Новият GOLF GTI - една икона на 44 в дигиталния свят

44 години, 8 генерации -  Golf GTI  на Volkswagen е жива легенда. Първото поколение на Golf е от 1976 година и отдавна еволюира в цяла гама от различни по характер модели.
<br><br>
Сега своя пазарен дебют отбелязва последната 8-ма генерация на Golf GTI – с изцяло нов дизайн и последната дума на технологиите, напълно дигитализиран и свързан с интернет  и околния свят.
Новият Golf GTI е динамичен, сериозен, ефективен и високотехнологичен компактен спортен автомобил, напълно в крак с дигиталната ера и мощност 180 кВт (245 к.с.).
<br><br>
Заедно с него дебютира и Golf GTE, който използва plug-in хибридно задвижване. С мощност от 180 кВт, новият Golf GTE е също толкова мощен, колкото и Golf GTI. Хибридната система на задвижването е създадена за постигане на висока спортна динамика и съчетава екологичната устойчивост и възможността за изминаване на пробег от около 60 километра с нулеви локални емисии на електрическото задвижване.
<br><br>
Представен бе и нов GTD. Дизеловият Golf използва един от екологично най-чистите двигатели на планетата, благодарение на системата за третиране на отработилите газове с двойно дозиране на добавка от карбамид. При този вариант максималната мощност от 147 кВт (200 к.с.) е съчетана и с висок автономен пробег с едно зареждане на резервоара.
Снимка: © Volkswagen

44 години, 8 генерации - Golf GTI на Volkswagen е жива легенда. Първото поколение на Golf е от 1976 година и отдавна еволюира в цяла гама от различни по характер модели.

Сега своя пазарен дебют отбелязва последната 8-ма генерация на Golf GTI – с изцяло нов дизайн и последната дума на технологиите, напълно дигитализиран и свързан с интернет и околния свят. Новият Golf GTI е динамичен, сериозен, ефективен и високотехнологичен компактен спортен автомобил, напълно в крак с дигиталната ера и мощност 180 кВт (245 к.с.).

Заедно с него дебютира и Golf GTE, който използва plug-in хибридно задвижване. С мощност от 180 кВт, новият Golf GTE е също толкова мощен, колкото и Golf GTI. Хибридната система на задвижването е създадена за постигане на висока спортна динамика и съчетава екологичната устойчивост и възможността за изминаване на пробег от около 60 километра с нулеви локални емисии на електрическото задвижване.

Представен бе и нов GTD. Дизеловият Golf използва един от екологично най-чистите двигатели на планетата, благодарение на системата за третиране на отработилите газове с двойно дозиране на добавка от карбамид. При този вариант максималната мощност от 147 кВт (200 к.с.) е съчетана и с висок автономен пробег с едно зареждане на резервоара.

Надписите GTI, GTE и съответно GTD вече са разположени централно под емблемата на Volkswagen, а не от страната на водача, както беше преди. 

<br><br>

Спойлерът на покрива е издължен назад и се слива с черния кант около задното стъкло, което придава на Golf GTI, GTE и GTD още по-ниска и мощна стойка в сравнение с останалите версии в гамата на осмото поколение на Golf. 

<br><br>

Новите варианти се отличават от другите и по спортния дифузор най-отдолу, както и по разположението ауспусите – при GTI двете тръби са разположени в двата края отляво и отдясно, при GTD тръбите са сдвоени и разположени отляво. 

Снимка: © Volkswagen

Надписите GTI, GTE и съответно GTD вече са разположени централно под емблемата на Volkswagen, а не от страната на водача, както беше преди.

Спойлерът на покрива е издължен назад и се слива с черния кант около задното стъкло, което придава на Golf GTI, GTE и GTD още по-ниска и мощна стойка в сравнение с останалите версии в гамата на осмото поколение на Golf.

Новите варианти се отличават от другите и по спортния дифузор най-отдолу, както и по разположението ауспусите – при GTI двете тръби са разположени в двата края отляво и отдясно, при GTD тръбите са сдвоени и разположени отляво.

Стандартните LED фарове са разположени ниско и заедно с радиаторната решетка оформят едно цяло. 
<br><br>
Отпред по цялата широчина в горната част, близо до ръба на предния капак, преминава тясна линия - червена в случая на GTI, синя при GTE и сребриста при GTD. Те са препратка към емблематичната за модела червената рамка на радиаторната решетка на първия Golf GTI.
<br><br>
Когато дневните светлини се включат при приближаване на водача с ключа (опция), червената, синята или сребърната линия се допълва съответно от светлинна LED лента във фаровете. За първи път като стандартно оборудване се предлага и осветление на радиаторната решетка като своеобразно продължение на LED лентата. Тя е част от характерното излъчване в дизайна на предните светлини на Golf GTI, GTE и GTD.

Снимка: © Volkswagen

Стандартните LED фарове са разположени ниско и заедно с радиаторната решетка оформят едно цяло.

Отпред по цялата широчина в горната част, близо до ръба на предния капак, преминава тясна линия - червена в случая на GTI, синя при GTE и сребриста при GTD. Те са препратка към емблематичната за модела червената рамка на радиаторната решетка на първия Golf GTI.

Когато дневните светлини се включат при приближаване на водача с ключа (опция), червената, синята или сребърната линия се допълва съответно от светлинна LED лента във фаровете. За първи път като стандартно оборудване се предлага и осветление на радиаторната решетка като своеобразно продължение на LED лентата. Тя е част от характерното излъчване в дизайна на предните светлини на Golf GTI, GTE и GTD.

Класическият спортен волан се е превърнал в изцяло нов мултифункционален кожен спортен волан с сензорни панели за управление на функциите и опционален бутон за контрол на системата Travel Assist, която може да асистира водачите на новите мощни варианти на Golf чак до достигане на скорост от 210 км/ч.

Снимка: © Volkswagen

Класическият спортен волан се е превърнал в изцяло нов мултифункционален кожен спортен волан с сензорни панели за управление на функциите и опционален бутон за контрол на системата Travel Assist, която може да асистира водачите на новите мощни варианти на Golf чак до достигане на скорост от 210 км/ч.

Трите сребристи спици на волана са запазени, като вътрешността на централната спица при версията GTI е изпълнена в червено, докато при GTE и GTD декоративното покритие е съответно синьо и сребристо. 
Снимка: © Volkswagen

Трите сребристи спици на волана са запазени, като вътрешността на централната спица при версията GTI е изпълнена в червено, докато при GTE и GTD декоративното покритие е съответно синьо и сребристо.

Класическо оформление на спортните седалки с кариран десен на тапицериите също е запазено. Новият кариран мотив в сиво и черно се нарича Scalepaper, а шевовете са червени при GTI, сини при GTE и светлосиви при варианта GTD. Снимка: © Volkswagen

Класическо оформление на спортните седалки с кариран десен на тапицериите също е запазено. Новият кариран мотив в сиво и черно се нарича Scalepaper, а шевовете са червени при GTI, сини при GTE и светлосиви при варианта GTD.