Абонирайте се за нюзлетъра на "Булевард България", за да получавате селекция с най-интересните теми на седмицата през погледа на нашия екип:


А1 отбелязва 7 ноември - Международния ден за борба с кибертормоза - с ангажимент за подкрепа на сигурността в интернет пространството, особено за млади хора.

От години A1 работи целенасочено за изграждане на дигиталната грамотност, култура на позитивно онлайн поведение и противопоставяне на кибертормоза.

Дигиталното присъствие на младите хора в България е основно концентрирано в социални мрежи като Facebook, YouTube, TikTok и Instagram. Това се потвърждава в данните от националното представително проучване на на „Булевард България“ и НАСОКА – „Млада България 2".

На фона на това кибертормозът остава сериозен проблем: средно 16% от юношите по света са били жертви на кибертормоз поне веднъж в последните няколко месеца, а 12% признават, че самите те са участвали в онлайн тормоз според последния доклад на HBSC. Тревожната статистика сочи, че България е сред страните с най-високи нива на кибертормоз, заедно с Литва, Латвия, Полша и Молдова.

„А1 осъзнава своята роля да осигури достъпна, безопасна и полезна интернет среда за всички потребители. Вярваме, че мрежата трябва да е качествена, но е важно и времето онлайн да бъде сигурно и приятно – особено за младите, които са активни потребители. Проучванията показват, че е необходимо да направим интернет по-безопасно място за тях. Ето защо избрахме подходи и платформи, които са популярни сред младите хора, за да можем заедно да променим средата. Насърчаването на позитивно онлайн поведение е ключът към изграждането на толерантно и подкрепящо общество“, коментира Илияна Захариева, директор „Корпоративни комуникации“ в А1.

Кампанията в TikTok – The KindTok залага на силата на позитивното съдържание. А1 кани младите хора да оставят добри и насърчаващи коментари под публикации, като отбелязват @a1bulgaria.

Участниците имат шанс да спечелят технологични награди, а за кампанията е създаден специален филтър, който генерира комплименти и окуражава потребителите да публикуват позитивни видеа.

През октомври А1 стартира и инициативата IONLINE, предназначена за учениците в цялата страна. Чрез специално разработен образователен модул в Часа на класа учениците се запознават с героя Стефоник и неговото приключение в мрежата. Благодарение на тяхната среща участниците преминават през различните опасности и начините да се предпазят от тях, като научават правилата за безопасно сърфиране. Повече за кампанията може да бъде намерено в комикс историята на ionline.bg.

Спорт

Световната №1 Арина Сабаленка загуби от Ник Кирьос в "Битката на половете"

Австралиецът не бе играл на сингъл от март насам

19:38 - 28.12.2025
Важно днес

Тръмп говори с Путин точно преди срещата със Зеленски

Срещата Тръмп-Зеленски е насрочена за 20:00 ч. българско време

19:07 - 28.12.2025
Важно днес

Силен пожар избухна в склад за пластмасови изделия в Букурещ

Системата RO-Alert се задейства с предупреждение до жителите на два района в столицата на Румъния

16:46 - 28.12.2025
Кино и сериали

Да гледаш Stranger Things с родителите си - по-веселият сериал

Когато родителите просто отказват да помнят кой кой е и смятат, че всички деца в сериала се казват "Майк"

13:41 - 28.12.2025
Важно днес

Отиде си Бриджит Бардо - "най-красивата жена на 20 век"

Звездата на френското кино Бриджит Бардо почина на 91 години

12:12 - 28.12.2025
Живот

Една по-различна карта на София – къде се срещат различните поколения

Събрахме четири поколения, за да разкажат как се срещат хората „тогава“ и „сега“

10:46 - 28.12.2025
Коли

“Научи ме да шофирам" и Виктор, който води истинската битка срещу войната по пътищата

От девет години той предлага безплатни съвети на шофьори, за да бъдат по-добри

10:12 - 28.12.2025
Живот

Любов, омраза и алгоритъм: По-лекият нюзлетър на "Булевард България"

Нюзлетърът на "Булевард България": Какво оставяме в 2025 г.?

10:01 - 28.12.2025