Back to nature или как Хилтън в София вкара природата в хотела и ви кани на вечеря Снимка: © Студио KARE за BoulevardBulgaria.bg

„Да изпълним света с топлина и гостоприемство“. Това е заветът на основателя на най-старата хотелска верига в света Конрад Хилтън.

Той дава началото на хотелската индустрия преди малко повече от век, а от 22 години София също може да се похвали с петзвездния хотел от веригата, който е заобиколен от зеленина, в центъра на града.

От пролетта на тази година Бони Манси е генерален мениджър на "Хилтън" в София.

След мащабна реконструкция хотелът вече има нов облик, а природата не е само гледка през прозореца.

Висящи градини посрещат на входа, в интериора също са застъпени тъмно зеленото и естественото дърво, които успокояват сетивата, без това да е за сметка на усещането за лукс.

Реновацията включва нови конферентни и бални зали, както 11 изцяло нови стаи на „покрива на града“.

Всички те гледат към парка, към дърветата. Всяка една стая има прозорец с изглед към парка. Няма коли, няма трафик – само природа. Така се роди концепцията – искаме да бъдем естествено пространство, като вкарваме природата вътре,“ разказва Бони Манси.

Обновен е интериорът във фоайето и във всички стаи на хотела. А темата за устойчивостта и природата са застъпени на всички нива, включително в менюто на новия ресторант OXBO и напитките в бар Regale.

„Отиваме при производителите, избираме доставчици, които също работят устойчиво. На практика минаваме на следващото ниво на отговорност към природата, така че да водим наистина индустрията в бъдещето,“ казва Манси.

Хотелът работи с поне 30-40 български производители и доставчици в зависимост от сезона.

„Искаме използваме здравословен подход, да подбираме съставките, които влагаме. Нашата отговорност не се изчерпва само до това, което се случва в хотела, но и до доставчиците. Важно е да знаем дали те също следват устойчиви и естествени принципи при отглеждането на продуктите“, обяснява генералният мениджър на "Хилтън" в София и разказва, че той самият лично е посещавал някои от фермите в страната.

Впечатлен е от начина, по-който работят – без пестициди и като следват изцяло естествения цикъл на природата.

„Знаете, че в днешно време производството на храна оставя голям отпечатък върху природата, счита се за един от отраслите, които генерират най-много въглеродни емисии. За да ви дам пример – представете си морков - местно производство, и продукт, внесен от друга държава, чиито транспорт и доставка генерират емисии. Затова ние използваме местни производители, местни ферми и доставчици. Това е начинът, по който зареждаме нашите маси,“ казва Манси.

Новият ресторант OXBO в "Хилтън" в София е отворен не само за гостите на хотела, но за всички ценители на чистата и вкусна храна.

„Аз лично се гордея с нашия главен готвач, който е българин и притежава невероятен талант. Той влага истинска страст и умее да комбинира по такъв начин съставките, че да предостави наистина неповторим вкус“, казва Манси.

Наблюденията му показват, че клиентите по целия свят вече обръщат повече внимание на здравословния живот.

Манси отбелязва, че това се вижда и от начина, по който се хранят.

„Много повече салати, зеленчуци, много по-естествено хранене. По-малко въглехидрати, без захар, а в баровете виждаме много силна тенденция към безалкохолни коктейли. Това не се наблюдава само в София, а е световна тенденция,“ разказва той.

Затова залагат на здравословния подход дори при напитките в бар Regale.

„Той е за малко по-изискана клиентела. Работи от сутрин до вечер и сме мултифункционални. Сутрин правим капучино, а вечер предлагаме фантастични коктейли. Това е място, където можеш да се забавляваш в много изискана обстановка и, разбира се, с красивата гледка наоколо“, обяснява мениджърът на петзвездния хотел.

В коктейлите се влагат основно местни, а не вносни съставки, за да се щади природата. Основната част от вината, които се предлагат, също са български.

