BMW смени логото си с "прозрачно"

BMW променя логото си с по-минималистичен дизайн. Премахва се черният външен ринг, основите на емблемата се запазват, маха се и 3D ефектът, така че знакът става по-плосък.

Сините и белите цветове са символ на провинция Бавария, въпреки че мнозина вярват, че логото е стилизирана перка на самолет на фона на синьото небе. Знакът на BMW е създаден през 1917 година в знак на почит към Свободната държава Бавария.

В символите на Бавария обаче цветовете са разменени. BMW ги ползва в друг ред, тъй като законодателството, което e в сила по онова време, не позволява употребата на национални символи и знаци за частни търговски цели.

Объркването със самолетната перка не е без основание - причината е рекламна кампания на BMW, която ползва самолети, чиито перки се въртят, изобразявайки емблемата на BMW.

Тази реклама съвпада със световната икономическа криза от 1929 година. Кампанията всъщност е за новия двигател за самолети, произвеждан от BMW по лиценз на Pratt & Whitney. Посланието с перката обаче е добре дошло за младата автомобилна компания, подчертавайки корените й и експертизата в самолетостроенето.

"Объркването" е в някаква степен желано и дълго време не се предприемат действия, за да се разсее митът за произхода на емблемата. Не просто "дълго време", а цели 90 години, така че митът става в известен смисъл по-силен от истината.

Промяната през 2020 идва с електрическата еволюция на BMW в лицето на модела BMW Concept i4.

Идеята зад новата промяната на визуалния знак на BMW е той да отговаря на новото поколение потребители, особено на т.нар. digitally natives, казва от компанията.

Новото лого е по-свежо и по-мобилно. Концепцията зад прозрачния ринг е той да е символ на потребителя, така че всеки собственик на BMW да става част от визуалната концепция на немската марка.

Новият дизайн е предизвикателство и възможност пред дигиталната трансформация на BMW и ще стана част от бъдещата маркетинговата онлайн и офлайн концепция. Към "радостта от шофирането" се добавя и посланието за мобилност.

Обновени са и подбрандовете на BMW - BMW M и BMW i.

///М-баджът също е само с 2D ефект, много по-плосък символ на слогана “Най-мощната буква в света”.

i-марката също е освежена и е ориентирана към електрическото бъдеще на BMW.

Като част от редизайна е и ретро шрифт за изписването на абревиатурата BMW.


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Спорт

Почина легендата на българския футбол Добромир Жечев

Той остава единственият български футболист, участвал на 4 световни първенства

18:57 - 12.10.2025
Важно днес

Израел очаква освобождаването на заложниците в понеделник, а Тръмп се готви за посещение в Близкия изток

20 заложници ще се върнат в Израел, а в замяна Тел Авив ще освободи близо 2000 палестинци

16:29 - 12.10.2025
Важно днес

Фотофиниш между двама кенийци на финала на софийския маратон

Разликата между първия и втория в класическата дистанция от 42 км. е 0,3 секунди

15:49 - 12.10.2025
Важно днес

Асен Василев: Държавният бюджет е правен от прекалено оптимистични астролози

Според Деница Сачева Василев е демагог и носи отговорност за щетите в бюджета

13:16 - 12.10.2025
Важно днес

Украинският гражданин Олег Невзоров отрича да е давал показания срещу Благомир Коцев

Тайният свидетел по делото срещу Коцев не твърди, че му е искан подкуп лично от Коцев

11:12 - 12.10.2025
Важно днес

Зам.-кметът на София: Ситуацията с боклука вече е под контрол

В общината има сигнали за саботаж и умишлено разхвърляне на отпадъци

09:47 - 12.10.2025
Спорт

Гонзо скочи на националите след полунощ. Обяви загубата с 1:6 за "нормална"

Президентът на БФС напусна националния стадион в 02:00 часа

09:39 - 12.10.2025
Важно днес

“Сега от кой ще взема 50 лв” или как се правят избори в Пазарджик

Вотът е тест за силите между ПП-ДБ, ГЕРБ и новото ръководство на ДПС

09:14 - 12.10.2025
Спорт

Турция закотви България на дъното с победа 6:1

Лошо начало за Александър Димитров

23:09 - 11.10.2025