България предпочита Instagram пред Twitter, интересът към телевизията спада Снимка: © Unsplash

Все повече българи предпочитат Instagram за сметка на Twitter като източник на актуални новини. Това показва годишният доклад за дигиталните информационни канали, изготвен от агенция "Ройтерс". Според данните в него потребителите, използващи Instagram и Twitter като основен източник на новини, са съответно 12% и 8%, като и двете социални мрежи бележат 2% ръст в сравнение с 2018. Недостижим на върха все още е Facebook с 69%, който обаче отбелязва 5-процентов спад.

Проучването предоставя още много интересни данни за "новинарските" предпочитания на българите. Съотношението на хората, информиращи се онлайн, е почти непроменено - 88% през 2018 срещу 86% през 2020 г. Немалък спад обаче бележи интересът към телевизията - от 84% до 77%.

Изненадващо или не печатните медии не само запазват позициите си, но и регистрират лек ръст - от 23% до 24%. Хората, които са готови да плащат, за да получават веднага най-актуалните новини, са 10% - с 3% повече в сравнение с 2018.

По отношение на предпочитаното електронно устройство лаптопите отстъпват значително (от 78% на 66%), докато смартфоните бележат възход - от 67% на 74%. Далеч назад са таблетите, предпочитани понастоящем от едва 17% от българите.

На какво мнение е Европа?

Докладът на "Ройтерс" включва данни от общо 24 европейски страни. Според него процентът на хората, които се обръщат към Instagram за най-актуалните новини, вече е почти същият като този на потребителите, разчитащи на Twitter. Проучването показва, че 11% от запитаните следят новините в Instagram, което е почти два пъти повече в сравнение с 2018 г.

В същото време 12% казват, че все още разчитат на Twitter за най-горещите новини по света. Платформата обаче се задържа на почти непроменливо ниво в последните пет години, докато при Instagram се вижда явна възходяща тенденция за ползване като източник на новинарска информация.

Промяната се дължи най-вече на активността на младите потребители на възраст между 18 и 24 години. Макар текстовата комуникация все още да е най-популярният метод за предаване на новини, мнозинството от младите хора предпочита по-визуални формати - нещо, което определено е силна страна на Instagram.

Ако приложението за споделяне на снимки успее да се наложи като водещ канал за новини, това може да доведе до както до промяна на стратегиите на рекламодателите, така и до адаптиране на платформата към изискванията за сигурност на брандовете при рекламно позициониране.

Досега Instagram се смяташе за платформа, предназначена по-скоро за лайфстайл-съдържание - мода, пътувания, култура, изкуство, спорт, хранене, хобита и др. - като създаваше пространство, свободно от политическите конфликти, типични за Facebook, Twitter, и др. През последния месец обаче дори Instagram не беше подминат от ефекта на обществените вълнения в САЩ, като се превърна във "витрина" на Денят, в който черните квадрати превзеха Instagram .


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Бизнес

Това ли е краят на Northvolt - най-голямата компания за батерии в ЕС?

Някогашната надежда на ЕС за пазара на електромобили обяви неплатежоспособност

16:08 - 22.11.2024
Живот

Испания глоби Ryanair и други нискотарифни компании заради допълнителни такси

Доплащането за багаж и място нарушава права на потребителите, смята Мадрид

15:29 - 22.11.2024
Важно днес

Генералният секретар на НАТО ще разговаря с Тръмп за Украйна

Срещата идва на фона на новата ескалация във войната, която Русия води

13:43 - 22.11.2024