Най-големият доставчик на автомобилни компоненти в света Bosch ще съкрати около 5500 работни места - пореден знак за сериозните проблеми в автоиндустрията на Германия.
Над 2/3 от съкращенията ще се направят в германските заводи на индустриалната група.
- Компанията присъства и на българския пазар в направленията Автомобилно оборудване, Електроинструменти, Home Comfort (Термотехника) и Сградни технологии, както и с Инженеринг център в София за софтуерни разработки.
Основната част от намалените работни места - 3500 на брой - ще се извършат до края на 2027 г. в звеното за автомобилен софтуер, съобщават от компанията. Около половината от тези съкращения ще са в Германия.
Други близо 2000 души ще бъдат освободени в заводите в Хилдесхайм и Швебиш Гмюнд край Щутгарт.
Конкретните засегнати производствени бази ще бъдат обявени допълнително. Съкращенията са във фаза на планиране. Окончателните бройки трябва да бъдат договорени и с представители на работниците.
"Ще организираме съпротива срещу тези планове на всички нива", казва в ответна реакция Франк Зел, зам.-председател на профсъюза в Bosch.
Забавянето на германския автомобилен сектор вече разтърси Volskwagen и Mercedes, които са принудени да намаляват разходите си, а VW дори за първи път обмисля да затвори заводи в Германия.
"Автомобилната индустрия има значителен свръхкапацитет на производство. В допълнение, пазарът за технологии на бъдещето не се развива така, както първоначално планирахме. В момента много проекти в тази сфера на бизнеса се замразяват или изоставят от автомобилните производители", казват още от Bosch
Проблемът, който засяга компанията пряко, е слабото търсене на компоненти за електромобили, както и с интелигентни системи за асистенция на шофьора или решения за автоматизирано шофиране. В същото време автомобилните компании се сблъскват със силната конкуренция от субсидираните евтини китайски електромобили и цялостното отслабване на пазара от страна на потреблението.
"Глобалното производство на коли ще стагнира на около 93 млн. продадени единици през тази година, ако не отбележи и лек спад спрямо 2023", казва от Bosch. В най-добрия случай известно възстановяване може да се очаква едва догодина.
Намалението на персонала ще бъде направено "по възможно най-приемлив социално начин". Компанията вече е съкратила няколко хиляди работни места през последните месеци, но въпреки това се опасява, че ще пропусне годишните си финансови цели.
Преди дни беше съобщено и че ще бъде намалено работното време на служителите в централата на компанията, а от 1 март 2025 г. 450 служители в няколко бази в Германия ще работят само 35 часа на седмица.
Като цяло - в транспортното подразделение на Bosch работят около 230 000 души, а целият глобален персонал в групата е около 429 000. Bosch e и доставчик на заводско и строително оборудване, отоплителни системи, електрически инструменти и др.
Това ли е краят на Northvolt - най-голямата компания за батерии в ЕС?
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: