Скритите послания в хитовия сериал The Queen's Gambit

<br><br>
The Queen’s Gambit на режисьора Скот Франк е сериалът, от който зрителите имаха нужда тази есен. Драмата, базирана на едноименния роман на Уолтър Тевис, ги отвежда в света на американското дете-чудо в шахмата Бет Хармън и показва най-доброто от света на 60-те. <br><br>
Аня Тейлър-Джой е в главната роля и прави невероятно представяне, което кара зрителя да изгледа минисериала на един дъх. <br><br>
Зад успеха на The Queen’s Gambit стои не само брилянтната актьорска игра, но и режисурата, заснемането, дизайнът на декора и на костюмите. Всичко това съдържа редица скрити послания.



The Queen’s Gambit на режисьора Скот Франк е сериалът, от който зрителите имаха нужда тази есен. Драмата, базирана на едноименния роман на Уолтър Тевис, ги отвежда в света на американското дете-чудо в шахмата Бет Хармън и показва най-доброто от света на 60-те.

Аня Тейлър-Джой е в главната роля и прави невероятно представяне, което кара зрителя да изгледа минисериала на един дъх.

Зад успеха на The Queen’s Gambit стои не само брилянтната актьорска игра, но и режисурата, заснемането, дизайнът на декора и на костюмите. Всичко това съдържа редица скрити послания.

Скот Франк и екипът му спазват някои основни правила в заснемането, които са от ключово значение. Едно от тях е симетрията. <br><br>
Създаването на баланс между лявата и дясната част на екрана е изпитан метод, който въдворява хармония и подреденост. В много сцени можем да видим как тези две части са напълно или почти еднакви.

Скот Франк и екипът му спазват някои основни правила в заснемането, които са от ключово значение. Едно от тях е симетрията.

Създаването на баланс между лявата и дясната част на екрана е изпитан метод, който въдворява хармония и подреденост. В много сцени можем да видим как тези две части са напълно или почти еднакви.

„Златното сечение“ – ако се вгледаме в детайлите, ще открием, че доста често най-важните са точно в центъра на кадъра. Целта е да се създаде най-добър изглед към тях, пишат от Log Line.

„Златното сечение“ – ако се вгледаме в детайлите, ще открием, че доста често най-важните са точно в центъра на кадъра. Целта е да се създаде най-добър изглед към тях, пишат от Log Line.

Поставянето на основния обект на кадъра в естествена рамка е задача, перфектно изпълнена от кинематографите на The Queen’s Gambit. Окото на зрителя понякога чертае рамките само, както в този случай.

Поставянето на основния обект на кадъра в естествена рамка е задача, перфектно изпълнена от кинематографите на The Queen’s Gambit. Окото на зрителя понякога чертае рамките само, както в този случай.

Майсторството на Скот Франк си личи и тук. "Пирамидата" - поставянето на обектите във формата на триъгълник, е елемент, който създава нужния баланс на кадъра.

Майсторството на Скот Франк си личи и тук. "Пирамидата" - поставянето на обектите във формата на триъгълник, е елемент, който създава нужния баланс на кадъра.

Създателите на сериала са снимали отлични кадри, които човек може просто да спре на пауза и да им се наслади.  <br><br>
Отделянето на преден, среден и заден план прави рамката още по-дълбока, изгражда контраст и самостоятелно значение.

Създателите на сериала са снимали отлични кадри, които човек може просто да спре на пауза и да им се наслади.

Отделянето на преден, среден и заден план прави рамката още по-дълбока, изгражда контраст и самостоятелно значение.

Костюмите са дело на немския дизайнер Габриеле Биндер. "Моята роля е винаги да свързвам дрехите със сюжета на историята. Първоначалната ми опорна точка, разбира се, е сценарият", казва тя пред Vogue, които правят анализ на дрехите на главната героиня. <br><br>
Биндер е създател на костюмите в режисирания от Анджелина Джоли „In the Land of Blood and Honey“, както и на номинирания за Оскар „Never Look Away“ от 2018 г.

Костюмите са дело на немския дизайнер Габриеле Биндер. "Моята роля е винаги да свързвам дрехите със сюжета на историята. Първоначалната ми опорна точка, разбира се, е сценарият", казва тя пред Vogue, които правят анализ на дрехите на главната героиня.

Биндер е създател на костюмите в режисирания от Анджелина Джоли „In the Land of Blood and Honey“, както и на номинирания за Оскар „Never Look Away“ от 2018 г.

„Тя е магическа“, казва Биндер за Аня Тейлър-Джой. „Ако наистина хареса дадена дреха и мисли, че тя е подходящата за точно определен момент, прави малките неща големи. Веднага свързва дрехите с тялото си“. <br><br>
„Искахме външният вид на Бет Хармън, който е типичен за края на 50-те и началото на 60-те години, да бъде малко по-характерен за предходните години. Направихме го с цел – за да покажем момента, в който тя открива как младите хора от нейното поколение живеят в Ню Йорк“.

