Бъдещето на транспорта е зелено, но не само като цвят, а и като мислене. Мащабната трансформация към чиста мобилност вече е в ход, за да направи живота по-екосъобразен, но същевременно и по-удобден.
Зад подобна идея застава и Flix - глобалният доставчик на транспортни услуги, който предлага междуградски автобусни превози в различни точки по света. Тази година компанията отбеляза своята 10-годишнина, като за това време е успяла да се позиционира на пазара като предлагаща устойчивото и достъпно пътуване в 40 държави.
"ДНК-то на Flix винаги е било двигател на зелената революция в мобилността. С технологиите, позволяващи интелигентно планиране на маршрутите, силните партньорства за проучване и реализиране на алтернативни технологии за задвижване, пътя към въглеродна неутралност и разширяването на нашата мрежа ние сме на прав път", казва Андре Швемлейн съосновател и главен изпълнителен директор на Flix.
През 2022 г. компанията посочва, че е успяла да избегне близо 818 хил. тона въглеродни емисии, като използва най-съвременните превозни средства и насърчава хората да използват споделените варианти за пътуване вместо личните им автомобили.
Наред с други неща, Flix е пионер в първите електронни автобуси за дълги разстояния, като пусна първите туристически автобуси на биогаз и обедини сили с водещи участници в индустрията, за да подобри още повече използването на алтернативен транспорт по дълги маршрути.
От старта ѝ през 2013 г., почти 300 млн. пътници са използвали услугите на компанията, която оперира в над 5500 дестинации по света.
Изминалата година всъщност се оказва и една от най-успешните въпреки очакваните пречки. Последиците от ковид пандемията и икономическата криза обаче не могат да спрат развитието на Flix. Глобалните приходи за 2022 г. са в размер от над 1,5 млрд. евро, като това бележи увеличение със 185% в сравнение с приходите от 2021 г. Прогнозираният ръст за тази година е от над 20%.
"2022 г. беше най-успешната ни година досега. Това показва, че Flix повече от всякога е позиционирана като изключително успешна и модерна компания, пример за модерна мобилност, устойчивост и дигитализация. И едва сега започваме", казва Швемлейн.
Той признава, че ограниченията и локдауните около Covid-19 са оказали ефект върху транспортната индустрия, но се радва от всичко, което се е случило, тъй като Covid се е превърнал "просто в изречение, а не в края" от историята на Flix.
През това време компанията е успяла да разшири предлагането си за пътувания от и до региона, за да отговори на нарастващото търсене на мобилност, започвайки първите линии до Сърбия и Турция. Flix отчита и над 145 хил. пътници от Румъния и България.
За България броят на пътниците, използвали зелените автобуси, се е удвоил в сравнение с миналото лято, посочват от комапнията. Друга важна стъпка за пазара е стартирането на първите зелени линии между София и Истанбул в сътрудничество с турския партньор Kamil Koc.
Стремежът на транспортния гигант обаче е да се развива не само в Европа, но и глобално. През 2023 г. той ще продължи да разширява мрежата си, като ще стартира дейност в Чили, която ще се превърне в 41-вата държава, по чиито пътища се движат зелените автобуси за дълги разстояния.
Централно място във визията на FlixBus остава иеята, че достъпът до устойчиви и достъпни пътувания е право на всеки, поради което компанията се стреми не само да расте с печалба, но и отговорно и устойчиво.
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: