BMW смени логото си с "прозрачно"

BMW променя логото си с по-минималистичен дизайн. Премахва се черният външен ринг, основите на емблемата се запазват, маха се и 3D ефектът, така че знакът става по-плосък.

Сините и белите цветове са символ на провинция Бавария, въпреки че мнозина вярват, че логото е стилизирана перка на самолет на фона на синьото небе. Знакът на BMW е създаден през 1917 година в знак на почит към Свободната държава Бавария.

В символите на Бавария обаче цветовете са разменени. BMW ги ползва в друг ред, тъй като законодателството, което e в сила по онова време, не позволява употребата на национални символи и знаци за частни търговски цели.

Объркването със самолетната перка не е без основание - причината е рекламна кампания на BMW, която ползва самолети, чиито перки се въртят, изобразявайки емблемата на BMW.

Тази реклама съвпада със световната икономическа криза от 1929 година. Кампанията всъщност е за новия двигател за самолети, произвеждан от BMW по лиценз на Pratt & Whitney. Посланието с перката обаче е добре дошло за младата автомобилна компания, подчертавайки корените й и експертизата в самолетостроенето.

"Объркването" е в някаква степен желано и дълго време не се предприемат действия, за да се разсее митът за произхода на емблемата. Не просто "дълго време", а цели 90 години, така че митът става в известен смисъл по-силен от истината.

Промяната през 2020 идва с електрическата еволюция на BMW в лицето на модела BMW Concept i4.

Идеята зад новата промяната на визуалния знак на BMW е той да отговаря на новото поколение потребители, особено на т.нар. digitally natives, казва от компанията.

Новото лого е по-свежо и по-мобилно. Концепцията зад прозрачния ринг е той да е символ на потребителя, така че всеки собственик на BMW да става част от визуалната концепция на немската марка.

Новият дизайн е предизвикателство и възможност пред дигиталната трансформация на BMW и ще стана част от бъдещата маркетинговата онлайн и офлайн концепция. Към "радостта от шофирането" се добавя и посланието за мобилност.

Обновени са и подбрандовете на BMW - BMW M и BMW i.

///М-баджът също е само с 2D ефект, много по-плосък символ на слогана “Най-мощната буква в света”.

i-марката също е освежена и е ориентирана към електрическото бъдеще на BMW.

Като част от редизайна е и ретро шрифт за изписването на абревиатурата BMW.


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Важно днес

„Крадецът на праскови“ на Емилиян Станев се падна на матурата по български език

Темата за есе е „Животът – колело или стълба“

11:14 - 21.05.2025
Спорт

Гарантирани проблеми: близо 100 000 английски фена в Билбао за финала на Лига Европа

Финалът на Лига Европа ще се играе на стадион “Сан Мамес” тази вечер

11:05 - 21.05.2025
Важно днес

Борисов постави условие на ППДБ: Ако подкрепят ГЕРБ в парламента, ще има пари за София

"Ако не им трябват парите и са хвърлени от джипката, кметът ще ги върне на финансите"

09:35 - 21.05.2025
Живот

Берлин ще "опакова" Райхстага в светлина в чест на Кристо и Жан-Клод

През юни се навършват 30 години от легендарната творба на двамата артисти

08:44 - 21.05.2025
Важно днес

Природата показва характер – дъждове, гръмотевици и опасност от градушки в следващите дни

Времето в България през следващите три дни ще бъде променливо

08:10 - 21.05.2025
Текстове от партньори

А1 включва опция за достъп до новинарско съдържание като част от мобилния план

Телекомът разширява дигиталните услуги за клиентите си

08:08 - 21.05.2025
Важно днес

Папа Лъв XIV е готов да приеме преговорите между Украйна и Русия

Еманюел Макрон работи и по алтернативно предложение за преговори в Женева

08:03 - 21.05.2025