В началото на всяка година независимата международна организация Top Employers Institute обявява компаниите, заслужили престижния сертификат Top Employer. Той се връчва след задълбочен одит на работодателските практики в една компания, което го прави едно от значимите работодателски отличия.
Тази година признанието Top Employer, което в буквален превод означава топ работодател, получиха 2428 компании в цял свят. От тях само 17 са от България. Поглед към конкретен бранш обаче – телеком сектора, показва, че там българското присъствие е единично представено.
От общо 149 телекома от цял свят, сертифицирани с Top Employer, има само един от България и това е Yettel.
Компанията получава отличието за втора поредна година, като от самото начало е единственият телеком у нас, носител на сертификата.
Изпреварва телеком бранша в света
Тази година мобилният оператор значително подобрява представянето си, като постига общ резултат от 87,76%. Това е ръст от 5.03 процентни пункта в сравнение с първата му сертификация през 2023-2024 г. Резултатът дори изпреварва средния за телеком сектора в света (84,96%), сочат данните на Top Employers Institute.
Един от факторите, които допринасят за това, е че при 50% от одитираните области Yettel отбелязва значителен напредък. Сред тях са категории като HR стратегия, привличане на таланти, онбординг, обучение и развитие и устойчиви политики. В други теми като работна среда, благополучие на служителите, многообразие, равнопоставеност и приобщаване, както и култура и ценности, телекомът постига резултат по-висок от средния, който всички 2428 сертифицирани компании в света постигат.
Програмите зад числата
Различни програми и практики стоят в основата на тези резултати. Сред основните фактори, които операторът посочва, са възможностите за развитие и обучение, приобщаващата работна среда, както и цялостната wellbeing политика, с която помага на служителите си да постигат баланс между работата и личния живот.
През изминалата година телекомът стартира напълно нова програма, наречена Growth Mindset (в превод, нагласа за растеж). С нея си поставя за цел да формира нагласата за растеж у своите служители, като започва първо от лидерите. В поредица от събития компанията ги среща със световни лектори, които разказват за връзката между успеха и начина на мислене и как нагласата за растеж може да се прилага в действие.
Отличителни за Yettel са и активностите, с които се грижи за благосъстоянието на своите служители. Те покриват широк спектър от теми като физическо и психично здраве, финансово благополучие, социални контакти и здравословна работна среда.
За целта всеки месец екип от доброволци организира различни събития и инициативи – отворени сесии с финансов консултант и корпоративен психолог, месеци, посветени на здравето, както и редица спортни активности като „10 000 крачки“, „Месец без асансьори“, турнири по тенис, футбол, бадминтон и дори гребане в драконови лодки.
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: