Vogue World: Hollywood 2025 – Модата среща киното под прожекторите на Лос Анджелис

Снимка: © Getty Images

Модата срещна киното в четвъртото издание на Vogue World: Hollywood 2025.

Шоуто беше изградено като филм в седем части – от холивудския блясък на златния век и образа на бунтаря, през историческите героини и „лятото на любовта“, до авангарда, афрофутуризма и новите светове.

Всяка от тях беше поверена на световно признат костюмограф, който е работил в партньорство с водещи модни дизайнери. Сред тях Катрин Мартин с Миуча Прада, Колийн Атууд с Александър Маккуин, Милена Канонеро с Луи Вюитон, Ариан Филипс с Марк Джейкъбс, Санди Пауъл с Валентино, Рут Е. Картър с Балмен и Жаклин Уест с Алая.

По подиума оживяха оригинални филмови костюми във съвременни дизайнерски интерпретации. 

Всички приходи от билетите, както и постъпленията от ексклузивната капсулна колекция на Джери Лоренцо (Fear of God), създадена специално за Vogue World: Hollywood, бяха дарени на Entertainment Community Fund – организация, която подпомага актьори, филмови професионалисти и творци.

Тази година фокусът е върху костюмографите и сценичните екипи, пострадали от пожарите в Лос Анджелис.

Светлини, камера, Chanel

Светлини, камера, Chanel

Вечерта започна с неочакван музикален номер, който пренесе зрителите в златната ера на Холивуд. Никол Кидман се появи като Джилда – героинята на Рита Хейуърт от класическия филм „Gilda“ (1946) и изпълни песента „Put the Blame on Mame“.

Актрисата излезе на улиците на студиата Paramount, облечена в  рокля на Chanel и бижута Chanel Fine Jewelry.

Режисьорът Баз Лурман, с когото Кидман работи в „Moulin Rouge!“, се включи в спектакъла и дирижира сцената като истински филмов момент.

С командата „Action, KJ!“ той даде старт на следващото действие – появата на Кендъл Дженър на подиума.

Тя беше в оригинален костюм от „Moulin Rouge!“, създаден от Катрин Мартин, с пищни обеци от Tiffany & Co и под звуците на „Baby Did a Bad Bad Thing“ на Крис Айзък. 

Духът на различността

Духът на различността

Втората част на шоуто отдаде почит на филмовите бунтари и аутсайдери. Костюми от „Едуард Ножиците“ и „Алиса в страната на чудесата“ разкриха сюрреалистичната страна на киното. Сред моделите беше Анок Яй, която се превъплъти в образ, вдъхновен от героя на Тим Бъртън

Историческите героини

Историческите героини

Историята отдавна вдъхновява киното, а в тази част сцената беше завладяна от костюмите на Милена Канонеро за „Бари Линдън“ на Стенли Кубрик и „Мария-Антоанета“ на София Копола.

Актрисата Джулия Гарнър представи съвременен прочит на образа на френската кралица. „Черпя вдъхновение от много източници – най-вече от произведения на изкуството и фотографии от различни епохи, но за мен всичко се свежда до излъчването и поведението“, казва Милена Канонеро.

Лятото на любовта

Лятото на любовта

Социалните и културни промени на 60-те и 70-те години носят нова холивудска естетика – смели експерименти, разчупени форми и усещане за спонтанност. Епохата на свободната любов оживя чрез герои от емблематични филми като „До последен дъх“, „История от Уестсайд“ и „Ани Хол“.

Оригинални костюми от „Имало едно време… в Холивуд“ и „Да преминеш границата“ внесоха живата енергия на времето, в което киното и модата говорят на един език – този на промяната. 

Авангардът

Авангардът

Костюмите от „Орландо“ – фентъзи драмата по Вирджиния Улф с Тилда Суинтън – и от „Кадифена златна мина“ на Тод Хейнс, вдъхновен от глама рока на 70-те, обединиха класическото и съвременното в визии, които и днес изглеждат крачка пред времето си. Нови модели от Valentino, Gucci, Dior, Balmain и Louis Vuitton продължиха темата.

Афрофутуризмът

Афрофутуризмът

От „Malcolm X“ на Спайк Лий до „Черната пантера“ на Райън Куглър – тази част отдаде почит на филмите, които преосмислят чернокожата идентичност чрез силата на стила и въображението. Танцьори в Balmain, модели и актьори дефилираха сред ярки цветове, богати материи и силни силуети, излъчващи мощ и гордост.

„Когато Чадуик Боузман за първи път облече костюма на Black Panther, усещането беше величествено“, спомня си дизайнерката Рут Е. Картър, носителка на два „Оскара“ за филма.

Новият свят

Новият свят

Смелите печелят – и в модата, и в живота. Тази част беше вдъхновена от филмите за далечни земи и нови хоризонти. Представени бяха оригинални костюми от сагата „Дюн“ на Дени Вилньов и „Завръщането“ на Алехандро Гонсалес Иняриту

Финалът на вечерта принадлежеше на Doja Cat. Тя се появи в персонализирана версия на костюма на Aunty Entity – вдъхновена от визията на Тина Търнър в „Mad Max: Beyond Thunderdome“ – и изпълни песента си „Gorgeous“.

Сред гостите бяха много звезди - Дакота Джонсън, Гуинет Полтроу, Майли Сайръс, Хейли Бийбър, Деми Ловато и Karol G, а по подиума на Paramount Studios минаха десетки актьори, модели музиканти – сред тях Джеф Голдблум, Лупита Нионго и Лайла Мос, дъщерята на Кейт Мос.

Ние използваме "бисквитки" и други персонализиращи технологии, за да подобрим вашето преживяване в нашия сайт, да ви покажем персонализирано съдържание, таргетирана реклама, за да анализираме трафика на сайта и да проследим откъде идва нашата аудитория. Ако искате да разберете повече по темата можете да прочетете нашата "Политика на поверителност", както и "Политика за съхранение на личните данни", съобразно регламента за GDPR, който е в сила от 23 май 2018г.

Избирайки "Приемам", вие се съгласявате да използваме вашите "бисквитки" и други трафични данни.

Приемам