Компанията Tupperware беше синоним на съд за храна, но обяви фалит Снимка: © Getty Images

Американската компания Tupperware подаде документи за фалит в САЩ.

Заради нарастващите загуби производителят на съдове за съхранение на храни за многократна употреба и малки домакински уреди е поискала разрешение от съда да започне продажба на бизнеса си, като цели да продължи да работи по време на процедурата по несъстоятелност.

Преди година фирмата със 78-годишна история предупреди, че рискува да банкрутира, освен ако не успее да привлече бързо ново финансиране.

Tupperware, която е популярна с контейнерите си за съхранение на храни за многократна употреба, от години се бори да спре спада в продажбите си на фона на конкуренцията с евтини пластмасови продукти.

Съдовете на компанията са 100% рециклируеми и не съдържат вредния BPA (Бисфенол А), а заявката на производителя беше да елиминира необходимостта от всякакви опаковки за еднократна употреба.

На фона на спадащите продажби, компанията се опитваше да се позиционира сред по-младите потребители, но очевидно стратегията не е била особено успешна.

След кратък скок в продажбите, които Tupperware отчита по време на пандемията, когато повече хора започват да приготвят храната си у дома, търсенето отново спада с нормализирането на живота.

Акциите на компанията се сринаха с 50%, след като се появиха слухове за очаквания банкрут в последните дни, преди официалното подаване на документите за фалит.

Нарастващите цени на суровините, по-високите заплати и транспортните разходи също намаляват маржовете на печалбата на компанията, отбелязва британската BBC.

Tupperware доминираше на своя пазар години наред, като в САЩ и Великобритания добива толкова силна популярност, че се превръща в синоним на контейнери за съхранение на храна и много потребители използват името на марката, когато споменават какъвто и да е пластмасов контейнер.

Компанията е основана през 1946 г. от Ърл Тъпър, който патентова гъвкавото херметично уплътнение на контейнерите. Съдовете се разпространяват чрез мрежа от дистрибутори.

Компанията става особено известна през 50-те и 60-те години на миналия век, когато домакините организират "партита на Tupperware" в домовете си, за да продават контейнери на приятели и съседи.


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Бизнес

Това ли е краят на Northvolt - най-голямата компания за батерии в ЕС?

Някогашната надежда на ЕС за пазара на електромобили обяви неплатежоспособност

16:08 - 22.11.2024
Живот

Испания глоби Ryanair и други нискотарифни компании заради допълнителни такси

Доплащането за багаж и място нарушава права на потребителите, смята Мадрид

15:29 - 22.11.2024
Важно днес

Генералният секретар на НАТО ще разговаря с Тръмп за Украйна

Срещата идва на фона на новата ескалация във войната, която Русия води

13:43 - 22.11.2024