Кожени ботуши, дънки, пропити с моторно масло, побеляла брада и късо подстригана коса - това е Брад Пит във фотосесия за GQ, което посвещава корицата си на най-новия му филм F1.
Да, Брад Пит наистина шофира специално създаден болид по пистите на Силвърстоун, Унгария, Спа, Вегас и Абу Даби. Целият снимачен екип става част от календара на реалната Формула 1.
Филмовият му тим APXGP става 11-тият отбор в стартовата решетка редом с Ferrari и Mercedes в истински състезания. Седемкратният шампион Люис Хамилтън е участвал в писането на сценария и усъвършенстването на техническите елементи, за да гарантира, че историята е реалистична.
Това е един от най-амбициозните проекти в Холивуд, със снимки на 14 реални старта на три континента, с три години подготовка и 18 месеца снимачен процес. Резултатът ще може да се види по кината с премиерата на 27 юни.
Това е първият подобен филм за Брад Пит, но високите скорости са в кръвта му от момче - израснал е с кросови мотори в Мисури, а по-късно участва в любителски състезания с пистови мотори. За малко да го видим заедно с Том Круз във "Форд срещу Ферари" - проект, който се проваля в този актьорски състав заради невъзможно висок проектобюджет.
Целта на F1 е да създаде максимално реалистично преживяване за зрителите - което означава самите актьори да не разчитат на дубльори, а да карат наистина.
Застрахователите обаче не са съгласни в началото: "Не можем да позволим Брад Пит да умре"
"Идеята да се кара по писта с 290 км/ч звучи напълно безразсъдно и опасно. Но всъщност колкото повече набираш скорост, толкова повече всичко започва да работи", твърди Брад Пит пред GQ.
Ограниченията само правят шофирането на този автомобил по-рисково и самият той отказва да ги спазва по време на предварителните тренировки.
Режисьорът Джоузеф Косински успява да убеди главния изпълнителен директор на Формула 1 Стефано Доменикали да включи снимачния екип в организацията на състезанията, след като го води на прожекция на "Топ Гън - Маверик" три месеца преди официалната премиера - в компанията на Брад Пит. Косински е и създателят на култовото продължение на пилотския екшън с Том Круз и Вал Килмър.
"Мисля, че тогава Стефано видя потенциала на филма", казва той пред GQ.
Третият ключов въпрос преди началото на снимките - Люис Хамилтън иска да се увери, че Брад Пит наистина може да шофира.
Шампионът наблюдава Пит, докато той лети с 911 GT3 на пистата на Porsche Experience Center в Лос Анджелис, и веднага разбира, че актьорът ще се справи.
Главният герой на Брад Пит във филма е Сони Хейс - стар пилот от Формула 1 от 90-те, който е съсипан психически след катастрофата на Айртон Сена. 30 години по-късно Хейс получава втори шанс да се докаже, след като негов бивш съотборник (Хавиер Бардем) го моли да спаси тима му от изпадане.
APXGP са на последно място и се състезават с болид "боклук", с който не могат да изпреварят никого. Героят на Брад Пит обаче прилага стратегически трикове, за да спечели предимство.
Пилотите във филма карат адаптирани болиди с по-малко мощни двигатели от Формула 2 и шасита, проектирани от Mercedes. Към всеки от тях са прикрепени 4 IMAX-сертифицирани камери с 15 възможни позиции, каквито са били монтирани в кабините на изтребителите за "Топ Гън 2".
Брад Пит намира нещо общо между работата си като актьор с тази на състезателните пилоти - "изолацията".
"Определено има изолация и тя не е задължително нещо негативно. Тя е усилие, постоянен разговор със себе си за поддържането на тази кондиция. Тези момчета са толкова внимателно следени, спортът е толкова почитан и толкова много от нас, страничните хора, си мислим, че можем да се справим като тях само защото сме карали бързо по магистралата. Пилотите са длъжни да слушат толкова глупави критики - шокиращо е за мен. Налага им се да бъдат още по-дебелокожи и от нас, актьорите", казава той.
GQ твърди, че във филма има много сцени, които подчертават сходствата на Пит и героя му.
Брад Пит е най-разпознаваемият актьор в света, за когото хората си мислят, че знаят всичко. Също като Сони Хейс той е самотен играч, който излиза на сцена с изключително високи залози.
В един момент от филма Сони споделя как се е справил с травмите и грешките, и защо продължава:
„Докато съм зад волана, се чувствам добре.“
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: