Инфлация, проблеми с доставките, лошо настроение сред потребителите - нищо от това сякаш не може да навреди на луксозните марки по света. В Европа и САЩ компании като LVMH, Kering, Hermès и Prada отбелязват рекордни продажби – оборотите и печалбите в световен мащаб са скочили с между 20 и 30 процента. Клиентите очевидно приемат повишаването на цените, защото „търсенето е налице“, потвърждава Арно Кадарт, портфолио мениджър във Flornoy, пред немското икономическо издание Manager Magazin.

Клиентите на луксозния сегмент стоки са заможни хора. Те са по-малко чувствителни към инфлацията, риска от рецесия или страховете за работата си.

Бизнесът върви добре в световен мащаб - с изключение на Китай, където строгите мерки заради коронавируса си казаха думата и потреблението намаля.

От Prada например са успели да увеличат продажбите си в Европа през първата половина на 2022 г. с 89% и това се дължи на завръщащите се туристи. Производителят на облекло Moncler също регистрира 42% увеличение на продажбите.

Слабото евро също изигра положителна роля, тъй като клиентите от САЩ по-лесно купуват луксозни артикули заради силния долар. „В Европа в момента продаваме четири пъти повече на гражданите на САЩ в сравнение миналата година“, казва Жан-Марк Дюпле, главен финансов директор на Kering, която притежава луксозните марки Gucci, Yves Saint Laurent и Balenciaga.

Слабото евро е двоен късмет: по-голямата част от производството на луксозния сегмент стоки е в Европа, а продуктите често се продават в чужбина – и се плащат със силния в момента долар там.

Еврозоната представлява средно едва 15 процента от бизнеса на европейските производители на луксозни стоки“, пише британската банка HSBC в свой анализ през юли. По този начин секторът се възползва „от силен положителен валутен ефект благодарение на слабия обменен курс на еврото“. Френската група LVMH, лидер на световния пазар сред луксозните групи, отдава една четвърт от ръста на продажбите си, който е в размер от 28% за първото полугодие, именно на валутните ефекти.

Производителите на луксозни артикули могат да прехвърлят нарастващите цени на основните продукти и суровини на своите богати клиенти със сравнително малко проблеми. „Досега на клиентите не им пукаше особено за ръста на цените“, обяснява мениджърът на Monocle Пиер Мишо. "Продажбите във Франция са се увеличили с 41 процента, което е ​​рекорд."

Въпреки общите несигурни икономически перспективи, производителите на луксозни стоки са оптимисти. Kering обяви през юни, че възнамерява да удвои продажбите на линията за дрехи на Yves Saint Laurent до пет милиарда евро годишно. Ferrari се стреми да увеличи продажбите си до 6,7 милиарда евро до 2026 г. - повишение от 40 процента в сравнение с очакваните продажби за тази година


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Важно днес

Планински спасители издирват младо момиче, изчезнало край Витоша

Момичето е било видяно за последно в четвъртък следобед

13:35 - 07.11.2025
Кино и сериали

Първи тийзър на новия "The Night Manager": Шпионският сериал с Том Хидълстън е на мисия в Колумбия

Девет години след успеха на оригиналния сериал Хидълстън се завръща с нова мисия

13:21 - 07.11.2025
Политика

Може ли България да продаде "Нефтохим" без съгласието на "Лукойл"?

Мярката създава риск от правни претенции от страна на Русия при евентуална продажба

12:52 - 07.11.2025
Важно днес

ППДБ за закона за "Лукойл Нефтохим": Рискът това да бъде катастрофа е огромен

Ивайло Мирчев: "Опитвате се да подарите рафинерията на Пеевски"

11:57 - 07.11.2025
Важно днес

Бизнесът към управляващите: Взривявате всички икономически перспективи

От бизнес организацията предупреждават, че икономиката ще рухне, ако българските предприятия се източват, а не подкрепят

10:46 - 07.11.2025
Спорт

Пускат билетите за Евроволей 2026 в София

Очаква ни голямо волейболно събитие догодина

09:38 - 07.11.2025
Политика

Управляващите форсират въвеждането на особен управител в "Лукойл" след оттеглянето на Gunvor

Очаква се поправките да бъдат приети окончателно още днес

09:23 - 07.11.2025
Важно днес

Още една гонка на полицията с мигранти завърши с шестима загинали

Според директора на ГДНП Антон Златанов "инструкциите за реакция са спазени по най-добрия начин"

08:07 - 07.11.2025