И за това си има причина – има толкова много хубави вина тук, че е истинско приключение да си избереш от тях. Аз самият съм италианец и не, че не искаме италиански или френски вина, но това, което се прави в България, е наистина много добро“, казва Манси.

В момента в "Хилтън" в София работят 125 души. С отварянето на цялото крило персоналът ще достигне около 200 души. Именно обезпечаването с кадри е едно от предизвикателствата пред бизнеса днес, не само в хотелиерската индустрия, казва Манси. Все пак е оптимист, защото „Хилтън" е компания, която предлага стойност и култура, от която искаш да бъдеш част“.

Основните ценности на компанията са да приобщава хората, да стимулира повече жени да заемат ръководни позиции и държи на разнообразието. Някои от служителите тук работят от самото отваряне на хотела преди 22 години.

„Стараем се да сме адекватни в социалните условия, но и да помогнем на хората да са успешни. Work/ Life баланс е основна ценност във всичко, което правим. Вярваме, че е много важно да вдъхновяваш хората с приятна работна среда, не само с материални стимули, но и да идваш с удоволствие на работа. Това ще ни помогне да намерим правилните хора,“ казва Манси.

Хотелите под бранда "Хилтън" в момента са 7500 в 120 държави, а други 3000 са в процес на изграждане. И до днес марката не спира да задава стандарти за цялата индустрия по света.

Далеч преди темата за по-екологичния начин за правене на бизнес да стане масова, веригата въвежда практики, с които да намали отпечатъка си върху природата.

Така например още преди години пластмасата в хотела изчезва. В историята остават пластмасовите сламки, еднократните флакончета за шампоан и сапун.

В стаите вече няма и пластмасови гребени, шапки за баня, нито четки за зъби. Те са налични само при поискване.

Еднократните флакони с шампоан и сапун са заменени с диспенсъри, които се презареждат, а контейнерите освен това са и биоргазрадими. Вече няма и пластмасови бутилки в стаите.

„Даваме красива стъклена бутилка, която можеш да напълниш безплатно от диспенсър за вода. Някои от тези неща могат да се възприемат от клиентите като смъкване на стандарта и в началото наистина беше така, но скоро след това те също разбраха защо го правим и всички вече разбират защо не слагаме четки за зъби, гребенчета и шапки за баня. Ако имаш нужда от някое от тях – те са налични, трябва само да ги заявиш“, казва Манси и дава пример - "Хилтън" обслужва над 1,1 милиона стаи по света.

„Представете си компанията като цяло какво влияние би имала върху околната среда, ако не го правим бизнес отговорно. Осъзнали сме го преди много години и това е основният ни двигател “, обяснява генералният мениджър на "Хилтън" в София.

Веригата следи стриктно показателите на отпадъците, които генерира всеки месец. Целта, която си поставят хотелите на бранда, е до 2030 година да ограничат с 50% въглеродните емисии, които генерират, да употребяват с 50% по-малко вода и електричество.

„Имаме конкретни цели и искаме гостите ни да знаят за тях, да ги разбират и самите те да се стараят да пътуват с цел,“ казва Манси и разказва за една от инициативите в тази посока.

За целта "Хилтън" предлага на клиентите си, особено тези, които организират конференции, да изчисли безплатно за тях въглеродния им отпечатък.

„ Питаме ги: "откъде е полетът ви, колко стаи наемате, колко хора присъстват на обяд, в кафе паузата колко часа прекарват в стаята, колко енергия консумират, докато ползват климатик. Всичко това влиза в система, която ни казва колко въглеродни емисии генерират само чрез организирането на една среща за група хора,“ обяснява Манси.

Въглеродните емисии се изчисляват и след това, хотелът дарява съответната сума на компания, която инвестира средствата в природосъобразни дейности – било то посаждане на дървета, изграждане на соларни панели и т.н.

