Повече лукс, повече производителност: Porsche представя новия Cayenne

Снимка: © Porsche

Porsche са преработили съществено третото поколение на модела Cayenne със задълбочени промени в задвижването, шасито, дизайна и оборудването. Това е подобрило допълнително не само производителността на пътя и извън него, но и луксозния ежедневен комфорт.

„Това е едно от най-обстойните продуктови надграждания в историята на Porsche“, казва Михаел Шецле, вицепрезидент на продуктовата линия Cayenne.

Матрични LED предни фарове с висока резолюция осветяват пътя спрямо всяка ситуация в шофирането, а система за качество на въздуха филтрира замърсителите в купето.

За пръв път в Cayenne, пасажерското място разполага със собствен дисплей за информация и развлечение – за видео стрийминг по време на пътуване например.

С обстойно надграден дизайн и гама от по-мощни двигатели Cayenne подчертава заявката си за най-спортен автомобил в своя сегмент.

Дигитализиран и фокусиран върху водача: изживяване за водача на Porsche

Дигитализиран и фокусиран върху водача: изживяване за водача на Porsche

Porsche интегрира напълно обновен дисплей и концепция за контрол. Новото изживяване, въведено за първи път при Porsche Taycan, е съсредоточено по оста на водача и оптимизира действията. Често използваните от водача функции са разположени направо върху или в непосредствена близост до волана. Например лостът отляво зад волана, вече има допълнителни функции за управление на подпомагащите системи за шофиране.

Скоростите на автоматичната трансмисия в новия Cayenne са на таблото. Това освобождава място на централна конзола за отделения за вещи и голям контролер на климатика. Големи, лесно достъпни контроли, съчетани с механични превключватели на климатика и тактилен контролер за силата на звука, осигуряват оптимална работа, както и изискан външен вид.

Дигитализиран и фокусиран върху водача: изживяване за водача на Porsche

Дигитализиран и фокусиран върху водача: изживяване за водача на Porsche

Ключова характеристика на новото изживяване за водача на Porsche е правилният баланс между цифровите и аналоговите елементи.

За първи път на предните седалки на Cayenne има напълно дигитален 12,6-инчов инструментален клъстер и разнообразни опции за дисплея. И оптимизиран head-up дисплей е наличен като опция.

Стандартният 12,3-инчов централен дисплей на системата за управление на комуникацията Porsche Communication Management (PCM) се интегрира хармонично в новото табло и осигурява достъп до всички свързани с автомобила функции.

Инсталирани са приложения като Spotify и Apple Music. За първи път е наличен и 10,9-инчов дисплей от страната на пасажерското място. Това позволява на човека на него да види данни за производителността докато пътува.

Осигурява му и отделен достъп до контролите на информационно-развлекателната система и, в зависимост от държавата, предоставя опция за видео стрийминг по време на пътуване. Специално фолио гарантира, че водачът не може да види този дисплей.

Усъвършенстван дизайн, иновативна светлинна технология

Усъвършенстван дизайн, иновативна светлинна технология

Новият Cayenne е с изразителен външен вид. Нова предна част с по-извити калници, нов преден капак и предни фарове с технологично излъчване подчертават широчината на автомобила. Триизмерни задни светлини, изчистени долни повърхности и нова задна престилка с интегрирана стойка за регистрационния номер определят задната част.

Разширена палитра с три нови цвята, олекотени спортни пакети, спестяващи 33 килограма за Cayenne Coupé, и нова пълна гама с 20-, 21- и 22-инчови джанти позволява индивидуална и динамична конфигурация на автомобила.

Матричните LED предни фарове вече са стандартно оборудване за новия модел, а матричните LED предни фарове с висока резолюция са нова опционална характеристика. С два HD модула и над 32 000 пиксела за всеки фар иновативната технология разпознава другите участници в движението и блокира лъча на дългите светлини за тях с точност до пиксел, за да не ги заслепява.

Яркостта на модулите може да се регулира в над 1000 стъпки в зависимост от ситуацията на шофиране. Персонализираните светлинни режими повишават безопасността и комфорта на пътя.

Porsche са въвели и система за качеството на въздуха в новия Cayenne. По стандарт автомобилът използва предварителни навигационни данни, за да отчита приближаващи тунели и да активира автоматично рециркулация на въздуха. Сензор отчита нивото на фини прахови частици и го прекарва през филтъра за фин прах колкото пъти е необходимо. Освен това йонизаторът премахва микробите и замърсителите във въздуха, което е особено полезно за страдащите от алергии.

Клиентите могат допълнително да използват широка гама от нови и оптимизирани системи в помощ на водача. Те включват активния ограничител на скоростта и асистента при отклоняване, асистент за завиване и подобрената система Porsche InnoDrive като част от адаптивния темпомат. Това означава, че новият Cayenne е още по-добър в подпомагането на водача при опасни ситуации, както и в задръствания по магистрали и главни пътища.

