BMW променя логото си с по-минималистичен дизайн. Премахва се черният външен ринг, основите на емблемата се запазват, маха се и 3D ефектът, така че знакът става по-плосък.

Сините и белите цветове са символ на провинция Бавария, въпреки че мнозина вярват, че логото е стилизирана перка на самолет на фона на синьото небе. Знакът на BMW е създаден през 1917 година в знак на почит към Свободната държава Бавария.

В символите на Бавария обаче цветовете са разменени. BMW ги ползва в друг ред, тъй като законодателството, което e в сила по онова време, не позволява употребата на национални символи и знаци за частни търговски цели.

Объркването със самолетната перка не е без основание - причината е рекламна кампания на BMW, която ползва самолети, чиито перки се въртят, изобразявайки емблемата на BMW.

Тази реклама съвпада със световната икономическа криза от 1929 година. Кампанията всъщност е за новия двигател за самолети, произвеждан от BMW по лиценз на Pratt & Whitney. Посланието с перката обаче е добре дошло за младата автомобилна компания, подчертавайки корените й и експертизата в самолетостроенето.

"Объркването" е в някаква степен желано и дълго време не се предприемат действия, за да се разсее митът за произхода на емблемата. Не просто "дълго време", а цели 90 години, така че митът става в известен смисъл по-силен от истината.

Промяната през 2020 идва с електрическата еволюция на BMW в лицето на модела BMW Concept i4.

Идеята зад новата промяната на визуалния знак на BMW е той да отговаря на новото поколение потребители, особено на т.нар. digitally natives, казва от компанията.

Новото лого е по-свежо и по-мобилно. Концепцията зад прозрачния ринг е той да е символ на потребителя, така че всеки собственик на BMW да става част от визуалната концепция на немската марка.

Новият дизайн е предизвикателство и възможност пред дигиталната трансформация на BMW и ще стана част от бъдещата маркетинговата онлайн и офлайн концепция. Към "радостта от шофирането" се добавя и посланието за мобилност.

Обновени са и подбрандовете на BMW - BMW M и BMW i.

///М-баджът също е само с 2D ефект, много по-плосък символ на слогана “Най-мощната буква в света”.

i-марката също е освежена и е ориентирана към електрическото бъдеще на BMW.

Като част от редизайна е и ретро шрифт за изписването на абревиатурата BMW.


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

всичко от деня

Свлачище край "Албена" затрупа двама души в ресторант

Двама души са извадени живи, спасителите проверяват и за други пострадали

Естония подкрепи Зеленски: Време е да спрем туристическите визи за Русия

"Пътуването в Европа е привилегия, а не право"

Рокада в управлението на Строителния контрол, служебният министър готви смени и в Пътната агенция

Бивш главен архитект на Хасково ще управлява строителния надзор

Зеленски иска пълен бойкот на руските туристи на Запад

Финландският премиер също е на мнение, че "не е правилно" руснаците да могат да пътуват в Европа.

"Рационална" ли е енергийната политика на Радев?

В мира на газпромчиците няма как най-евтиният и най-сигурният газ да не е от "Газпром"

Руски медии твърдят, че Латвия пак получава газ от Русия

"Газпром" спря доставките в края на юли. До момента няма потвърждение за възобновяването им

Звездата от "Брилянтин" Оливия Нютън-Джон загуби битката с рака

Оливия Нютън-Джон е починала вчера на 73 години