"Автомобилна администрация" (т.нар. ДАИ) се е превърнала в "най-пробитата и корупционна служба", а редовите сигнали срещу рекета на пътя са били пренебрегвани масово.
Това коментира бившият служител на агенцията Красимир Пъргов пред Нова ТВ по повод скандалния случай с двамата пътни инспектори, поискали подкуп от шофьори в екипа на Роби Уилямс в София.
"Тази корупция не може да се случва, ако няма чадър отгоре. Тази служба работи като рекетьорска организация, а контролът трябва да е партньор на бизнеса. Британското посолство подава сигнал и за 48 часа има задържани, а ние подаваме сигнали от години - и няма арести. Кой на кого дава - аз ли да ви кажа? Вие как го установихте за 48 часа?", иронично попита той в сутрешния блок на Нова ТВ по адрес на МВР и Министерство на транспорта.
Според него - в службата работят "много съвестни граждани", но системата ги изхвърля, защото "пречат" на корупционните вериги.
Пъргов коментира и че има неофициална информация за "тарифа" за назначения в ДАИ, по която работното място на един обикновен инспектор се търгувало за по 15 000 - 20 000 евро.
Съответно, от него се очаквало да взема подкупи и да отчита "по 200 евро", защото "трябвало да ги делят между две партии", откакто коалиционното правителство е на власт.
Пъргов не даде по-конкретни данни по този сигнал, но призова службите да се задействат и сами да проверят какво се случва в транспортния бранш.
Магдалена Милтенова, председател на Конфедерацията на автобусните превозвачи, обвини държавата, че сама създава условия за корупция с необяснимо високи глоби и "наредби, които са изцяло неприложими".
"Ако в Европа една санкция е 100 евро, в България е 500 евро за същото нарушение. Автоматично ние създаваме условия за корупция. Законотворците никога не се допитват до бранша, за да работим пълноценно. Сега 9 месеца ние променяме 3 изречения в наредбата за субсидиите", каза още тя.
Милтенова призова още да се увеличат заплатите на служителите, които би трябвало да упражняват контрол, и да се формира общо звено от експерти от НАП, Икономическа полиция, "Автомобилна администрация" и др.
"Години наред нерегламентираният превоз на пътници не се санкционира, постоянно чуваме, че държавата няма ресурс за тези групи. Това не е вярно, има ресурс, може да го направи, стига да иска", каза тя.
Атанас Русев от Центъра за изследване на демокрацията предупреди, че създаването на евентуален нов единен контролен орган няма да реши автоматично проблемите с черните каси в пътната служба.
Той даде пример с Комисията за противодействие на корупцията, на която Народното събрание не може да избере ръководство от една година - и направи пряка връзка между този проблем и липсата на адекватни разследвания.
@boulevardbulgaria 💥Роби Уилямс, корупция, Google Translate и 43 хиляди евро в кутии от цигари. Ако не сте разбрали за скандала – ето най-важното #българия #корупция #скандал ♬ FUNNY - DJ VALENTE
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: