Повече лукс, повече производителност: Porsche представя новия Cayenne
Porsche са преработили съществено третото поколение на модела Cayenne със задълбочени промени в задвижването, шасито, дизайна и оборудването. Това е подобрило допълнително не само производителността на пътя и извън него, но и луксозния ежедневен комфорт.
„Това е едно от най-обстойните продуктови надграждания в историята на Porsche“, казва Михаел Шецле, вицепрезидент на продуктовата линия Cayenne.
Матрични LED предни фарове с висока резолюция осветяват пътя спрямо всяка ситуация в шофирането, а система за качество на въздуха филтрира замърсителите в купето.
За пръв път в Cayenne, пасажерското място разполага със собствен дисплей за информация и развлечение – за видео стрийминг по време на пътуване например.
С обстойно надграден дизайн и гама от по-мощни двигатели Cayenne подчертава заявката си за най-спортен автомобил в своя сегмент.
Дигитализиран и фокусиран върху водача: изживяване за водача на Porsche
Porsche интегрира напълно обновен дисплей и концепция за контрол. Новото изживяване, въведено за първи път при Porsche Taycan, е съсредоточено по оста на водача и оптимизира действията. Често използваните от водача функции са разположени направо върху или в непосредствена близост до волана. Например лостът отляво зад волана, вече има допълнителни функции за управление на подпомагащите системи за шофиране.
Скоростите на автоматичната трансмисия в новия Cayenne са на таблото. Това освобождава място на централна конзола за отделения за вещи и голям контролер на климатика. Големи, лесно достъпни контроли, съчетани с механични превключватели на климатика и тактилен контролер за силата на звука, осигуряват оптимална работа, както и изискан външен вид.
Дигитализиран и фокусиран върху водача: изживяване за водача на Porsche
Ключова характеристика на новото изживяване за водача на Porsche е правилният баланс между цифровите и аналоговите елементи.
За първи път на предните седалки на Cayenne има напълно дигитален 12,6-инчов инструментален клъстер и разнообразни опции за дисплея. И оптимизиран head-up дисплей е наличен като опция.
Стандартният 12,3-инчов централен дисплей на системата за управление на комуникацията Porsche Communication Management (PCM) се интегрира хармонично в новото табло и осигурява достъп до всички свързани с автомобила функции.
Инсталирани са приложения като Spotify и Apple Music. За първи път е наличен и 10,9-инчов дисплей от страната на пасажерското място. Това позволява на човека на него да види данни за производителността докато пътува.
Осигурява му и отделен достъп до контролите на информационно-развлекателната система и, в зависимост от държавата, предоставя опция за видео стрийминг по време на пътуване. Специално фолио гарантира, че водачът не може да види този дисплей.
Усъвършенстван дизайн, иновативна светлинна технология
Новият Cayenne е с изразителен външен вид. Нова предна част с по-извити калници, нов преден капак и предни фарове с технологично излъчване подчертават широчината на автомобила. Триизмерни задни светлини, изчистени долни повърхности и нова задна престилка с интегрирана стойка за регистрационния номер определят задната част.
Разширена палитра с три нови цвята, олекотени спортни пакети, спестяващи 33 килограма за Cayenne Coupé, и нова пълна гама с 20-, 21- и 22-инчови джанти позволява индивидуална и динамична конфигурация на автомобила.
Матричните LED предни фарове вече са стандартно оборудване за новия модел, а матричните LED предни фарове с висока резолюция са нова опционална характеристика. С два HD модула и над 32 000 пиксела за всеки фар иновативната технология разпознава другите участници в движението и блокира лъча на дългите светлини за тях с точност до пиксел, за да не ги заслепява.
Яркостта на модулите може да се регулира в над 1000 стъпки в зависимост от ситуацията на шофиране. Персонализираните светлинни режими повишават безопасността и комфорта на пътя.
Porsche са въвели и система за качеството на въздуха в новия Cayenne. По стандарт автомобилът използва предварителни навигационни данни, за да отчита приближаващи тунели и да активира автоматично рециркулация на въздуха. Сензор отчита нивото на фини прахови частици и го прекарва през филтъра за фин прах колкото пъти е необходимо. Освен това йонизаторът премахва микробите и замърсителите във въздуха, което е особено полезно за страдащите от алергии.
