Брад Пит на корицата на GQ: Когато Холивуд влeзe във Формула 1 с 300 км/ч

Кожени ботуши, дънки, пропити с моторно масло, побеляла брада и късо подстригана коса - това е Брад Пит във фотосесия за GQ, което посвещава корицата си на най-новия му филм F1.

Да, Брад Пит наистина шофира специално създаден болид по пистите на Силвърстоун, Унгария, Спа, Вегас и Абу Даби. Целият снимачен екип става част от календара на реалната Формула 1.

Филмовият му тим APXGP става 11-тият отбор в стартовата решетка редом с Ferrari и Mercedes в истински състезания. Седемкратният шампион Люис Хамилтън е участвал в писането на сценария и усъвършенстването на техническите елементи, за да гарантира, че историята е реалистична.

Това е един от най-амбициозните проекти в Холивуд, със снимки на 14 реални старта на три континента, с три години подготовка и 18 месеца снимачен процес. Резултатът ще може да се види по кината с премиерата на 27 юни.

Това е първият подобен филм за Брад Пит, но високите скорости са в кръвта му от момче - израснал е с кросови мотори в Мисури, а по-късно участва в любителски състезания с пистови мотори. За малко да го видим заедно с Том Круз във "Форд срещу Ферари" - проект, който се проваля в този актьорски състав заради невъзможно висок проектобюджет.

Целта на F1 е да създаде максимално реалистично преживяване за зрителите - което означава самите актьори да не разчитат на дубльори, а да карат наистина.

Застрахователите обаче не са съгласни в началото: "Не можем да позволим Брад Пит да умре"

"Идеята да се кара по писта с 290 км/ч звучи напълно безразсъдно и опасно. Но всъщност колкото повече набираш скорост, толкова повече всичко започва да работи", твърди Брад Пит пред GQ.

Ограниченията само правят шофирането на този автомобил по-рисково и самият той отказва да ги спазва по време на предварителните тренировки.

Режисьорът Джоузеф Косински успява да убеди главния изпълнителен директор на Формула 1 Стефано Доменикали да включи снимачния екип в организацията на състезанията, след като го води на прожекция на "Топ Гън - Маверик" три месеца преди официалната премиера - в компанията на Брад Пит. Косински е и създателят на култовото продължение на пилотския екшън с Том Круз и Вал Килмър.

"Мисля, че тогава Стефано видя потенциала на филма", казва той пред GQ.

Третият ключов въпрос преди началото на снимките - Люис Хамилтън иска да се увери, че Брад Пит наистина може да шофира.

Шампионът наблюдава Пит, докато той лети с 911 GT3 на пистата на Porsche Experience Center в Лос Анджелис, и веднага разбира, че актьорът ще се справи.

Главният герой на Брад Пит във филма е Сони Хейс - стар пилот от Формула 1 от 90-те, който е съсипан психически след катастрофата на Айртон Сена. 30 години по-късно Хейс получава втори шанс да се докаже, след като негов бивш съотборник (Хавиер Бардем) го моли да спаси тима му от изпадане.

APXGP са на последно място и се състезават с болид "боклук", с който не могат да изпреварят никого. Героят на Брад Пит обаче прилага стратегически трикове, за да спечели предимство.

Пилотите във филма карат адаптирани болиди с по-малко мощни двигатели от Формула 2 и шасита, проектирани от Mercedes. Към всеки от тях са прикрепени 4 IMAX-сертифицирани камери с 15 възможни позиции, каквито са били монтирани в кабините на изтребителите за "Топ Гън 2".

Брад Пит намира нещо общо между работата си като актьор с тази на състезателните пилоти - "изолацията".

"Определено има изолация и тя не е задължително нещо негативно. Тя е усилие, постоянен разговор със себе си за поддържането на тази кондиция. Тези момчета са толкова внимателно следени, спортът е толкова почитан и толкова много от нас, страничните хора, си мислим, че можем да се справим като тях само защото сме карали бързо по магистралата. Пилотите са длъжни да слушат толкова глупави критики - шокиращо е за мен. Налага им се да бъдат още по-дебелокожи и от нас, актьорите", казава той.

GQ твърди, че във филма има много сцени, които подчертават сходствата на Пит и героя му.

Брад Пит е най-разпознаваемият актьор в света, за когото хората си мислят, че знаят всичко. Също като Сони Хейс той е самотен играч, който излиза на сцена с изключително високи залози.

В един момент от филма Сони споделя как се е справил с травмите и грешките, и защо продължава:

„Докато съм зад волана, се чувствам добре.“


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Спорт

Златен медал за Валентина Георгиева на Световната купа по спортна гимнастика

Огромен успех за българската състезателка в Ташкент

18:39 - 20.06.2025
Важно днес

Радев: Инфлацията на Борисов е толкова истинска, колкото са истински магистралите и дузпите

Радев рекламира статия в Politico, която оспорва готовността на България за еврото

18:15 - 20.06.2025
Важно днес

Никола Николов стана и.д. шеф на кабинета на Росен Желязков

Деница Желева е напуснала поста на 19 юни

17:46 - 20.06.2025
Бизнес

Създателят на PISA: Ниските образователни резултати може да струват на България над 400 млрд. долара

Над 40% от учениците в България не овладяват дори базовите нива на умения

16:43 - 20.06.2025
Технологии

Медиите имат нов проблем: Push нотификациите превръщат новините в досада

Хората се интересуват от новини - но не искат да ги заливат 24/7

16:22 - 20.06.2025
Важно днес

МОН публикува верните отговори от НВО по математика за 7 клас

Тестът съдържаше 23 задачи с общ брой от 100 точки

15:58 - 20.06.2025
Живот

Зад всяко число стои човек, зад всяко бягство – надежда

В свят, където над 120 милиона души са принудително разселени, българите показват растяща солидарност.

15:11 - 20.06.2025
Важно днес

След смъртта на Явор Георгиев шефът на МВР Добрич поема ръководството на звеното във Варна

Той е назначен като директор на ОДМВР Добрич от бившия министър на вътрешните работи Калин Стоянов.

14:07 - 20.06.2025