Новият VW Arteon и дебютът на комби версията Shooting Brake
Volkswagen представи новия Arteon и едновременно с това
обяви дебюта на изцяло нова, втора версия в лицето на Arteon Shooting
Brake, което е комби версията на модела.
Вижте повече снимки в галерията.
За първи път Arteon ще се предлага и като plug-in хибридно задвижване - eHybrid1. Двете версии на Arteon - фастбек и Shooting Brake са сред първите представители на луксозния сегмент на средния автомобилен клас, които се предлагат със система за plug-in хибридно задвижване.
Arteon R е флагманът в гамата на обновения Arteon. Благодарение на технологията, известна като R- Performance Torque Vectoring, въртящият момент се разпределя оптимално и гъвкаво както между двата моста, така и между задните колела в зависимост от ситуацията на пътя и стила на шофиране чрез селективно управление на въртящия момент, подаван към всяко едно от колелата. По този начин се създава ново, по-високо ниво на динамиката на шофиране в този автомобилен клас.
Arteon има новото оформление на контролните прибори и на конфигурацията на арматурното табло. Управлението на функциите е улеснено с добавянето на сензорни плъзгачи за управление на климатика и с новия мултифункционален волан с сензорни панели.
Палитрата от технологични нововъведения включва нови двигатели.
Обемът на багажното отделение при Arteon Shooting Brake е 565 литра до ръба на облегалката на задната седалка и под покривалото на багажното отделение (563 литра при версията фастбек), а при сгъване на задните седалки багажният обем нараства до 1632 литра при Shooting Brake и 1 557 при версията фастбек. И в двата случая максималната дължина на товарното пространство до облегалките на предните седалки е 2090 милиметра.
Спортните седалки на Arteon R
Arteon и Arteon Shooting Brake имат атлетични линии, но се различават значително в оформлението на задната част, започваща от средните странични колони на покрива . Докато при класическата фастбек версия контурите на покрива и страничните прозорци започват да се снижават паралелно назад така се превръщат в типичната за спортните купета плавна извивка в силуета на покрива, при Shooting Brake линиите на покрива и страничното остъкляване продължават още назад и завършват в новия спойлер накрая на покрива. В горната си част линията на прозорците следва успоредно тази на покрива, но в долната част линиите се движат нагоре към задните странични колони, формирайки по-тясна остъклена площ в задната част на силуета.
Отличителна черта на новото оформление на предницата е непрекъсната светлинна лента, хромираните детайли и новите отвори за въздух в долната част. Радиаторната решетка и дългият, широк преден капак са оформени в едно цяло, а светлинната графика на предните и задните LED светлини са отличителни за модела.
Новост в гамата на Arteon е допълнително предлаганата асистираща система Travel Assist, която дава възможност за частично автоматизирано движение в диапазона от 0 до 210 км/ч (в рамките на ограниченията на системата) и прави шофирането в условия на натоварено градско движение и задръствания по-удобно за човека зад волана.