Снимка: © ALSO

От началото на годината българският дистрибутор на IT техника и софтуер "Солитрон България" се преименува на "АЛСО" България. След като "Солитрон България" бе придобит от ALSO Group през октомври 2019, смяната на името на компанията е  следващата стъпка на интеграция на българското подразделение в групата. През есента на 2019 сделката за покупката на "Солитрон" от ALSO беше одобрена от Комисията за защита на конкуренцията, с което беше дадена зелена светлина за навлизането на една много голяма европейска компания в сектора на дистрибуцията с IT техника. С оборот от 110 милиона евро и около 120 служители, лидерът на българския пазар стана част от ALSO Group.

"Солитрон България" е основана през 1991 г. и през годините се утвърди като един от най-големите играчи на пазара. Компанията се ръководеше от Ралица Килиян, която и след новата сделка ще остане на позицията си, заедно с досегашния собственик Петър Иванов. Двамата ще бъдат управители на ALSO България. 

Благодарение на ноу-хау-то на ALSO Group до българският пазар ще достигнат нови, иновативни услуги, нови марки, модерни платформи и
облачни решения, казват от "АЛСО България". ALSO  е технологичен доставчик и IT дистрибутор в 23 европейски пазара. Компанията има над 100 000 клиента. Работи с  над 550 производители на хардуер, софтуер и платформени решения. 

ALSO са листвани на борсата в Цюрих - 48,7% от акциите се търгуват свободно, а останалите принадлежат на консултантската и инвестиционна компания Droegе. 

В последните години ALSO правят голяма експанзия в Източна Европа - освен сделката със Солитрон в България, важни за компанията са придобиванията и сливанията с местни компании в Словения, Полша и Хърватска.  С всички тези придобивания ALSO оценява пазара в региона на 30 млрд. евро. 

“Ние търсим най-добрите във всяка държава”, казва изпълнителният директор на АЛСО Gustavo Möller-Hergt в свое интервю. “Нашата философия, е че трябва да бъдем максимално адаптирани към местния пазар, защото в крайна сметка продажбите са процес, който се случва между хора”.

"АЛСО България" ЕООД бе вписано в Търговския регистър на 6ти януари 2020 г.

Придобиването е важна стъпка в стратегията на ALSO Group за укрепване на позицията й на източноевропейските пазари.

По повод преименуването си АЛСО България пита част от партньорите си какво очакват от придобиването. Отговър им е: нови услуги и нови марки продукти и по-добри условия за клиентите. Големите складови наличности на ALSO в Европа създават оптимистични очаквания у партньорите, че ще могат да отговарят на нуждите на клиентите си по-бързо и с по-голяма гъвкавост.

"Ние сме номер едно заради упоритостта си и ориентирания към партньорите подход на работа.“, казва Петър Иванов. “Доверието, което изградихме през годините с партньорите и вендорите си остава ключов фактор за нашия успех.”

"АЛСО България ще въведе бизнес модела 3S – Supply, Solutions and a-as-Service (Доставки, Решения иУслуги),“, обяви Ралица Килиан. “Партньорите ни ще могат да се възползват от ALSO Cloud Marketplace и другите технологични платформи за IoT, виртуализация и киберсигурност. Това ще им даде нови възможности да разширят портфолиото на компаниите си.”

Партньорите на компанията са на мнение, че АЛСО България ще им помогне за растежа на техния бизнеси за развитието им не само в България, но и в региона. Навлизането на ключов европейски ИТ играч на българския пазар се възприема като положителен сигнал както за България, така и за сектора. 

Прочети