото виртуално разстояние на картината създават впечатлението, че показаните елементи се носят на разстояние до 200 метра пред автомобила.
Високоразположените дигитални дневни светлини придават на Q6 e-tron силно отличителен и характерен външен вид.
Горната част на колата, къдете са стъклата, е по-ниска и констрастира с мощното тяло на каросерията. Тя е леко изтеглена към задната част, а наклонените D-колони се вливат елегантно в мускулестите рамене на каросерията. Пробивът на D-колоните в покрива прави автомобила подинамичен и кара кабината да изглежда по-източена и по-дълга.
Характерна линия, която се простира от задните светлини до задните врати, подчертава горната част на така наречените quattro блистери – това са характерните контури на каросерията, върху които се поддържат наклонените D-колони.
„Блистерите“ са основен елемент от ДНК на дизайна на Audi. Audi
нарича този основен дизайнерски принцип „технология, която може да се види“.
Динамично изтеглената задна част създава смесица от спортна елегантност и усещане за сила.
Цените започват съответно от 139 651 лв. и 151 628 лв.