Клиентите получават сертификат, че са участвали активно в ограничаването на въглеродни емисии

„Много е ценно да знаеш, че всеки път, когато се качиш на борда на самолет и летиш, всъщност генерираш въглеродни емисии“, казва Манси и допълва, че има специална програма Travel with purpose .

„Това е концепция, която казва: Ние правим всички тези неща, но искаме пътуващите също да участват и те самите да пътуват с цел. Ние винаги се стремим да създаваме изключително преживяване и да имат запомнящ се престой, но също така и да са наясно с екологичните цели, които гоним и те самите да прегърнат идеята“, обяснява Манси.

Той е в хотелиерския бранш от много години и казва, че индустрията се е променила изключително много пред очите му. За 50 години световното население се удвоило и от 4 млрд. хората вече са над 8 млрд.

Хората постепенно стават по-богати, а пътуванията са все по-достъпни.

„Преди 50 години пътуванията бяха привилегия само за богатите. Луксозните хотели бяха ниша. Днес се пътува масово. Пътуване по работа, пътуване за почивка и свободно време“, казва мениджърът на "Хилтън" в София и допълва, че конкуренцията е много силна, затова освен грижата за природата, хотелът се старае да създава незабравими преживявания за всеки гост, в зависимост от личните му възприятия.

„Това, което правим, е да напълним пространството със светлината и топлината на гостоприемството. Това е нашата работа и ще продължим да го правим като доставяме незабравими преживявания,“ обобщава Манси.

В продължение на 27 години той е развивал хотели в Пекин, Хонг Конг и Куала Лумпур. Манси казва, че възприема идването в София като завръщане у дома. Самият той е италианец и през всички тези години Европа му е липсвала.

„Когато живееш в мегаполиси, умът и животът ти се оформят спрямо динамиката там без дори да го осъзнаваш. Сега за мен е истинско удоволствие да съм в град, където можеш да почувстваш хората и можеш да усетиш гостоприемството дори на улицата. За мен е много впечатляващо, когато отидеш до магазина и жената зад щанда те заговори. За вас това може да е напълно естествено, но за мен то е невероятно ценно.

Отбелязва, че София е сигурен и безопасен град, отговаря на международните стандарти и има добро летище, но все още не се възприема като световна туристическа дестинация.

„София е място на топлина и гостоприемство и вярваме, че всички ние ще допринесем да стане по-достъпна и привлекателна. Този град трябва да се превърне в международна дестинация, каквато днес не е. Ако организираш конференция, ще избереш Прага, Атина и всичко около София, но не и самата нея“, казва Манси и допълва, че за да се промени това, трябва да има подходяща инфраструктура и да се привлече интерес отвън.

"Хилтън" в София ще остане ориентиран към бизнес клиентите, но все повече ще се отваря и към останалите гости на София, не само чужди, но и български туристи. Стремежът е все повече столицата да се превърне и в популярна дестинация не само за работа и конференции, но и за свободното време.


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

GEN Z дневници

Vol. 19: Кой изобщо слуша Тейлър Суифт, гълъб в парламента, сбогом "Ема Стоун"

Кои са 5-те новини от седмицата, направили впечатление на Gen Z поколението в "Булевард България"?

10:22 - 27.04.2024
Живот

Рецепта за козунак? А какво ще кажете за козуначени мъфини

Великден през 2024 година звучи като време за по-практично приготвяне на храна

10:04 - 27.04.2024
Спорт

5 домашни упражнения, след които да се почувствате 5 пъти по-добре

Карин Околие ни показа няколко упражнения с DAJLIEN - колекцията за домашни тренировки на IKEA

09:29 - 27.04.2024
Важно днес

Fitch: Отлагане на членството в еврозоната, може да се отрази негативно на рейтинга на България

Според Fitch България ще изпълни всички критерии до края на 2024 година

09:10 - 27.04.2024
Политика

Служебният кабинет смени Вяра Тодева и още пет областни управители

Част от новите са от банката кадри на ГЕРБ

18:08 - 26.04.2024