Може би сте носили ASICS. Може би сте тичали с тях. Но знаете ли откъде идва името?
Или защо тази японска компания поставя ума наравно с тялото? ASICS не е просто марка за спортни стоки- това е японско наследство, съхранено в крачките на милиони хора по света. Още от средата на 20. век.
През 1949 г. Япония още лекува раните си от войната, когато Кихачиро Оницука се връща в Кобе и разбира, че движението е най-доброто лекарство за обществото, което тепърва се учи отново да живее. Той започва да прави спортни обувки не защото е модерно, а защото вярва, че спортът изгражда дух, а духът изгражда общности.
Оттам идва и името ASICS: Anima Sana In Corpore Sano- ,,Здрав дух в здраво тяло.” Не като маркетингово клише, а като основа и мото, върху която е стъпила цялата компания.
Фразата е вдъхновена от латинския израз ,,Mens Sana In Corpore Sano”. Името е специфично избрано и показва, че компанията винаги е вярвала в благотворния ефект на движението и спорта.
,,Нашата цел винаги е била да подкрепяме хората да спортуват, за да се чувстват по-добре физически и психически. И повече от 75 години по-късно вярваме, че нашият фокус върху ума и ролята ни на грижещ се партньор е по-актуален днес от всякога.”- Гари Раучер, Глобален директор ,,Маркетинг”.
Историята на ASICS е низ от малки революции. Оницука вижда как баскетболистите се пързалят по игрището и създава обувки със сцепление, вдъхновено от пипала на октопод.
Вижда маратонисти, които страдат от пришки, и измисля обувки с вентилация, които позволяват на крака да диша. Не за слава. Не за пари. За да може всяка крачка да бъде по-лека.
Тази философия по-късно прераства в Kaizen- непрекъснато усъвършенстване. Кайзен (改善) е японска дума, която означава да се променяш за нещо по-добро в името на развитието. За ASICS това значи да правиш малки подобрения всеки ден, докато обувките ти се превръщат в нещо повече от спортно облекло- те стават част от пътя на човека, който ги носи.
За да усъвършенства тази философия, през 1985 г., ASICS основава Института по спортни науки (ISS) - мястото, където обувките и облеклото се създават с научен подход, анализирайки движенията на спортисти от целия свят.
Там продуктите преминават през компютърни симулации, тестване от истински спортисти и се прецизират, докато се постигне усещането, че обувките ти не те спират, а те освобождават.
Пример за това е линията ZERO DISTRACTION™ - серията е преминала през обстойно тестване, за да може бегачите да се фокусират върху тяхното бягане без пришки, провиснали и нестабилни дрехи или лепнещи материи.
В свят, в който всичко е бързо, шумно и наситено с реклами, ASICS се отличава. Те не обещават да те направят по-бърз за една нощ, нито да те превърнат в шампион със скрита магия в подметката. Те обещават нещо по-важно: да те подкрепят в твоя ритъм, независимо дали бягаш сутрин за себе си или се готвиш за маратон.
ASICS е наследство, изградено не само върху спорт, но и върху философията, че всяка стъпка е възможност да създадеш по-добра версия на себе си.
Това наследство не е застинало във времето. Днес, ASICS продължава да се развива, като вдъхновява нови поколения да се движат - не за медали, а за вътрешен баланс. Марката е разпознаваема по целия свят и се доказва все по-силно на пазара с кампании, които поставят умственото здраве и личния прогрес на преден план.
От "Mind's Best Friend", която показва, колко силно влияние имат животните върху нашата психика, до ''15 Minutes Weight Loss", която подчертава ползите върху ума от дори кратко движение - ASICS напомня, че балансът "Sound Mind, Sound Body" е ключов за нашето здраве.
ASICS днес не просто предлага продукти – той продължава мисията на Оницука, адаптирана към новото време: да ни напомня, че няма по-добър съюзник от тялото, когато умът се нуждае от подкрепа.
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: