Над половината от завършилите 5-ото издание на А1 Лятна академия продължават кариерния си път в компанията Снимка: © А1

20 ученици и студенти от различни университети се включиха в петото издание на A1 Лятна академия. Те станаха част от програмата по покана на телекома, след като през изминалата година са показали знания и желание за професионално развитие в редица образователни инициативи, организирани в партньорство с компанията.

В продължение на три месеца участниците се запознаха с реалната бизнес среда в света на технологиите, където на практика приложиха наученото на теория. Докоснаха се отблизо до технологичните проекти в А1, развиващи различните направления на дигитализацията и бяха активна част от екипите, които превръщат иновациите в реалност. Стажантите бяха част от няколко направления в компания, включително „Информационни технологии и дигитална трансформация“, „Мрежа и услуги“ и „Маркетинг“.

"Традиционно подкрепяме кариерния старт на младите хора, водени от желанието да предадем това, което сме научили по пътя към успеха в бизнес среда. За нас приемствеността на опит и знания между утвърдените и бъдещите професионалисти на България е съществена част от мисията ни. Уверен съм, че това е и един от факторите за дългосрочното развитие на бизнеса и предпоставка за по-успешно навлизане на младите хора в реалните измерения на избраната професия", заяви Любомир Иванов, старши мениджър „Привличане на таланти, обучение и развитие“ в А1 България

Снимка от А1 Лятна академия

В направление „Информационни технологии и дигитална трансформация“ бъдещите IT специалисти работиха по дизайна, разработката, мониторинга и подготвянето на всички необходими документи за ИТ системи, които са фокус за А1.

В направление „Мрежа и услуги“ участниците се докоснаха до реални проекти по тестване на VoWi-Fi и конфигурация на мобилни базови станции в мобилните централи по технологии 2G/3G. Те имаха възможност да тестват нови функционалности и устройства и наблюдаваха от първо лице как се създават мрежови топологии, свързани с основната мрежа за данни.

Стажантите в направление „Маркетинг“ проведоха проучвания, свързани с процеси и продукти, в сферата на видео и онлайн магазини, както и участваха в изготвянето на маркетингови и технически изисквания за бизнес функционалностите, маркетинг кампании за онлайн магазини.

Всички участници преминаха и през шест специализирани обучения за надграждане на техните технически познания и социални умения, като сред тях са „Видове мобилни мрежи и услуги - от 2G до 6G“, „Как да се подготвим и представим на интервю“, „Презентационни умения“ и „Ефективна бизнес комуникация“.

Участниците в А1 Лятна академия се включиха също и в доброволческа инициатива, свързана с промяна на заобикалящата ни среда и социална отговорност. През трите месеца на програмата те получаваха месечно възнаграждение за труда си и имаха възможност да ползват безплатно служебен смартфон с мобилни услуги, както и множество други социални придобивки.

За първи път Лятната академия на А1 стартира през 2019 г. и до момента в нея са участвали общо 82 талантливи младежи. Тя е част от редица младежки инициативи, които компанията развива през годините, сред които са партньорства с водещи университети, целогодишна стажантска програма и други.


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Бизнес

Това ли е краят на Northvolt - най-голямата компания за батерии в ЕС?

Някогашната надежда на ЕС за пазара на електромобили обяви неплатежоспособност

16:08 - 22.11.2024
Живот

Испания глоби Ryanair и други нискотарифни компании заради допълнителни такси

Доплащането за багаж и място нарушава права на потребителите, смята Мадрид

15:29 - 22.11.2024
Важно днес

Генералният секретар на НАТО ще разговаря с Тръмп за Украйна

Срещата идва на фона на новата ескалация във войната, която Русия води

13:43 - 22.11.2024