BMW iX1 xDrive 30 - зад тази комбинация от главни, малки букви и числа се крие най-компактният чисто електрически SUV на BMW (на езика на компанията това e Sports Activity Vehicle), който всъщност ще ви изненада с размерите си. Тенденцията малките да стават големи е на практика необратима, докато един ден не се огледаме наоколо и не открием, че има само два вида коли - миниатюрни градски и големи.

iX1 изглежда като BMW и се кара като BMW - нищо че е електрическо.

Усещането за бърза и мощна кола си е съвсем на място. От времето, когато за колите се питаше “Kолко вдига?”, е изтекла много вода, но вече има нов дежурен въпрос, когато става дума за електрически коли, и това е колко е голяма батерията и колко може да се мине с един заряд.

BMW iX1 СофияМоят персонален отговор е една седмица градско каране в София.

По документи разстоянието, което трябва да минавате с един заряд на батерията, е малко над 400 км. Онова, което казват от BMW по отношение на пробега е, че не е просто въпрос на батерия, а става дума за холистичен въпрос - как колата се държи по отношение на консумацията на ток - и дават пример Efficiant Dynamic technology package - тяхната разработка за оптималност.

Никога не е имало по-подходящ момент за каране на електрическа кола в София.

Сигурно ви звучи смело или крайно, но е точно така. От една страна електромобилите все още са достатъчно редки птици, за да се радват на екстрите като безплатно паркиране в Синя и Зелена зона, което за човек, който например живее или работи в центъра, никак не е без значение. И от друга - наличието достатъчно различни по тип зарядни станции, така че да не сте пленник на колата си.

БМВ iX1

BMW iX1 xDrive 30 има отсечена предница, голяма декоративна решетка - т.нар. бъбреци, която се спуска косо към земята. Сините ленти в долната част на бронята и в страничните прагове издават електрическия характер на колата. Впечатление правят и хромираните елементи в долния въздухозаборник.

Страничната линия на автомобила и леко раздутите калници подчертават “мускулите” на това BMW iX1, а силуетът на покрива в комбинация със задно стъкло доразвиват идеята за динамика.

BMW iX1

За първи път X1 може да бъде поръчан и с 20-инчови джанти.

Онова, което вътре ще забележите веднага, ако сте потребител на марката, е липсата на iDrive Controller-a. Може би все пак първо ще видите друго - а именно колко много място има в това купе. И след това липсата на голямото кръгло “копче”, с което се управляваше всичко.

Отзад новото BMW X1 има три напълно пълноценни места. Задната седалка е делима, така че да може да се разширява обемът на багажното отделение.

Централната конзола е в духа на новото време - подвижен подлакътник с интегриран в него контролен панел, както и ниша за съхранение на смартфони. Когато зареждате телефон, има нещо като подвижен клипс или панта, с която застопорявате телефона, така че да не го губите по земята при всяко натискане на спирачката.

Тенденцията е ясна - големи извити дисплеи и гласови команди. Копчетата са сведени до минимум за сметка на персонализацията. Можете да си направите предпочитания (My Modes), които да съчетават настройките на автомобила с тези в интериoра.

BMW iX1

Над модула за управление на тавана има селфи камера. Абсолютно правилно разбрахте - става дума за интериорна камера, която прави снимки за спомен и ви ги праща на телефона.

Въпреки че за BMW това е от “малките” модели, тук се откриват много от екстрите на големите - по отношение на системи за сигурност или асистиращи такива.

Нещо, което ми направи силно впечатление, е високата маневреност на тази кола. С много леко движение правите обратен завой и лавирате между колите и трамвайните релси на бул. "Янко Сакъзов", които приличат повече на инфраструктура от изоставена ЖП гара, отколкото на европейска столица.

БМВ iX1 xDriveПаркирането е абсолютна песен, особено ако добавим и цялата прожекция, която имате на екрана пред вас. Доскоро хотелските телевизори бяха горе-долу толкова големи. Ако трябва да говорим в реални размери: 10,25-инчов информационен дисплей и 10,7-инчов контролен дисплей.

По отношение на каране, може би най-якото нещо е Boost функцията - това е допълнително ускоряване. За какво става дума?

По принцип колата е 200 KW + допълнителни 30 KW, които са именно буутста, който ви дава комфорта на 313 к.с. Двата задвижващи модула са на предната и задната ос и са интегрирани така, че при кратковременен Boost да достигат до 230 KW.

Ускорението от 0 до 100 става за 5,7 секунди, а самото усещане за шофиране си е за класическо BMW - може би една идея по-лайт версия, но със същата стабилност на пътя и бърза реакция. Електрическото задвижване на четирите колела осигурява чудесно сцепление, прецизно следване на желаната траектория и стабилност при шофиране във всяка ситуация.

Част от серийното оборудване в новото BMW iX1 са навигационната система BMW Maps, спортният кожен волан, двузонов автоматичен климатик с интелигентно управление и сензор за дъжд с автоматично управление на фаровете.

BMW iX1

Нещо на пръв поглед дребно, когато става дума за купуването на автомобил, но в същото време доста важно от гледна точка на ежедневна употреба, са четирите USB-C порта, особено когато се тръгне на път с повече хора, да не споменавам изнервени тийнейджъри.

В последните години колите станаха доста умни, с много системи за автоматизирано шофиране и паркиране.

BMW iX1 xDrive

И тук при серийното оборудване на BMW iX1 има предупреждение за удар отпред, като функционалността е допълнена с регистриране на насрещното движение при завой наляво, както и на пешеходци и велосипедисти при завой надясно.

Може би най-добрата новина за този модел е цената - с включен ДДС тя е 108 000 лева. Ако се сметне и през разхода на гориво, който бихте направили с двигател с вътрешно горене с аналогична мощност, добавим и парите за кратковременното паркиране, ще се окаже, че сте доста на сметка.


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Живот

Бритни Спиърс ще плати милиони на баща си, за да сложи край на делото за попечителство

Звездата твърди, че не е получила "справедливост" в съдебния процес

18:31 - 29.04.2024
Текстове от партньори

Много повече общуване в чужбина с A1 Roaming Revolution

17:59 - 29.04.2024
Европейски дневници

ЕС се готви да разследва Facebook и Instagram, включително за прокремълска пропаганда

ЕС ще проверява работата на Meta с руската дезинформация в социалните ѝ мрежи

17:23 - 29.04.2024
Важно днес

Ердоган с важно послание към НАТО, подкрепи Марк Рюте за генерален секретар

Нидерландският премиер е сочен за фаворит за поста на Йенс Столтенберг

15:21 - 29.04.2024
Важно днес

Никола Минчев отрича да има нещо общо с казуса с подписите за "Корал"

Прокуратурата призна, че от август 2023 г. се занимава с казуса

14:32 - 29.04.2024
Важно днес

"Политиката може да е брутална". Най-младият първи министър на Шотландия подаде оставка

Хумза Йосаф положи клетва точно преди 13 месеца

14:17 - 29.04.2024
Технологии

Няма ляво, няма дясно - Huwei FreeClip и синия океан от възможности 

Дизайнът не е случаен – този модел попада в нова категория - т.нар. open fit

13:00 - 29.04.2024