BMW смени логото си с "прозрачно"

BMW променя логото си с по-минималистичен дизайн. Премахва се черният външен ринг, основите на емблемата се запазват, маха се и 3D ефектът, така че знакът става по-плосък.

Сините и белите цветове са символ на провинция Бавария, въпреки че мнозина вярват, че логото е стилизирана перка на самолет на фона на синьото небе. Знакът на BMW е създаден през 1917 година в знак на почит към Свободната държава Бавария.

В символите на Бавария обаче цветовете са разменени. BMW ги ползва в друг ред, тъй като законодателството, което e в сила по онова време, не позволява употребата на национални символи и знаци за частни търговски цели.

Объркването със самолетната перка не е без основание - причината е рекламна кампания на BMW, която ползва самолети, чиито перки се въртят, изобразявайки емблемата на BMW.

Тази реклама съвпада със световната икономическа криза от 1929 година. Кампанията всъщност е за новия двигател за самолети, произвеждан от BMW по лиценз на Pratt & Whitney. Посланието с перката обаче е добре дошло за младата автомобилна компания, подчертавайки корените й и експертизата в самолетостроенето.

"Объркването" е в някаква степен желано и дълго време не се предприемат действия, за да се разсее митът за произхода на емблемата. Не просто "дълго време", а цели 90 години, така че митът става в известен смисъл по-силен от истината.

Промяната през 2020 идва с електрическата еволюция на BMW в лицето на модела BMW Concept i4.

Идеята зад новата промяната на визуалния знак на BMW е той да отговаря на новото поколение потребители, особено на т.нар. digitally natives, казва от компанията.

Новото лого е по-свежо и по-мобилно. Концепцията зад прозрачния ринг е той да е символ на потребителя, така че всеки собственик на BMW да става част от визуалната концепция на немската марка.

Новият дизайн е предизвикателство и възможност пред дигиталната трансформация на BMW и ще стана част от бъдещата маркетинговата онлайн и офлайн концепция. Към "радостта от шофирането" се добавя и посланието за мобилност.

Обновени са и подбрандовете на BMW - BMW M и BMW i.

///М-баджът също е само с 2D ефект, много по-плосък символ на слогана “Най-мощната буква в света”.

i-марката също е освежена и е ориентирана към електрическото бъдеще на BMW.

Като част от редизайна е и ретро шрифт за изписването на абревиатурата BMW.


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Живот

Звездата от Stranger Things Мили Боби Браун и съпругът ѝ осиновиха дете

Актрисата от Stranger Things съобщи, че има дъщеря

20:12 - 21.08.2025
Важно днес

Водният режим в България ще се "бори" с поредния кух "борд по водите"

Извънредното заседание на депутатите "роди" списък с разпореждания, които и без това са в задълженията на министерствата

19:48 - 21.08.2025
Важно днес

Сарафов иззе от прокуратурата в Бургас случая с пометените от АТВ в Слънчев бряг

Разследването ще се води от Националната следствена служба

17:57 - 21.08.2025
Важно днес

Морякът от лодката в Несебър може да е хвърлил катарамите в морето, за да прикрие следи

Двама задържани за смъртта на детето остават в ареста

17:49 - 21.08.2025
Живот

The Red Hand Files на Ник Кейв: Нюзлетър за музиката, живота и смъртта... от Гребната база в Пловдив

От 7 години Кейв отговаря на въпросите на феновете си

17:33 - 21.08.2025
Важно днес

Пожар горя в "Люлин" близо до Околовръстното

Няма опасност за сгради и жилищни блокове

17:28 - 21.08.2025
Текстове от партньори

Кои обувки Nike ще бъдат хитът на сезона?

Класика или иновация - какво ще изберете този сезон

17:13 - 21.08.2025
Важно днес

София ще помага на собствениците на къщи паметници, които искат да ги реставрират

До 30 септември може да се кандидатства по програмата "Културно наследство"

14:17 - 21.08.2025
Бизнес

Как лютата чушка „Български морков“ се върна у дома след десетилетия забрава

„Български морков“ е от семейството на шипките и се среща под различни имена

13:34 - 21.08.2025