Клиентите могат допълнително да използват широка гама от нови и оптимизирани системи в помощ на водача. Те включват активния ограничител на скоростта и асистента при отклоняване, асистент за завиване и подобрената система Porsche InnoDrive като част от адаптивния темпомат. Това означава, че новият Cayenne е още по-добър в подпомагането на водача при опасни ситуации, както и в задръствания по магистрали и главни пътища.
Повишен комфорт на возене и производителност
Автомобилният бранд сега оборудва Cayenne фабрично с окачване със стоманени пружини като системата за активно управление на окачването Porsche Active Suspension Management (PASM). Нови амортисьори с 2-клапанна технология и разделяне по този начин на фазите на отскачане и компресия позволяват оптимизирана ефективност при всички ситуации на шофиране. Забележимо са подобрени конкретно комфортът при ниски скорости, управлението при динамично завиване и поддържането при накланяне на каросерията.
Изживяването зад волана може да бъде допълнително подобрено с новото адаптивно въздушно окачване с 2-камерна, 2-клапанна технология. Това подобрява изживяването чрез усещане за меко окачване, стабилизира автомобила и опростява управлението на пътя и извън него – в сравнение както със стандартното окачване, така и с предходния модел. В същото време адаптивното въздушно окачване повишава прецизността и производителността на пътя и намалява движенията на каросерията при динамични ситуации на шофиране. Окачването осигурява и още по-рязко разграничение между режимите на шофиране Normal, Sport и Sport Plus.
Хибриден модел с по-голяма мощност и пробег в електрически режим до 90 километра
В Европа новият модел дебютира с три различни версии на двигателя. Съществено подобрен 4-литров битурбо двигател V8, разработен от Porsche, заменя предишния двигател V6 в новия Cayenne S. С максимална мощност от 349 кW (474 к.с.) и въртящ момент от 600 Нм – с 25 kW (34 к.с.) и 50 Нм повече от предшественика – той ускорява както SUV, така и SUV Coupé до 100 км/ч за 4,7 секунди. Максималната скорост е 273 км/ч. Входното ниво в света на Cayenne е с оптимизиран 3-литров турбо двигател V6. Сега автомобилът генерира 260 kW (353 к.с.) и 500 Нм, което е с 10 kW (13 к.с.) и 50 Нм повече отпреди.
Шестцилиндровият двигател е също в основата на задвижването на Cayenne E-Hybrid. В съчетание с новия електрически мотор, подобрен с 30 kW до 130 kW (176 к.с.), комбинираната мощност нараства до 346 kW (470 к.с.). Високоволтовата батерия с капацитет, увеличен от 17,9 kWh на 25,9 kWh, в зависимост от нивото на оборудване, вече позволява пробег в изцяло електрически режим до 90 км по WLTP. Ново бордово зарядно устройство с мощност 11 kW сега съкращава времето за зареждане при подходящ източник на енергия до по-малко от два часа и половина въпреки увеличения капацитет на батерията. По време на пътуване оптимизираните е-хибридни режими на шофиране повишават ефективността на автомобила.
Извън ЕС Turbo GT, проектиран за максимална производителност на пътя, все още е топ моделът в гамата на Cayenne на повечето пазари на Porsche. Предлага се изключително като купе и се възползва от всички оптимизации и иновации на моделната серия. Освен това мощността на 4-литровия битурбо двигател V8 на Turbo GT е увеличена с 14 kW (19 к.с.) до 485 kW (659 к.с.). Cayenne Turbo GT ускорява от 0 до 100 км/ч за 3,3 секунди с максимална скорост 305 км/ч.
Наличен с разширено стандартно оборудване на цени от 92 820 евро
Стандартното оборудване на Cayenne е значително разширено. То включва Matrix LED предни фарове, системата за активно управление на окачването Porsche Active Suspension Management, 20-инчови джанти, преден и заден асистент за паркиране с камера за заден ход, и подложка за смартфон с индукционно зареждане до 15 вата.
В Германия Porsche предлага новия Cayenne на цени, започващи от 92 820 евро (Coupé от 97 080 евро) с ДДС и специфично за страната оборудване. Цената на Cayenne E-Hybrid започва от 107 160 евро (Coupé от 110 280 евро), а на Cayenne S – от 111 420 евро (Coupé от 116 940 евро).
Новите модели вече са налични за поръчка, като доставките за Европа ще започнат през месец юли 2023 г.