Повишен комфорт на возене и производителност

Повишен комфорт на возене и производителност

Автомобилният бранд сега оборудва Cayenne фабрично с окачване със стоманени пружини като системата за активно управление на окачването Porsche Active Suspension Management (PASM). Нови амортисьори с 2-клапанна технология и разделяне по този начин на фазите на отскачане и компресия позволяват оптимизирана ефективност при всички ситуации на шофиране. Забележимо са подобрени конкретно комфортът при ниски скорости, управлението при динамично завиване и поддържането при накланяне на каросерията.

Изживяването зад волана може да бъде допълнително подобрено с новото адаптивно въздушно окачване с 2-камерна, 2-клапанна технология. Това подобрява изживяването чрез усещане за меко окачване, стабилизира автомобила и опростява управлението на пътя и извън него – в сравнение както със стандартното окачване, така и с предходния модел. В същото време адаптивното въздушно окачване повишава прецизността и производителността на пътя и намалява движенията на каросерията при динамични ситуации на шофиране. Окачването осигурява и още по-рязко разграничение между режимите на шофиране Normal, Sport и Sport Plus.

Хибриден модел с по-голяма мощност и пробег в електрически режим до 90 километра

Хибриден модел с по-голяма мощност и пробег в електрически режим до 90 километра

В Европа новият модел дебютира с три различни версии на двигателя. Съществено подобрен 4-литров битурбо двигател V8, разработен от Porsche, заменя предишния двигател V6 в новия Cayenne S. С максимална мощност от 349 кW (474 к.с.) и въртящ момент от 600 Нм – с 25 kW (34 к.с.) и 50 Нм повече от предшественика – той ускорява както SUV, така и SUV Coupé до 100 км/ч за 4,7 секунди. Максималната скорост е 273 км/ч. Входното ниво в света на Cayenne е с оптимизиран 3-литров турбо двигател V6. Сега автомобилът генерира 260 kW (353 к.с.) и 500 Нм, което е с 10 kW (13 к.с.) и 50 Нм повече отпреди.

Шестцилиндровият двигател е също в основата на задвижването на Cayenne E-Hybrid. В съчетание с новия електрически мотор, подобрен с 30 kW до 130 kW (176 к.с.), комбинираната мощност нараства до 346 kW (470 к.с.). Високоволтовата батерия с капацитет, увеличен от 17,9 kWh на 25,9 kWh, в зависимост от нивото на оборудване, вече позволява пробег в изцяло електрически режим до 90 км по WLTP. Ново бордово зарядно устройство с мощност 11 kW сега съкращава времето за зареждане при подходящ източник на енергия до по-малко от два часа и половина въпреки увеличения капацитет на батерията. По време на пътуване оптимизираните е-хибридни режими на шофиране повишават ефективността на автомобила.

Извън ЕС Turbo GT, проектиран за максимална производителност на пътя, все още е топ моделът в гамата на Cayenne на повечето пазари на Porsche. Предлага се изключително като купе и се възползва от всички оптимизации и иновации на моделната серия. Освен това мощността на 4-литровия битурбо двигател V8 на Turbo GT е увеличена с 14 kW (19 к.с.) до 485 kW (659 к.с.). Cayenne Turbo GT ускорява от 0 до 100 км/ч за 3,3 секунди с максимална скорост 305 км/ч.

Наличен с разширено стандартно оборудване на цени от 92 820 евро

Наличен с разширено стандартно оборудване на цени от 92 820 евро

Стандартното оборудване на Cayenne е значително разширено. То включва Matrix LED предни фарове, системата за активно управление на окачването Porsche Active Suspension Management, 20-инчови джанти, преден и заден асистент за паркиране с камера за заден ход, и подложка за смартфон с индукционно зареждане до 15 вата.

В Германия Porsche предлага новия Cayenne на цени, започващи от 92 820 евро (Coupé от 97 080 евро) с ДДС и специфично за страната оборудване. Цената на Cayenne E-Hybrid започва от 107 160 евро (Coupé от 110 280 евро), а на Cayenne S – от 111 420 евро (Coupé от 116 940 евро).

Новите модели вече са налични за поръчка, като доставките за Европа ще започнат през месец юли 2023 г.

Ние използваме "бисквитки" и други персонализиращи технологии, за да подобрим вашето преживяване в нашия сайт, да ви покажем персонализирано съдържание, таргетирана реклама, за да анализираме трафика на сайта и да проследим откъде идва нашата аудитория. Ако искате да разберете повече по темата можете да прочетете нашата "Политика на поверителност", както и "Политика за съхранение на личните данни", съобразно регламента за GDPR, който е в сила от 23 май 2018г.

Избирайки "Приемам", вие се съгласявате да използваме вашите "бисквитки" и други трафични данни.

Приемам