Най-големите автомобилни производители в Европа започват бавното завръщане към нормалния режим на работа в заводите - седмици след като продукцията на коли и авточасти беше прекратена заради пандемията от Covid-19.
Volkswagen обявиха, че започват поетапното подновяване на своето производство, като в седмицата от 20 април ще се върнат на работа работниците в Цвикау (Германия) и Братислава (Словакия). Останалите предприятия в Германия, както и в Португалия, Испания, Русия и САЩ, следва да възобновят производството през седмицата, започваща от 27 април. Впоследствие, през месец май, производството ще бъде възобновено последователно в заводите на марката в Южна Африка, Аржентина, Бразилия и Мексико.
Производството ще бъде възобновено в съответствие с настоящите наличности на части и компоненти от поддоставчиците, отчитане на държавните изисквания в Германия и в Европа, развитието на пазарните резултати по отношение на продажбите и произтичащите от това режими на работа на заводите. Независимо от развитието на всички тези фактори и процеси, основен приоритет на компанията ще остане спазването на строгите мерки за защита на здравето на служителите, съобщават от германския автомобилен гигант.
За подновяването на работата е изработен план от около 100 мерки, които целят да минимизират риска от заразяване на хора в рамките на Volkswagen. 32 от 33-те завода в Китай вече се върнаха към активно производство и към момента няма съобщения за случаи на коронавирус сред служителите там. Volkswagen продължава да следи внимателно развитието на ситуацията в глобален мащаб, възникнала в резултат на пандемията на коронавирус, съобщават от компанията.
Hyundai вече поднови работата на завода си в Носовице (Чехия) след повече от 20 дни пауза заради здравната криза, съобщава германската медия Automobil Produktion. Поточните линии в чешкия автомобилен завод са пуснати във вторник сутрин, като засега ще работят само две от обичайните три смени служители.
Южнокорейската компания е въвела стриктни мерки за хигиена на работните площадки. Всички обекти на компанията се дезинфекцират по няколко пъти на ден, а масите в столовата ще се разделят с прегради, за да не се допуска пряк контакт между хората.
Заводът в Носовице - единствената производствена база на Hyundai в ЕС - има повече от 2500 служители. Работата в него беше спряна на 21 март заради увеличения брой на пациенти с Covid-19 в Чехия. Към 15 април в страната има 6151 потвърдени случая на инфекция с новия коронавирус, като починалите пациенти са 163. Броят на новозаразените пациенти намалява стабилно през последната седмица, като изглежда Чехия е достигнала пика на епидемията.
Hyundai възстанови временно и работата на завода си в Санкт Петербург със съкратени смени. Въпреки обявената от властите ваканция за цялата руска икономика, автомобилният сектор не е засегнат от принудителните мерки, тъй като е в списъка на стратегическите индустрии.
Magna Steyr в Грац започна отново да произвежда G-класата на Mercedes, като се очаква към 20 април да бъде възстановена и работата по моделите на BMW и Jaguar.
Медиите в Испания съобщават, че френският автопроизводител Renault също се готви да отвори отново заводите си. Първоначално се предвижда връщане на работниците в базите на компанията във Валядолид и Севиля, които ще възстановят производството в една смяна. Мерките за сигурност и тук ще бъдат повишени.
Служителите ще бъдат снабдени с предпазни средства според типа работа, която изпълняват. Едната група ще бъде длъжна да носи хирургически маски, втората ще ползва FFP2 респираторни маски, а третата група ще работи както с маски, така и с очила и защитни шлемове. При влизане в завода служителите ще се проверяват за симптоми на заболяване и няма да се допускат хора с повече от 37,5 градуса температура. Всички материали и работни помещения ще се дезинфекцират редовно.
Фабриката на Renault в словенския град Ново Место би трябвало да заработи отново на 21 април, съобщава SeeNews. Датата обаче може да се измести и по-напред във времето, тъй като част от служителите в завода са граждани на съседните Хърватия и Босна и ще се наложи да бъдат поставени под задължителна карантина, ако се върнат обратно на работа в Словения. Затрудненията в рестарта на производството се дължат и на по-сложната ситуация с доставките на авточасти от другите заводи на Renault в Испания и Турция.
Заводът в Ново Место е единственият завод за производство на автомобили в Словения и е работодател на около 3400 души.
Унгарският завод на Audi в Гьор също поднови частично работата на една от монтажните линии за сглобяване на шестцилиндрови двигатели. Близо 100 работници на компанията са включени в първата възстановена смяна. Фабриката беше спряна временно на 23 март.
Opel, които притежават завод в Сентготхард, Унгария, също се подготвят за връщане на работа при повишени мерки за сигурност. Моментът ще зависи от ситуацията на пазара и евентуалното удължаване на рестрикциите в страната, казва говорител на производителя, цитиран от Hungary Today.
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: