• Германският ADAC - най-големият клуб на автомобилисти в Германия със седалище в Мюнхен, публикува своята годишна класация за най-добрите автомобили - Autotest 2019.
  • През 2019 г. тестваните от асоциацията автомобили са точно 122 модела.
  • Номер 1 е модел на Mercedes.
  • Напред са още Audi и BMW.
  • Изненадващо назад остават моделите на Renault и Dacia.

С обща оценка от 1.9, (при най-висока 1 и най-ниска - 6) Mercedes B-клас се представя най-добре в годишната класация на ADAC. Моделът е над средното ниво във всичките седем категории, които са тествани. Те включват оценка за каросерия, интериор, комфорт, двигатели и характеристики на управление, както и две категории, които са с двойна тежест - безопасност и околна среда.

Още един плюс за B-класата, който извеждат от ADAC, е че дизелът от 190 к.с. може да се определи като “икономичен”. Той също така отделя малко CO2 "и количеството на законово ограничени замърсители като въглероден окис, азотен оксид и частици е много ниско”.

Зад отличника от Mercedes се нареждат различни превозни средства от среден клас, сред които и няколко коли от така разпространение SUV сегмент. Audi E-Tron е представителят на електромобилите, който е успял да дръпне доста напред в класацията, както и големият SUB на Mercdes GLE. 

Прави впечатление, че голям брой автомобили на Renault са в задните редици на класацията. Причините за това са различни. Alpine A110 е нишов автомобил и доста ощетен от системи за безопасност. При по-евтините модели на Renault като Twingo или Dacia Duster не са правени "толкова технически усилия", колкото при по-скъпите модели. Това очевидно се отразява на качеството.


При сравняването на съотношението цена - качество (от двете оценки се извежда една средна) малките и компактни превозни средства са на върха на класацията. Сред тях са три автомобила на природен газ.

Най-отгоре е VW Polo TGI с задвижване на природен газ с обща оценка 1,8. На други места следват Skoda Fabia TSI (бензинов двигател) и VW Golf TGI Blue Motion (природен газ).

Марка Модел Гориво Представяне на автомобила Оценка за цена Цена - качество 
VW Polo 1.0 TGI газ 2,2 1,3 1,8
Skoda Fabia 1.0 TSI бензин 2,6 1,2 1,9
VW Golf 1.5 TGI Blue Motion газ 2,1 2,0 2,0
Ford Focus Turnier 1.0 EcoBoost бензин 2,2 1,8

2,0

Skoda Scala 1.0 TSI бензин 2,2 1,8 2,0
Toyota Corolla 1.8 Hybrid хибрид 2,2 1,8 2,0
VW T-Cross 1.6 TDI DSG дизел 2,3 1,8 2,0
Seat Ibiza 1.0 TSI бензин 2,4 1,6 2,0
VW Polo 1.0 TSI DSG бензин  2,4 1,6 2,0
VW T-Cross 1.0 TSI бензин 2,4 1,6 2,0
Seat Arona 1.0 TGI газ 2,4 1,5 2,0
Seat Arona 1.0 TSI бензин 2,5 1,6 2,0
Renault Clio TCe 100 бензин 2,6 1,5 2,0

Оценката на ADAC гласи, че в малките автомобили на VW се откриват само “леки технически слабости”. Трите превозни средства - VW Polo TGI, Skoda Fabia TSI и VW Golf TGI Blue Motion постигат най-добри оценки в теста по отношение на техническите си характеристики, както и заради разноските по придобиване и поддръжка.

Фактът, че малките автомобили са успели да се позиционират толкова напред в класацията се дължи именно на по-ниските разходи. Освен това, според резултатите от тестовете на ADAC, тези превозни средства "показват само малки технически слабости”. 

От ADAC подчертават, че високите начални цени на някои модели сами по себе си не водят до по-ниска оценка. Следователно, BMW i3 с цена от 38 000 евро или Tesla Model 3 (45 770 евро в базовата версия) могат да бъде поставени на по-предни позиции. По-доброто класиране на тези модели на по-високи цени е не само заради напредналата технология, но и заради по-ниските експлоатационни, сервизни разходи, както и такива за поддръжка на електрически превозни средства“.

Ако при закупуването на нов автомобил обмисляте само цената, то рискувате да вземете грешно решение, тъй като реалните разходи са много по-високи. При изчисляването на разходите за автомобили ADAC също включват:

- фиксирани разходи като данъци и застраховки,

- Периодични разходи като смяна на маслото

- Оперативни разходи (гориво, масло)

- Обезценяване

На база на тези показатели, ADAC определя общи месечни разходи, както и класа на автомобила по отношение на разноските. Всичко това е половината от финалната оценка за цена-качество на автомобила.