България предпочита Instagram пред Twitter, интересът към телевизията спада Снимка: © Unsplash

Все повече българи предпочитат Instagram за сметка на Twitter като източник на актуални новини. Това показва годишният доклад за дигиталните информационни канали, изготвен от агенция "Ройтерс". Според данните в него потребителите, използващи Instagram и Twitter като основен източник на новини, са съответно 12% и 8%, като и двете социални мрежи бележат 2% ръст в сравнение с 2018. Недостижим на върха все още е Facebook с 69%, който обаче отбелязва 5-процентов спад.

Проучването предоставя още много интересни данни за "новинарските" предпочитания на българите. Съотношението на хората, информиращи се онлайн, е почти непроменено - 88% през 2018 срещу 86% през 2020 г. Немалък спад обаче бележи интересът към телевизията - от 84% до 77%.

Изненадващо или не печатните медии не само запазват позициите си, но и регистрират лек ръст - от 23% до 24%. Хората, които са готови да плащат, за да получават веднага най-актуалните новини, са 10% - с 3% повече в сравнение с 2018.

По отношение на предпочитаното електронно устройство лаптопите отстъпват значително (от 78% на 66%), докато смартфоните бележат възход - от 67% на 74%. Далеч назад са таблетите, предпочитани понастоящем от едва 17% от българите.

На какво мнение е Европа?

Докладът на "Ройтерс" включва данни от общо 24 европейски страни. Според него процентът на хората, които се обръщат към Instagram за най-актуалните новини, вече е почти същият като този на потребителите, разчитащи на Twitter. Проучването показва, че 11% от запитаните следят новините в Instagram, което е почти два пъти повече в сравнение с 2018 г.

В същото време 12% казват, че все още разчитат на Twitter за най-горещите новини по света. Платформата обаче се задържа на почти непроменливо ниво в последните пет години, докато при Instagram се вижда явна възходяща тенденция за ползване като източник на новинарска информация.

Промяната се дължи най-вече на активността на младите потребители на възраст между 18 и 24 години. Макар текстовата комуникация все още да е най-популярният метод за предаване на новини, мнозинството от младите хора предпочита по-визуални формати - нещо, което определено е силна страна на Instagram.

Ако приложението за споделяне на снимки успее да се наложи като водещ канал за новини, това може да доведе до както до промяна на стратегиите на рекламодателите, така и до адаптиране на платформата към изискванията за сигурност на брандовете при рекламно позициониране.

Досега Instagram се смяташе за платформа, предназначена по-скоро за лайфстайл-съдържание - мода, пътувания, култура, изкуство, спорт, хранене, хобита и др. - като създаваше пространство, свободно от политическите конфликти, типични за Facebook, Twitter, и др. През последния месец обаче дори Instagram не беше подминат от ефекта на обществените вълнения в САЩ, като се превърна във "витрина" на Денят, в който черните квадрати превзеха Instagram .


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Важно днес

Вълна от ученическа подкрепа се надигна в защита на НПМГ и кампанията "Не пипай моята гимназия"

Ученически съвети се включиха в кампанията "Не пипай моята гимназия" след скандала с тормоз в НПМГ

18:11 - 14.10.2024
Важно днес

Как Костадин Костадинов използва държавната БТА за фалшива новина

"Възраждане" и лидерът ѝ си присвоиха награда и "замесиха" в нея "Искам бебе"

17:11 - 14.10.2024
Култура

Ървин Уелш е отменил посещението си в България

Премиерата на документалния филм за писателя в рамките на "Синелибри" е на 16 октомври

16:56 - 14.10.2024
Кино и сериали

А1 е първият телеком в България, който предлага достъп до стрийминг платформата SkyShowtime

• SkyShowtime е вече част от ТВ и мобилните планове на А1 като избираема услуга Select

16:50 - 14.10.2024
Важно днес

Две държави от ЕС зоват блока да преосмисли търговията си с Израел

Премиерът на Испания иска ЕС да преустанови споразумението за търговия с Израел

16:46 - 14.10.2024