Модата срещна киното в четвъртото издание на Vogue World: Hollywood 2025.
Шоуто беше изградено като филм в седем части – от холивудския блясък на златния век и образа на бунтаря, през историческите героини и „лятото на любовта“, до авангарда, афрофутуризма и новите светове.
Всяка от тях беше поверена на световно признат костюмограф, който е работил в партньорство с водещи модни дизайнери. Сред тях Катрин Мартин с Миуча Прада, Колийн Атууд с Александър Маккуин, Милена Канонеро с Луи Вюитон, Ариан Филипс с Марк Джейкъбс, Санди Пауъл с Валентино, Рут Е. Картър с Балмен и Жаклин Уест с Алая.
По подиума оживяха оригинални филмови костюми във съвременни дизайнерски интерпретации.
Всички приходи от билетите, както и постъпленията от ексклузивната капсулна колекция на Джери Лоренцо (Fear of God), създадена специално за Vogue World: Hollywood, бяха дарени на Entertainment Community Fund – организация, която подпомага актьори, филмови професионалисти и творци.
Тази година фокусът е върху костюмографите и сценичните екипи, пострадали от пожарите в Лос Анджелис.
Светлини, камера, Chanel
Вечерта започна с неочакван музикален номер, който пренесе зрителите в златната ера на Холивуд. Никол Кидман се появи като Джилда – героинята на Рита Хейуърт от класическия филм „Gilda“ (1946) и изпълни песента „Put the Blame on Mame“.
Актрисата излезе на улиците на студиата Paramount, облечена в рокля на Chanel и бижута Chanel Fine Jewelry.
Режисьорът Баз Лурман, с когото Кидман работи в „Moulin Rouge!“, се включи в спектакъла и дирижира сцената като истински филмов момент.
С командата „Action, KJ!“ той даде старт на следващото действие – появата на Кендъл Дженър на подиума.
Тя беше в оригинален костюм от „Moulin Rouge!“, създаден от Катрин Мартин, с пищни обеци от Tiffany & Co и под звуците на „Baby Did a Bad Bad Thing“ на Крис Айзък.
Духът на различността
Втората част на шоуто отдаде почит на филмовите бунтари и аутсайдери. Костюми от „Едуард Ножиците“ и „Алиса в страната на чудесата“ разкриха сюрреалистичната страна на киното. Сред моделите беше Анок Яй, която се превъплъти в образ, вдъхновен от героя на Тим Бъртън
Историческите героини
Историята отдавна вдъхновява киното, а в тази част сцената беше завладяна от костюмите на Милена Канонеро за „Бари Линдън“ на Стенли Кубрик и „Мария-Антоанета“ на София Копола.
Актрисата Джулия Гарнър представи съвременен прочит на образа на френската кралица. „Черпя вдъхновение от много източници – най-вече от произведения на изкуството и фотографии от различни епохи, но за мен всичко се свежда до излъчването и поведението“, казва Милена Канонеро.
Лятото на любовта
Социалните и културни промени на 60-те и 70-те години носят нова холивудска естетика – смели експерименти, разчупени форми и усещане за спонтанност. Епохата на свободната любов оживя чрез герои от емблематични филми като „До последен дъх“, „История от Уестсайд“ и „Ани Хол“.
Оригинални костюми от „Имало едно време… в Холивуд“ и „Да преминеш границата“ внесоха живата енергия на времето, в което киното и модата говорят на един език – този на промяната.
Авангардът
Костюмите от „Орландо“ – фентъзи драмата по Вирджиния Улф с Тилда Суинтън – и от „Кадифена златна мина“ на Тод Хейнс, вдъхновен от глама рока на 70-те, обединиха класическото и съвременното в визии, които и днес изглеждат крачка пред времето си. Нови модели от Valentino, Gucci, Dior, Balmain и Louis Vuitton продължиха темата.
Афрофутуризмът
От „Malcolm X“ на Спайк Лий до „Черната пантера“ на Райън Куглър – тази част отдаде почит на филмите, които преосмислят чернокожата идентичност чрез силата на стила и въображението. Танцьори в Balmain, модели и актьори дефилираха сред ярки цветове, богати материи и силни силуети, излъчващи мощ и гордост.
„Когато Чадуик Боузман за първи път облече костюма на Black Panther, усещането беше величествено“, спомня си дизайнерката Рут Е. Картър, носителка на два „Оскара“ за филма.
Новият свят
Смелите печелят – и в модата, и в живота. Тази част беше вдъхновена от филмите за далечни земи и нови хоризонти. Представени бяха оригинални костюми от сагата „Дюн“ на Дени Вилньов и „Завръщането“ на Алехандро Гонсалес Иняриту
Финалът на вечерта принадлежеше на Doja Cat. Тя се появи в персонализирана версия на костюма на Aunty Entity – вдъхновена от визията на Тина Търнър в „Mad Max: Beyond Thunderdome“ – и изпълни песента си „Gorgeous“.
Сред гостите бяха много звезди - Дакота Джонсън, Гуинет Полтроу, Майли Сайръс, Хейли Бийбър, Деми Ловато и Karol G, а по подиума на Paramount Studios минаха десетки актьори, модели музиканти – сред тях Джеф Голдблум, Лупита Нионго и Лайла Мос, дъщерята на Кейт Мос.
Ние използваме "бисквитки" и други персонализиращи технологии, за да подобрим вашето преживяване в нашия сайт, да ви покажем персонализирано съдържание, таргетирана реклама, за да анализираме трафика на сайта и да проследим откъде идва нашата аудитория. Ако искате да разберете повече по темата можете да прочетете нашата "Политика на поверителност", както и "Политика за съхранение на личните данни", съобразно регламента за GDPR, който е в сила от 23 май 2018г.
Избирайки "Приемам", вие се съгласявате да използваме вашите "бисквитки" и други трафични данни.