Когато се появи на пазара, рекламата на Volskawagen T-Rock беше с един малък овен, който препречва пътя на новия T-Rock. Идеята беше, че може да е малък, но е с характер.
Като става дума за характер, новият T-Roc R попада право в целта. Със своята максимална мощност от 221 кВт / 300 к.с., новото компактното попълнение в гамата на Volkswagen R определено прави впечатление. T-Roc R ускорява от нула до 100 км/ч само за 4,8 секунди, а максималната скорост достига 250 км/ч, преди електрониката да ограничи устрема на върховата версия в гамата на T-Roc.
Постигате впечатляващ въртящ момент още в ниските оборотни режими на двигателя - максималният въртящ момент от 400 Нм е налице при 2000 об/мин, докато максимална мощност от 221 кВт/300 к.с. е на разположение чак до 5000 об/мин. Благодарение на широкия обхват на предавателните числа на трансмисията, двигателят на T-Roc R остава винаги в рамките на идеалния работен диапазон в практически всяка ситуация на пътя и може да осигури на водача пълната R мощ, независимо от скоростта на движение.
Спирачна система от своя страна гарантира сигурно и ефикасно намаляване на скоростта. Аналогична система се използва и при Volkswagen Golf R с Performance пакет. Включената в стандартното оборудване на модела функция Launch Control осигурява потегляне равно почти на излитане.
За манияците една подробност - електронният контрол на стабилността ESC (Electronic Stability Control) може да се изключи ръчно по желание.
Стандартната седемстепенна предавателна кутия с два съединителя DSG е специално адаптирана към екстремните настройки на двигателя на T-Roc R. Система за двойно предаване 4MOTION на Volkswagen разпределя огромната мощ на новия спортен модел между предните и задните колела в рамките на хилядни от секундата - според конкретните пътни условия и в зависимост от степента на сцепление на отделните колела.
По този начин се предотвратява ефективно потенциалното приплъзване или блокиране на колелата с алуминиеви джанти и се гарантира възможно най-доброто сцепление с пътната настилка - включително при неблагоприятни метеорологични условия като валежи от дъжд и сняг, както и на трудни терени и нестабилни настилки като чакъл или груб паваж.
Арматурното табло, централната конзола и облицовките на вратите са изпълнени фабрично с блестящо черни декоративни панели в „Piano Black“, докато панелите на праговете на предните врати се отличават с разпознаваемото R лого.
Върху широкия централен подлакътник между предните седалки има достатъчно място както за ръката на водача, така и за тази на неговия спътник на предната седелка.
Страничните облицовки на купето са с акценти от микрофибър Artvelour в състезателен стил, а централните части от тапицериите на седалките и външните задни места са облицовани с екстравагантна текстилна материя в десен Carbon Flag.
Дизайнът на интериора на новия модел е типичен за R-гамата, с педали от неръждаема стомана, бяло индиректно осветление и черна облицовка на тавана в комбинация с хромирани детайли на приборите за управление на светлините, електрическите прозорци и регулирането на външните огледала.
Мултифункционалният спортен волан впечатлява с висококачествена кожена облицовка и скосена долна част, а шевовете в Crystal Grey и характерното R лого го превръщат в ярък акцент в интериора.
Със своята приятна, плътна облицовка, той пасва перфектно в ръцете на водача и предава много директно усещане за прогресивното управление на T-Roc R. В сравнение със стандартното управление, при тази система са необходими по-малко обороти на волана, за да достигнете максималния ъгъл на завиване. Управлението е по-директно и контролирано. В съчетание със стандартната за новия модел спортна ходова част с намален клиренс, прогресивното управление повишава динамиката на пътя при изпълнни със завои отсечки и естествено добавя допълнително удобство при ежедневно шофиране - например при извършване на сложни маневри или паркиране.
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: