"Отказали спирачки" - това е обяснението, което шофьорът на автобус по линия 83 от столичния градски транспорт, е дал след тежката катастрофа, при която беше убит 77-годишен мъж.
Записи от мястото на сблъсъка в "Люлин" показват как автобусът минава на червен светофар през кръстовище и се врязва напречно в лека кола. Шофьорът на автомобила загина от нараняванията.
Обяснението за отказалите спирачки провокира сериозни въпроси.
Началникът „Безопасност на движението“ в Столичен автотранспорт Борислав Попов твърди, че автобусът е минал технически преглед само осем дни преди тежката катастрофа.
"На 19 май автобусът е бил на технически преглед за установяване на годността на спирачната система и е била в отлично състояние", твърди Попов. Самият автобус е почти 10-годишен.
Шофьорът на 83 е работил в градския транспорт от 2019 г. насам. Има две по-ранни произшествия, които според Попов "се случват често".
Пробите за алкохол и наркотици са отрицателни.
Ударът е станал извън маршрута на 83. Автобусът е трябвало да направи десен завой на същото кръстовище, за да спре на спирката, разположена на 50 метра.
Той обаче се е движил с толкова висока скорост, че щеше да се обърне, ако беше направил опит да завие, коментира автоексперт пред Нова ТВ.
Кръстовището, на което става ударът, е с много оживен трафик - както с автомобили, така и с пешеходци.
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: