Те са истинските инфлуенсъри на Америка



Кажи ми кои са идолите ти, за да ти кажа за кого ще гласуваш: Личният пример и харизмата на звездите от спорта, музиката и киното все още имат сериозно значение за формирането на политическите нагласи. Hollywood Reporter публикува нови данни от изследване на настроенията сред активни гласоподаватели и оценката им за най-влиятелните знаменитости в предизборната 2020 г. Резултатите показват доста интересна картина.

Звездата на NBA Леброн Джеймс е човекът, който е допринесъл най-много за осъзнаването на значимостта на президентските избори на 3 ноември и е мотивирал най-много хора да решат да гласуват. Джеймс се ползва с най-високо доверие сред чернокожите избиратели, и е в топ 5 на знаменитостите - лидери на обществено мнение по социални и политически теми.

Четирикратният шампион казва, че ангажирането на гласоподавателите от чернокожата общност е най-важната му цел на тези избори. Леброн Джеймс работи заедно с правозащитната организация More Than a Vote, която образова гражданите за техните избирателни права и се бори срещу потискането на вота в райони с преобладаващо малцинствено население.

Снимка: © Getty Images



Името на Том Ханкс излиза на първо място в националното допитване по въпроса "Посочете популярна личност, на чието мнение по политически или обществени въпроси в Америка се доверявате най-много". 49% от участниците в проучването вярват на преценката на актьора, който често е наричан "най-почтеният човек в Холивуд". На второ място идва Дуейн Джонсън, следван от Опра Уинфри.



Авторите на изследването показват, че Зендая (носителка на Emmy за ролята си в сериала Euphoria) е най-влиятелната звезда сред избирателите от най-младото поколение, т.нар. Generation Z. Доста от нейните фенове ще гласуват за първи път на изборите на 3 ноември, а 59% от хората до 21-годишна възраст в изследването казват, че се доверяват най-много на нейното мнение. На второ място остава Бийонсе, следвана от Дуейн Джонсън, Леброн и Опра.



Кание Уест, който лично участва в президентските избори през 2020 г. като независим кандидат, не влиза в топ 10 на знаменитостите с най-ярък политически профил според общата извадка. Уест обаче изпъква с 11% доверие, когато се погледнат данните от възрастовата група на най-младото "Поколение Z".



Рок музикантът Кид Рок, който е отявлен привърженик на президента Доналд Тръмп, се оказва най-влиятелната знаменитост с политическа позиция сред гласоподавателите на Републиканската партия с цели 46%. Следван е от кънтри певеца Тед Нюджънт с 43%(участник в предизборните митинги на Тръмп) и вездесъщия Том Ханкс (42%).



Популярната онлайн кампания на Леонардо ДиКаприо в подкрепа на предварителното гласуване на изборите се оказва най-успешна за "вдъхването на енергия" сред потенциалните избиратели в социалните мрежи, според анализ на съдържанието, свързано с предизборната кампания. След него се нареждат Бийонсе, Дуейн Джонсън, Кери Уошингтън и др.



Лейди Гага е звездата с най-благонадеждно политическо мнение сред LGBTQ-общността в САЩ, показва още изследването. Певицата изпреварва Опра Уинфри, Скалата и Бийонсе по този показател.



Трябва ли звездите да изнасят политически речи, когато получават награди за артистичните си постижения? 62% от Демократите казват "Да", докато само 29% от Републиканците са склонни да търпят агитация по време на развлекателни церемонии.

75% от всички анкетирани хора казват, че все пак биха искали популярните личности да използват платформите си, за да говорят за някои от най-важните политически и обществени въпроси - по-специално за пандемията с Covid-19, избирателната активност и расовата справедливост в Америка. Партийното разделение отново е доста сериозно - 93% от Демократите искат да видят по-сериозна социална ангажираност от страна на любимите си творци, докато делът при Републиканците е 54%.

Ние използваме "бисквитки" и други персонализиращи технологии, за да подобрим вашето преживяване в нашия сайт, да ви покажем персонализирано съдържание, таргетирана реклама, за да анализираме трафика на сайта и да проследим откъде идва нашата аудитория. Ако искате да разберете повече по темата можете да прочетете нашата "Политика на поверителност", както и "Политика за съхранение на личните данни", съобразно регламента за GDPR, който е в сила от 23 май 2018г.

Избирайки "Приемам", вие се съгласявате да използваме вашите "бисквитки" и други трафични данни.

Приемам