BMW iX1 xDrive 30 - зад тази комбинация от главни, малки букви и числа се крие най-компактният чисто електрически SUV на BMW (на езика на компанията това e Sports Activity Vehicle), който всъщност ще ви изненада с размерите си. Тенденцията малките да стават големи е на практика необратима, докато един ден не се огледаме наоколо и не открием, че има само два вида коли - миниатюрни градски и големи.

iX1 изглежда като BMW и се кара като BMW - нищо че е електрическо.

Усещането за бърза и мощна кола си е съвсем на място. От времето, когато за колите се питаше “Kолко вдига?”, е изтекла много вода, но вече има нов дежурен въпрос, когато става дума за електрически коли, и това е колко е голяма батерията и колко може да се мине с един заряд.

BMW iX1 СофияМоят персонален отговор е една седмица градско каране в София.

По документи разстоянието, което трябва да минавате с един заряд на батерията, е малко над 400 км. Онова, което казват от BMW по отношение на пробега е, че не е просто въпрос на батерия, а става дума за холистичен въпрос - как колата се държи по отношение на консумацията на ток - и дават пример Efficiant Dynamic technology package - тяхната разработка за оптималност.

Никога не е имало по-подходящ момент за каране на електрическа кола в София.

Сигурно ви звучи смело или крайно, но е точно така. От една страна електромобилите все още са достатъчно редки птици, за да се радват на екстрите като безплатно паркиране в Синя и Зелена зона, което за човек, който например живее или работи в центъра, никак не е без значение. И от друга - наличието достатъчно различни по тип зарядни станции, така че да не сте пленник на колата си.

БМВ iX1

BMW iX1 xDrive 30 има отсечена предница, голяма декоративна решетка - т.нар. бъбреци, която се спуска косо към земята. Сините ленти в долната част на бронята и в страничните прагове издават електрическия характер на колата. Впечатление правят и хромираните елементи в долния въздухозаборник.

Страничната линия на автомобила и леко раздутите калници подчертават “мускулите” на това BMW iX1, а силуетът на покрива в комбинация със задно стъкло доразвиват идеята за динамика.

BMW iX1

За първи път X1 може да бъде поръчан и с 20-инчови джанти.

Онова, което вътре ще забележите веднага, ако сте потребител на марката, е липсата на iDrive Controller-a. Може би все пак първо ще видите друго - а именно колко много място има в това купе. И след това липсата на голямото кръгло “копче”, с което се управляваше всичко.

Отзад новото BMW X1 има три напълно пълноценни места. Задната седалка е делима, така че да може да се разширява обемът на багажното отделение.

Централната конзола е в духа на новото време - подвижен подлакътник с интегриран в него контролен панел, както и ниша за съхранение на смартфони. Когато зареждате телефон, има нещо като подвижен клипс или панта, с която застопорявате телефона, така че да не го губите по земята при всяко натискане на спирачката.

Тенденцията е ясна - големи извити дисплеи и гласови команди. Копчетата са сведени до минимум за сметка на персонализацията. Можете да си направите предпочитания (My Modes), които да съчетават настройките на автомобила с тези в интериoра.

BMW iX1

Над модула за управление на тавана има селфи камера. Абсолютно правилно разбрахте - става дума за интериорна камера, която прави снимки за спомен и ви ги праща на телефона.

Въпреки че за BMW това е от “малките” модели, тук се откриват много от екстрите на големите - по отношение на системи за сигурност или асистиращи такива.

Нещо, което ми направи силно впечатление, е високата маневреност на тази кола. С много леко движение правите обратен завой и лавирате между колите и трамвайните релси на бул. "Янко Сакъзов", които приличат повече на инфраструктура от изоставена ЖП гара, отколкото на европейска столица.

