Шкембе чорбата е най-често поръчваната традиционна храна през 2023 г., сочи статистиката на Glovo за потребителските навици през изминалата година. Любимите кухни на българите обаче остават американската и италианската, а най-популярните ястия са бургерите, сандвичите (дюнери и гироси) и пицата. София, Пловдив и Варна са трите водещи града с най-голям брой доставки чрез приложението.
По традиция в края на годината Glovo - платформата, която осигурява доставката на множество продукти и ястия, представя любопитни данни, свързани с нагласите и предпочитанията на потребителите. Те дават добра представа за новите тенденции в сектора на онлайн и q-commerce търговията и с тях могат да се прогнозират бъдещите посоки на развитие в индустрията.
Интересен факт е, че българите все повече предпочитат да избягват опашките в супермаркетите в пиковите часове на деня, като поръчват продукти, с доставка до вкъщи. За 2023 г. тенденцията за доставки от супермаркети се е повишила с 46%, като известен ръст се наблюдава при планираните поръчки с доставка в определен час, а също и при поръчките с опция за вземане от магазина.
Рекордът за 2023 г. за поръчка с най-много продукти, направена през Glovo, е от супермаркет в Перник и включва общо 116 артикула.
Тенденцията за пазаруване на хранителни стоки без необходимост от чакане на опашки нарежда България на трето място в Югоизточна Европа по доставки от супермаркети, веднага след Румъния и Сърбия.
Най-много поръчки през платформата са регистрирани на 14 февруари 2023 г. За деня на влюбените българите са получавали средно по 35 поръчки в минута чрез Glovo.
Рекордът за най-голям брой реализирани доставки чрез Glovo за изминалата година се държи от куриер от Велико Търново. Той е обслужил почти 12 хил. поръчки - това са средно по 32 поръчки на ден в продължение на 12 месеца. А най-много бакшиши на куриерите са оставяли клиентите на София, следвани от тези на Банкя.
Най-голям ръст в търговията на дребно в приложението се наблюдава в категорията "Домашни любимци", където поръчките през 2023 г. са се увеличили със 752% спрямо миналата година. Сред най-търсените продукти за животни са били храните за домашни животни.
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: