Технологичната компания Accenture обяви, че придобива бизнеса на основаната в България GemSeek - водещ доставчик на услуги за анализиране на потребителското преживяване, който помага на бизнеса да разбира своите клиенти чрез изследвания, анализи и прогнозни модели, използващи изкуствен интелект.
Сделката e първата инвестиция в България и поредна в световен мащаб от страна на Accenture Song – най-голямата технологична творческа група в света, която работи с данни и AI, за да помага на клиентите да разрастват бизнеса си и да отговарят на очакванията на потребителите.
Основана през 2011 г. в България от местни експерти, GemSeek предлага услуги в областта на сложните анализи на големи масиви от данни, управлението на програми за клиентско преживяване и разработката на собствени технологични продукти в сферата.
Компанията помага на бизнеси в различни индустрии - телекомуникации, здравеопазване, потребителски стоки и финансови услуги, да реализират пълния потенциал на своите програми за управление на потребителското изживяване, да развиват трайни взаимоотношения с клиентите си, както и да подобрят приходите и оперативната си ефективност.
В световен мащаб, 78% от бизнес лидерите смятат, че хората се променят по-бързо, отколкото те могат да променят компаниите, за които отговарят, показва проучване на Accenture сред 1000 мениджъри в организации с приходи над 500 млн. долара.
От друга страна, повече от половината от глобалните потребители искат бизнесът да реагира по-бързо на техните променящи се нужди.
За да се преодолее това разминаване в очакванията, е необходимо по-добро разбиране на потребителите, казват от технологичната компания.
Прогнозира се, че глобалният пазар за анализ на клиентското преживяване ще нарасне от 9,5 млрд. долара през 2022 г. до 37 млрд. долара през 2032 г.
Именно за по-доброто разбиране на потребителите, на базата на данни, ще рабоят Accenture Song и GemSeek.
„Бързият темп на промяна, пред който е изправен светът, се усеща еднакво както от клиентите, така и от бизнеса“, каза Макс Мориели, президент на Accenture Song за Европа, Близкия изток и Африка.
„В GemSeek открихме екип от съмишленици, чиято основна цел е в унисон с нашата - да предоставим на компаниите решения за по-добро разбиране на нуждите на клиентите и да намерим нови начини за тяхното ангажиране, така че да продължат да развиват своя бизнес в тези динамични времена", допълва Мориели.
„Развълнувани сме от възможността да се присъединим към Accenture и да предлагаме иновативни и печеливши решения на бизнеси, чийто основен фокус са клиентите“, казва на свой ред Петко Тинчев, главен изпълнителен директор на GemSeek.
„Широките ни познания в анализа на клиентското преживяване допълват богатия опит на Accenture в областта на данните и изкуствения интелект. Уверени сме, че общата ни ангажираност ще ни даде повече възможностида предлагаме напълно интегрирано разбиране за потребителите и иновативни решения, носещи добавена стойност за бизнеса в световен мащаб," допълва Тинков.
Така 170-те служители на GemSeek в София ще станат първите служители на Accenture Song в България, заедно със служителите от Технологичния и Оперативния център, които в момента са над 1100.
Подробности около сделката не се съобщават.
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: