Лидерът на ГЕРБ Бойко Борисов, който в продължение на три мандата се хвалеше с пътното строителство, изведнъж заговори, че от "1300 години България не се е славила с добри пътища". Според него ТОЛ-системата ще "дисциплинира" шофьорите, а основната причина за катастрофите е несъобразената скорост.
"Радикално трябва да се реши въпросът за с ТОЛ-системата. Тя може да дисциплинира водачите. За 1300 години България никога не се е славила с добри пътища", посочи решение Борисов.
По-рано днес от "Продължаваме промяната" поискаха оставката на шефа на АПИ Йордан Вълчев и показаха проект за нереализиран ремонт на участъка, в който при катастрофа загина 12-годишната Сияна. Борисов обаче прехвърли отговорността за решението за оставките върху регионалния министър Иван Иванов.
Лидерът на ГЕРБ заяви още, че няма да се кандидатира за президент, защото, по думите му, "не може да бъде лицемер".
"20 години съм мислил по този въпрос. Аз мога да бъда само в изпълнителната власт. Не мога на всички опити едно правителство да прави нещо след тези четири години хаос да му намирам кусури", заяви Борисов в отговор на журналистически въпрос по повод думите на Вежди Рашидов и Румен Христов от СДС, които коментираха, че добра идея Борисов да се кандитира за президент.
Борисов им благодари с думите "ама, разбира се, че е добра идея" и нападна президента Румен Радев за сключения неизгоден за България договор с "Боташ".
"Виновен е този, който го е договорил и вместо да отиде като държавен глава при държавен глава да предоговори... Аз разбирам нервността, но щетата от този договор е несравнима с всичко останало", заяви Борисов
"Не мога, ако съм настоял да се подпише договор с "Боташ", след това да се опитвам да се измъкна и да обяснявам, че друг е виновен, не може Копринката да е правил четири години пътища и накрая да излезе, че правителство на два месеца е виновно. Не мога да бъдат такъв, затова няма да бъда кандидат за президент", каза Борисов без да уточни какво има предвид с думите си за съветника на президента Николай Копринков и строителството на пътища.
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: