Mercedes се опитват да надскочат доста висока летва с новия си прототип VISION EQXX - луксозен спортен електромобил, захранван със слънчева енергия, който обещава да измине 1000 км само с едно зареждане.

Ако концепцията стигне до реалното производство и изпълни амбициите на създателите си, това означава, че разстоянието между градове като Париж и Берлин без презареждане.

Показателите за пробега засега са предварителни и се основават на дигитални симулации при условия на реален трафик, но ако теорията бъде приложена в модели от серийно производство - както Mercedes смятат да направят - това би било рекорд на фона на средния обхват на съвременния пазар.

Според прогнозите на компанията на база на средно изминаваните разстояния - шофьорите на EQXX в Европа биха могли да зареждат само веднъж на месец.

Инфраструктурата и необходимостта от повече време за зареждане на батериите досега бяха основните причини за по-бавното навлизане на електромобилите.

Mercedes смятат, че могат да решат всички досегашни проблеми с VISION EQXX, който наричат "шедьовър на ефективността".

Моделът би трябвало да поддържа ниво на консумация на енергия под 10 кВтч на 100 км - "преведено в разход на гориво, това се равнява на 1 л/100 км".

VISION EQXX е разработен с помощта на екипа на Mercedes, отговарящ за Формула 1, така че да съберат батерията от електрическия флагман на компанията EQS в размерите на компактна кола.

Системата на VISION EQXX съхранява почти 100 кВтч енергия, но е с 50% по-малък обем и e с 30% по-лека от тази на седана EQS.

Коефициентът на аеродинамично съпротивление е намален до 0,17 (при досегашния рекорд от 0,20 при EQS), което допринася за увеличения показател за пробега. От Mercedes посочват, че около 2/3 от енергията на батериите при съвременните електромобили се изразходват само за проправянето на път през насрещния въздушен поток, когато колите тръгват на дълъг път - проблем, с който VISION EQXX би трябвало да се справи доста по-добре.

Електрическото задвижване на колата е с мощност около 150 кВт, а 95% от енергията на батерията стига до колелата - при 30% ефективност на задвижването на автомобилите с двигател с вътрешно горене.

Колкото до дизайна - тук екологичната съобразителност отново е водещ мотив.

Моделът е с изчистен екстериор и интериори, като цели "максимален комфорт и стил, с минимално тегло". Таблото е изцяло запълнено от mini-LED дисплей с 8К-резолюция. Не са използвани материали от животински произход, а за дръжките на вратите е използван биотехнологичен материал, наподобяващ коприна - за първи път в автомобилната индустрия.

Седалките са изработени от алтернативни материи на кожата - Deserttex е създаден от кактус, а Mylo - от кореноподобната структура на гъби.

Покривът е снабден с ултратънки слънчеви панели, които също захранват системата за допълнителен пробег до 25 км.

От Mercedes твърдят, че качествата на VISION EQXX са напълно реалистични и че много от технологичните му подобрения ще се интегрират в модели от серийното производство.


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Технологии

Защо Apple слуша руската цензура и спира достъпа до медии

Гигантът трие приложения от App Store за руските потребители

18:06 - 22.11.2024
Бизнес

Това ли е краят на Northvolt - най-голямата компания за батерии в ЕС?

Някогашната надежда на ЕС за пазара на електромобили обяви неплатежоспособност

16:08 - 22.11.2024
Живот

Испания глоби Ryanair и други нискотарифни компании заради допълнителни такси

Доплащането за багаж и място нарушава права на потребителите, смята Мадрид

15:29 - 22.11.2024
Важно днес

Генералният секретар на НАТО ще разговаря с Тръмп за Украйна

Срещата идва на фона на новата ескалация във войната, която Русия води

13:43 - 22.11.2024