Почти 20 млн. души по света ползват IQOS. Близо 13,5 млн. от тях напълно са спрели да пушат конвенционални цигари, след преминаване към алтернативата с намалена вреда. Това е увеличение с 3,6 млн. или 22% спрямо 30 септември 2021 г., сочат последните финансови данни на Филип Морис Интернешънъл.
Пазарният дял на нагреваемите тютюневи продукти, където попада IQOS, нараства с 1,3 процентни пункта до 7,7% на проформа основа. Нетните приходи от бездимни изделия формират 30,4% от общите нетни приходи наФилип Морис Интернешънъл, а пазарният дял на нагреваемите тютюневи изделия нараства с 1,2 проценти пункта до 7,6% на проформа основа.*
„Бездимната трансформация на компанията се осъществява с бързи темпове, което допринася за изпълнението на нашата цел нетните ни приходи да се формират преимуществено от бездимни изделия до 2025 г. Отличното представяне на IQOS продължи и през последното тримесечие. Продажбите и делът на нагреваемите тютюневи изделия растат в ключови региони, което отчасти се дължи на силните резултати на IQOS ILUMA на пазарите, където започна предлагане на продукта”, каза Яцек Олчак, главен изпълнителен директор на Филип Морис Интернешънъл.
Успоредно с финансовите резултати от третото тримесечие, от компанията споделят и друга ключова новина: след 30 април 2024 г. Филип Морис Интернешънъл ще разполага с пълните права на IQOS В САЩ. Това става факт, след като компанията сключи споразумение с Altria Group, Inc., съгласно което търговските им отношения, свързани с IQOS в САЩ, ще бъдат преустановени от април 2024 г.
От 2013 г. насам между тях съществуваше договор, според който Altria притежава определени права върху интелектуална собственост в САЩ, свързани с технологията IQOS, разработена преди отделянето на Altria от Филип Морис Интернешънъл през 2008 г. След като през 2019 г. бе издадено разрешение IQOS да се продава в САЩ, първоначалният срок за комерсиализация на продукта по споразумението бе определен на 5 години до април 2024 г. с възможност за удължаване при постигане на определени междинни резултати за още 5 години до април 2029 г.
„Днес отбелязваме още един исторически етап в нашия път към бъдеще без дим“, коментира още Олчак. „Съгласно това споразумение ще имаме ясна перспектива за оползотворяване на пълния потенциал на най-големия пазар на бездимни продукти в света. Ще може да впрегнем всички свои стратегически и финансови ресурси за осигуряване на успеха на IQOS.“
Равносметката до този момент за IQOS сочи, че водещият бездимен продукт има силен ръст на продажбите на редица международни пазари. С началото на иновативна категория - устройства с нагряване на тютюн - само 6 години след появата си, IQOS се превърна в бизнес за 9 милиарда долара извън САЩ.
Устройството достига двуцифрен дял от продажбите на редица пазари в Азия и Европа и на места с различни демографски профили и предпочитания на пушачите. На българския пазар IQOS се предлага вече пет години. Компанията се подготвя за производство в САЩ, както и за регулаторните процедури по пускането на пазара за ILUMA през втората половина на 2023 г., както и за развиване на капацитет за продажби, дистрибуция, търговия на дребно, ангажиране и обслужване на потребители през следващите 18 месеца.
„Очакваме да дублираме своя международен успех при постигането на пълно преминаване на пълнолетните пушачи, които иначе ще продължат да пушат, но по-безвредните алтернативи. Според данни за 2022 г. на Центровете за контрол и превенция на заболяванията (CDC) в САЩ има около 31 милион пушачи. IQOS e единственият бездимен продукт за вдишване, който е получил разрешение за тютюнево изделия с модифициран риск от FDA - Агенцията по храни и лекарства на САЩ. И е определен съгласно разрешението като подходящ за подобряване на общественото здраве и може да изиграе важна роля за по-нататъшното намаляване на тютюнопушенето“, завърши Яцек Олчак.
*За да осигури по-точна сравнителна картина на бизнес резултатите си, компанията представя показатели и сравнение на проформа основа, изключвайки операциите си в Русия и Украйна за всички периоди, уточняват от ФМИ.
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: