Българската следа сред топ работодателите в телеком сектора в света Снимка: © Yettel

В началото на всяка година независимата международна организация Top Employers Institute обявява компаниите, заслужили престижния сертификат Top Employer. Той се връчва след задълбочен одит на работодателските практики в една компания, което го прави едно от значимите работодателски отличия.

Тази година признанието Top Employer, което в буквален превод означава топ работодател, получиха 2428 компании в цял свят. От тях само 17 са от България. Поглед към конкретен бранш обаче – телеком сектора, показва, че там българското присъствие е единично представено.

От общо 149 телекома от цял свят, сертифицирани с Top Employer, има само един от България и това е Yettel.

Компанията получава отличието за втора поредна година, като от самото начало е единственият телеком у нас, носител на сертификата.

Изпреварва телеком бранша в света

Тази година мобилният оператор значително подобрява представянето си, като постига общ резултат от 87,76%. Това е ръст от 5.03 процентни пункта в сравнение с първата му сертификация през 2023-2024 г. Резултатът дори изпреварва средния за телеком сектора в света (84,96%), сочат данните на Top Employers Institute.

Един от факторите, които допринасят за това, е че при 50% от одитираните области Yettel отбелязва значителен напредък. Сред тях са категории като HR стратегия, привличане на таланти, онбординг, обучение и развитие и устойчиви политики. В други теми като работна среда, благополучие на служителите, многообразие, равнопоставеност и приобщаване, както и култура и ценности, телекомът постига резултат по-висок от средния, който всички 2428 сертифицирани компании в света постигат.

Програмите зад числата

Различни програми и практики стоят в основата на тези резултати. Сред основните фактори, които операторът посочва, са възможностите за развитие и обучение, приобщаващата работна среда, както и цялостната wellbeing политика, с която помага на служителите си да постигат баланс между работата и личния живот.

През изминалата година телекомът стартира напълно нова програма, наречена Growth Mindset (в превод, нагласа за растеж). С нея си поставя за цел да формира нагласата за растеж у своите служители, като започва първо от лидерите. В поредица от събития компанията ги среща със световни лектори, които разказват за връзката между успеха и начина на мислене и как нагласата за растеж може да се прилага в действие.

Отличителни за Yettel са и активностите, с които се грижи за благосъстоянието на своите служители. Те покриват широк спектър от теми като физическо и психично здраве, финансово благополучие, социални контакти и здравословна работна среда.

За целта всеки месец екип от доброволци организира различни събития и инициативи – отворени сесии с финансов консултант и корпоративен психолог, месеци, посветени на здравето, както и редица спортни активности като „10 000 крачки“, „Месец без асансьори“, турнири по тенис, футбол, бадминтон и дори гребане в драконови лодки.


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Важно днес

Мис Силикон остава без автомобил за 120 000 лева, след като беше хваната зад волана с кокаин

Вече е ясна окончателната присъда за известната като "Мис Силикон" Катрин Йорданова, която беше хваната да шофира след употреба на кокаин

21:01 - 02.06.2025
Важно днес

Русия отново отхвърли безусловно прекратяване на огъня в Украйна

Вторият кръг преговори между Русия и Украйна в Истанбул приключиха без споразумение за мир

19:51 - 02.06.2025
Важно днес

Млади медици излязоха на втори масов простест

Стотици млади настоящи и бъдещи лекари отново поискаха достойни условия на труд

19:35 - 02.06.2025
Спорт

Правителството на Гърция отложи финалната серия в баскетболното първенство

Александър Везенков и компания чакат развръзка по случая

18:07 - 02.06.2025
Важно днес

Пеевски казва, КЗК действа - започва проверка на "Лукойл" за вноса на горива

Росен Карадимов обяви, че темата е приоритет за антимонополната комисия

17:34 - 02.06.2025
Живот

Супергерои се спуснаха от покрива на ИСУЛ и зарадваха малките пациенти на 1 юни

Инициативата беше реализирана от Kaufland в партньорство с доброволци от пещерен клуб „Под ръбъ“

17:27 - 02.06.2025
Здраве

Диагнозата "лупус" се бави средно със 7 години. Кампания запознава със симптомите

Пациентите често чакат средно до 7 години преди да получат точна диагноза.

16:09 - 02.06.2025
Бизнес

Glovo и Delivery Hero са глобени с €329 млн. от ЕК за формиране на картел

Двете компании са се договорили да разменят търговски тайни в нарушение на европейските закони

16:00 - 02.06.2025
Важно днес

Москва пак иска да смени директора на руския център “Камчия” край Варна

"Да, България" поиска ДАНС и прокурори да направят проверка

15:48 - 02.06.2025