„Тя е магическа“, казва Биндер за Аня Тейлър-Джой. „Ако наистина хареса дадена дреха и мисли, че тя е подходящата за точно определен момент, прави малките неща големи. Веднага свързва дрехите с тялото си“.

„Искахме външният вид на Бет Хармън, който е типичен за края на 50-те и началото на 60-те години, да бъде малко по-характерен за предходните години. Направихме го с цел – за да покажем момента, в който тя открива как младите хора от нейното поколение живеят в Ню Йорк“.

„Когато Бет е в училище, тя чувства, че другите момичета са много по-различни от нея. До такава степен, че не се усеща като част от тази група. В този момент тя търси нещо, за което да се закрепи, или някого, и в отсъствието на такъв човек, се свързва изцяло с дрехите си“, казва дизайнерът на костюмите в сериала.

„Когато Бет е в училище, тя чувства, че другите момичета са много по-различни от нея. До такава степен, че не се усеща като част от тази група. В този момент тя търси нещо, за което да се закрепи, или някого, и в отсъствието на такъв човек, се свързва изцяло с дрехите си“, казва дизайнерът на костюмите в сериала.

Биндер споделя, че подбира костюмите винаги така, че да са огледален образ на това, което се случва вътре в самия персонаж. Казва, че Аня е харесала дрехите, които носи, докато побеждава опонентите си от другата страна на масата. <br><br>
„Контрастът в цветовете е огледален на играта – бялото и черното представляват победата и загубата. Не можеш да постигнеш това с други цветове“.

Биндер споделя, че подбира костюмите винаги така, че да са огледален образ на това, което се случва вътре в самия персонаж. Казва, че Аня е харесала дрехите, които носи, докато побеждава опонентите си от другата страна на масата.

„Контрастът в цветовете е огледален на играта – бялото и черното представляват победата и загубата. Не можеш да постигнеш това с други цветове“.

За да изгради стила на 50-те, дизайнерът се сеща за американската актриса Джийн Сибърг („До последен дъх“), която става звезда именно по това време. „Тя, също като Бет Хармън, е била аутсайдер“, споделя Биндер. <br><br>
„А за облеклата в нюйоркски стил в ума ми беше Иди Седжуик“.

За да изгради стила на 50-те, дизайнерът се сеща за американската актриса Джийн Сибърг („До последен дъх“), която става звезда именно по това време. „Тя, също като Бет Хармън, е била аутсайдер“, споделя Биндер.

„А за облеклата в нюйоркски стил в ума ми беше Иди Седжуик“.

„Особено много ми харесват тениските, които Бет носи в сериала. Направихме ги в зелено, синьо и бяло. Те са елегантни и семпли“, казва дизайнерът на костюмите. <br><br>

„Особено много ми харесват тениските, които Бет носи в сериала. Направихме ги в зелено, синьо и бяло. Те са елегантни и семпли“, казва дизайнерът на костюмите.

„Този външен вид ми хареса толкова много, че го повтарях отново и отново. Тя изглежда толкова свободна и млада. Определено е нещо, което не можеш да пресъздадеш днес“, смята Биндер.

„Този външен вид ми хареса толкова много, че го повтарях отново и отново. Тя изглежда толкова свободна и млада. Определено е нещо, което не можеш да пресъздадеш днес“, смята Биндер.

В първи епизод Бет носи рокля, която майка ѝ е направила за нея – с името ѝ, бродирано върху плата. Цветът на тази рокля представлява чувството на героинята, което тя изпитва, представяйки си своя дом, споделя Биндер.

В първи епизод Бет носи рокля, която майка ѝ е направила за нея – с името ѝ, бродирано върху плата. Цветът на тази рокля представлява чувството на героинята, което тя изпитва, представяйки си своя дом, споделя Биндер.

Накрая Бет е облечена в бяло палто, комбинирано с бели панталони и шапка в същия цвят. Идеята е да се представи ясно послание, че тя е кралицата на шахматната дъска, а самата дъска представлява света.

Накрая Бет е облечена в бяло палто, комбинирано с бели панталони и шапка в същия цвят. Идеята е да се представи ясно послание, че тя е кралицата на шахматната дъска, а самата дъска представлява света.

Ние използваме "бисквитки" и други персонализиращи технологии, за да подобрим вашето преживяване в нашия сайт, да ви покажем персонализирано съдържание, таргетирана реклама, за да анализираме трафика на сайта и да проследим откъде идва нашата аудитория. Ако искате да разберете повече по темата можете да прочетете нашата "Политика на поверителност", както и "Политика за съхранение на личните данни", съобразно регламента за GDPR, който е в сила от 23 май 2018г.

Избирайки "Приемам", вие се съгласявате да използваме вашите "бисквитки" и други трафични данни.

Приемам