Mercedes се опитват да надскочат доста висока летва с новия си прототип VISION EQXX - луксозен спортен електромобил, захранван със слънчева енергия, който обещава да измине 1000 км само с едно зареждане

Ако концепцията стигне до реалното производство и изпълни амбициите на създателите си, това означава, че разстоянието между градове като Париж и Берлин без презареждане.

Показателите за пробега засега са предварителни и се основават на дигитални симулации при условия на реален трафик, но ако теорията бъде приложена в модели от серийно производство - както Mercedes смятат да направят - това би било рекорд на фона на средния обхват на съвременния пазар.

Според прогнозите на компанията на база на средно изминаваните разстояния - шофьорите на EQXX в Европа биха могли да зареждат само веднъж на месец.  

Инфраструктурата и необходимостта от повече време за зареждане на батериите досега бяха основните причини за по-бавното навлизане на електромобилите. 

Mercedes смятат, че могат да решат всички досегашни проблеми с VISION EQXX, който наричат "шедьовър на ефективността".

Моделът би трябвало да поддържа ниво на консумация на енергия под 10 кВтч на 100 км - "преведено в разход на гориво, това се равнява на 1 л/100 км". 

VISION EQXX е разработен с помощта на екипа на Mercedes, отговарящ за Формула 1, така че да съберат батерията от електрическия флагман на компанията EQS в размерите на компактна кола.  

Системата на VISION EQXX съхранява почти 100 кВтч енергия, но е с 50% по-малък обем и e с 30% по-лека от тази на седана EQS. 

Коефициентът на аеродинамично съпротивление е намален до 0,17 (при досегашния рекорд от 0,20 при EQS), което допринася за увеличения показател за пробега. От Mercedes посочват, че около 2/3 от енергията на батериите при съвременните електромобили се изразходват само за проправянето на път през насрещния въздушен поток, когато колите тръгват на дълъг път - проблем, с който VISION EQXX би трябвало да се справи доста по-добре. 

Електрическото задвижване на колата е с мощност около 150 кВт, а 95% от енергията на батерията стига до колелата  - при 30% ефективност на задвижването на автомобилите с двигател с вътрешно горене. 

Колкото до дизайна - тук екологичната съобразителност отново е водещ мотив.

Моделът е с изчистен екстериор и интериори, като цели "максимален комфорт и стил, с минимално тегло". Таблото е изцяло запълнено от mini-LED дисплей с 8К-резолюция. Не са използвани материали от животински произход, а за дръжките на вратите е използван биотехнологичен материал, наподобяващ коприна - за първи път в автомобилната индустрия. 

Седалките са изработени от алтернативни материи на кожата - Deserttex е създаден от кактус, а Mylo - от кореноподобната структура на гъби. 

Покривът е снабден с ултратънки слънчеви панели, които също захранват системата за допълнителен пробег до 25 км. 

От Mercedes твърдят, че качествата на VISION EQXX са напълно реалистични и че много от технологичните му подобрения ще се интегрират в модели от серийното производство. 

    


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

всичко от деня

Слави Трифонов: "Продължаваме промяната" много често правят каквото си искат

ИТН изрази недоволство от липса на диалог с коалиционните партньори

Путин: Разширяването на НАТО ще изисква реакция от Москва

Руският президент каза, че вижда заплаха в разширяването на Алианса

И McDonald's напуска Русия, продава бизнеса си след повече от 30 г. в страната

Първият ресторант носеше символична тежест за въвеждането на западния модел в Русия 

Съдът: Хора на високи държавни позиции са взели участие в схемата за пране на пари от "Хемус"

Желанието на единствения обвиняем за парична гаранция бе отхвърлено

Кирил Петков обяви по-високи компенсации за ток за бизнеса

Срещата с работодателите идва в навечерието на национален протест

Румен Радев: Руските МиГ-29 могат да летят най-много още около година

Президентът изрази опасенията си, че договорените със САЩ самолети са малко на брой

От фабрика на Renault - сега за "Москвич" - завръщане в миналото за Русия след инвазията

Френският автомобилен гигант се е съгласил на национализация - с опция да се завърне евентуално до 6 години