БМВ iX1 xDriveПаркирането е абсолютна песен, особено ако добавим и цялата прожекция, която имате на екрана пред вас. Доскоро хотелските телевизори бяха горе-долу толкова големи. Ако трябва да говорим в реални размери: 10,25-инчов информационен дисплей и 10,7-инчов контролен дисплей.

По отношение на каране, може би най-якото нещо е Boost функцията - това е допълнително ускоряване. За какво става дума?

По принцип колата е 200 KW + допълнителни 30 KW, които са именно буутста, който ви дава комфорта на 313 к.с. Двата задвижващи модула са на предната и задната ос и са интегрирани така, че при кратковременен Boost да достигат до 230 KW.

Ускорението от 0 до 100 става за 5,7 секунди, а самото усещане за шофиране си е за класическо BMW - може би една идея по-лайт версия, но със същата стабилност на пътя и бърза реакция. Електрическото задвижване на четирите колела осигурява чудесно сцепление, прецизно следване на желаната траектория и стабилност при шофиране във всяка ситуация.

Част от серийното оборудване в новото BMW iX1 са навигационната система BMW Maps, спортният кожен волан, двузонов автоматичен климатик с интелигентно управление и сензор за дъжд с автоматично управление на фаровете.

BMW iX1

Нещо на пръв поглед дребно, когато става дума за купуването на автомобил, но в същото време доста важно от гледна точка на ежедневна употреба, са четирите USB-C порта, особено когато се тръгне на път с повече хора, да не споменавам изнервени тийнейджъри.

В последните години колите станаха доста умни, с много системи за автоматизирано шофиране и паркиране.

BMW iX1 xDrive

И тук при серийното оборудване на BMW iX1 има предупреждение за удар отпред, като функционалността е допълнена с регистриране на насрещното движение при завой наляво, както и на пешеходци и велосипедисти при завой надясно.

Може би най-добрата новина за този модел е цената - с включен ДДС тя е 108 000 лева. Ако се сметне и през разхода на гориво, който бихте направили с двигател с вътрешно горене с аналогична мощност, добавим и парите за кратковременното паркиране, ще се окаже, че сте доста на сметка.


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Спорт

Позиция в топ 10 за Никола Цолов на “Имола”

Легендата Роналдо (Феномена) изгледа състезаието на живо

12:33 - 18.05.2025
Важно днес

„Държат за заложници цял град“. И Васил Терзиев се усъмни, че ще има преговори за край на блокадата

Училищните дворове ще бъдат отворени за паркиране в дните на матурите за 12 клас

12:32 - 18.05.2025
Важно днес

Русия изстреля 273 дрона срещу Украйна

Това е най-мащабната атака с безпилотни апарати от началото на руската инвазия

11:58 - 18.05.2025
Кино и сериали

„Eddington“ с Педро Паскал, Ема Стоун и Хоакин Финикс внесе още политически заряд в Кан

Фестивалът в Кан продължава до 24 май, когато ще бъдат обявени победителите

10:43 - 18.05.2025
Текстове от партньори

Самолетните билети поскъпнаха. Можем ли да пътуваме без да натоварваме бюджета си?

На българския пазар вече има дигитално решение за разсрочено плащане на покупки без оскъпяване

10:20 - 18.05.2025
Култура

Marquee TV – да поканиш артистите от световните сцени в дома си

Какви са алтернативите, когато искате да гледате световно изкуство от различни сцени, но нямате достъп до него?

10:00 - 18.05.2025
Политика

Решаващ вот за президент и в Полша - залогът са реформите на Доналд Туск

Президентският вот може да отключи дълго отлагани промени в съдебната система и социалната политика

09:46 - 18.05.2025
Живот

Любомир Ковачев и умението да имаш стил без претенции

Любомир говори за Peugeot като за продължение на усещането му за стил и свобода

09:39 - 18.05.2025
Важно днес

Ден пети без транспорт в София. Преговорите между кмета и синдикатите са под въпрос

Метрото продължава да се движи, но тече подписка и то да спре

09:33 - 18.05.2025