Говорителката на Доналд Тръмп Каролайн Левит нападна агресивно Amazon на Джеф Безос по време на брифинг в Белия дом.
Причината: неофициална нформация, че платформата за електронна търговия обмисля да добавя забележки с колко процента са се увеличили цените на вносните стоки след митата на Тръмп.
Тази новина се появи първо в сайта Punchbowl News, който се позовава на собствени източници. Въпросът беше поставен от репортер по време на пресконференция на министъра на финансите на САЩ Скот Бесент.
"Това не е ли кристално ясна демонстрация, че американският потребител - а не Китай - ще трябва да плати за тези политики", попита журналистът.
Вместо Бесент - думата взе Каролайн Левит, която обяви, че току-що разговаряла с Доналд Тръмп и даде да се разбере, че упълномощена от него да коментира темата.
"Това е враждебен и политически акт от страна на Amazon", каза тя пред журналистите. "Защо Amazon не го направи, когато администрацията на Байдън повиши инфлацията до най-високото ниво за 40 години?", попита тя.
Малко след това Левит извади предварително разпечатано факсимиле от статия на Reuters за компанията на Джеф Безос, писана през 2021 г.
"Не е изненадващо. Защото както наскоро писа Reuters, Amazon си партнира с китайско пропагандно подразделение. Това е още една причина, поради която американците трябва да купуват американско производство", обяви тя, без да обръща внимание на 4-годишния срок, в който е пусната публикацията.
Тя отказа да отговори дали Джеф Безос все още е поддръжник на Доналд Тръмп, но повтори фразата: "това е враждебно и политическо действие от страна на Amazon".
CNBC съобщава, че акциите на онлайн платформата са паднали с повече от 2% в предварителната търговия незабавно след пресконференцията в Белия дом - няколко часа по-късно загубите са се възстановили.
Медията съобщава още, че Доналд Тръмп лично се е обадил на Безос във вторник, за да изрази недоволството си от информацията за предполагаемите бележки за оскъпяването от митата.
От Amazon опитаха да се измъкнат от скандала, като отрекоха да са имали намерения да прилагат тези данни в основния си сайт.
"Екипът, който ръководи нашия ултра нискотарифен магазин Haul, e обмислял да посочва данни за вносните надбавки на определени продукти. Това никога не е обсъждано за основния сайт на Amazon и нищо подобно не е прилагано в платформите, притежавано от Amazon", казва говорител на електронния гигант пред CNBC.
От началото на мандата на Доналд Тръмп Джеф Безос прави явни опити да се сближи с администрацията.
През февруари той смени редакционната политика на Washington Post, за да не позволява мнения, които не съвпадат с идеите за "лични свободи и свободни пазари".
През януари 2025 г. той дари 1 млн. долара за церемонията по встъпването на Доналд Тръмп в длъжност, за което той и партньорката му Лорън Санчес получиха централно място при полагането на клетва от президента на САЩ.
По същото време гигантът Amazon, основан от Джеф Безос, сключи договор за 40 милиона долара за продуцирането на документален филм за Мелания Тръмп.
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: