Ако отидете на кварталното игрище и попитате децата кои са спортните им идоли, сигурно всички ще отговорят с Лео Меси и Кристиано Роналдо. Ако намерите някого на баскетболната площадка, най-вероятно ще чуете отговори като Коби Брайънт и ЛеБрон Джеймс. Футболните ни герои от САЩ ’94 са само една легенда за младото поколение, което рядко обръща подобаващо внимание на съвременните постижения и шампиони в българския спорт.
Често даже се говори, че състоянието му е отражение на случващото се в държавата.
Но на Олимпиадата в Токио видяхме как Ивет Горанова разби конкуренцията в каратето, „Златните момичета“ от ансамбъла донесоха първо олимпийско злато за България в художествената гимнастика, Стойка Кръстева нямаше равна в боксовата си дисциплина, младият Йосиф Миладинов плуваше с най-бързите на финала на 100 м бътерфлай. Изведнъж българският зрител остана изненадан – ами ние сме имали големи таланти, защо не знаем за тях?
Истината е, че в екосистемата на спортните федерации, спортистите и спонсорите има още един важен елемент – създателите на съдържание, за да може хората да станат свидетели на „раждането“ на новите герои.
Точно тук идва "Булсатком", която инвестира все повече в излъчване и разпространение на максимално много спортни събития от България чрез ТВ-канала b1b-box. Доставчикът си партнира и с продуцентското студио Circle Media за създаване на висококачествено съдържание за телевизията – интервюта, репортажи и филми, разгръщащи историята зад българските спортисти.
Ако се чудите къде да гледате младежкото футболно първенство, шампионатите по баскетбол и хандбал, женската волейболна лига – вашето място е b1b-box. Там ще откриете още колоездене, хокей на лед, картинг, борба, бокс, MMA, дори ръгби и снукър – все от България. Може даже да попаднете случайно на ваши приятели, участващи в любителски турнири, защото телевизията отразява и аматьорски лиги.
B1b-box е част от всеки един пакет на "Булсатком" и е напълно безплатен за клиентите на доставчика. Той се разпространява и онлайн, чрез сайта на канала.
Булсатком е доставчик номер едно на платена телевизия в България и №3 доставчик на интернет. В ДНК-то им е заложено излъчването на забавление, развлечение и информация в реално време. И докато всеки може да превърти назад любимите си сериали и предавания с новите интерактивни методи, то емоцията от спорта не е същата, когато не се гледа на живо. Това е философията на Булсатком, когато компанията решава да инвестира в b1b-box преди години, разказва ни търговският и маркетинг директор Добромира Маринчева.
Решението на компанията да започне съвместна работа със Circle Media и b1b-box идва, след като ръководството избира да не подновява договора за излъчване на испанския футболен шампионат „Ла Лига“. Иска да заложи на българския спорт и от b1b откликват положително и добронамерено.
Основна роля изиграва и продуцентът на Circle Media Иван Петров – спортният журналист, работил в БНТ, който по-късно стана продуцент в Max Sport. „Партнирайки си с него, искаме да отразим българския спорт по един нов, съвременен и продаваем начин“, казва Добромира Маринчева.
„Представете си американският Супербоул какво събитие е в САЩ. В България нямаме такъв начин за отразяване на спортни събития – нямаме рекламен продукт около спорта. Партньорството ни със Circle Media има за цел точно това. Отразяваме с 4K камери с висока резолюция, излъчваме интервюта и репортажи, истории зад съответния спорт и спортист“, добавя тя.
Изглежда, модерният начин на отразяване носи резултат. 30 хиляди души едновременно са гледали на живо Колоездачната обиколка на България по b1b-box, когато тя беше излъчена за първи път – снимана с дронове и мотори с инсталирани 4K камери. „Това не е Тур дьо Франс, но е начин да се опитаме да пресъздадем какво се случва у нас по един увличащ начин. Никога не е имало такъв голям интерес към българското колоездене“, казва Маринчева.
Хиляди хора са се насладили на живо на силната игра и шестото място на българските волейболисти на световното до 21 г., което се проведе у нас и в Италия.
Наскоро "Булсатком" помогна на СК “Левски” да организира два турнира за подрастващи по хокей на лед. През декември предстои и излъчването на Купа България по водна топка в Бургас по b1b-box. Телевизията ще покаже и опита на световния рекордьор Цанко Цанков да преплува Гибралтарския проток. Circle Media са направили филми за младежките волейболни национали и българското колоездене. Общо взето, разнообразието е повече от голямо.
По този начин "Булсатком" има за цел да помогне за връщането на децата по спортните площадки, игрищата, пистите, кортовете и басейните. „Спортът е здраве, удоволствие, развлечение. Ние гледаме на него като възможност да образоваме децата. Защото електронните устройства са зарибяващи, а съвсем друго е да си навън, да спортуваш, да си част от един друг вид общуване“, казва Добромира Маринчева.
Таргетът на "Булсатком" обаче не са само младежите. „Ние, като ТВ-доставчик с най-голям пазарен дял, покриваме широк спектър от аудиторията. Излъчваме най-доброто от всичко за всички. За спорта нямаме никакво ограничение, не е насочен единствено към определена възрастова група. Спортът се гледа предимно от мъже, оттам нататък следваме пазарните тенденции и статистика“.
Виждането на компанията и на спортната телевизия за недоброто състояние на българския спорт е, че не се обръща достатъчно внимание за широкото му отразяване, с изключение на националното футболно първенство, малко баскетбол и волейбол. Затова партньорството между "Булсатком" и b1b-box има за цел да завърти колелото на промяната.
„Всичко е една екосистема от взаимовръзки. От една страна са федерациите, които подготвят нашите спортисти. От друга са рекламодателите, които спонсорират тези спортове. Третата страна е мястото, където те се излъчват. Ние сме един от елементите във веригата и вярваме, че предоставяйки платформата, ще повишим интереса към различни спортове – от една страна към отделния човек, като желание да се занимаваме повече със спорт, от друга, като рекламодатели – да отразяваме и да присъстваме сред спортните събития", казва търговският и маркетинг директор на Булсатком.
От компанията вярват също, че по този начин федерациите ще станат по-привлекателни за спонсорите – съответно ще имат възможност да инвестират повече в инфраструктура и в детски спорт, а спортистите ни ще получат шанс да се развиват по-успешно.
Задвижването на този процес вече е факт. Един от примерите е, че шампионът от Държавното първенство по картинг, излъчено по b1b-box, получава обаждане в средата на сезона и успява да купи нов двигател за колата си, с което печели титлата отново. Друг пример е шампионът по хокей на лед Ирбис, който е с два нови спонсора от миналата седмица.
„Ние не сме спонсори, ние предоставяме това, в което сме добри – заснемане, излъчване и отразяване. Оттам нататък всеки отделен участник в индустриалния сегмент преценява дали, защо и кога да се включи“, казва Добромира Маринчева.
"Булсатком" вече години наред освежава и обогатява b1b-box и заедно със Circle Media имат дългосрочни цели на пазара.
„Когато видим все повече деца със спортни сакове в градския транспорт да отиват на тренировка по тенис, волейбол, баскетбол, футбол, ще знаем, че това е време, което изкарват далеч от Xbox-а в градинката до училище. Това е нашата мисия - да върнем децата по игрищата и залите, защото няма нищо по-добро за тях от това да спортуват в свободното си време“, казва изпълнителният директор на компанията Станислав Георгиев.
“Някога, когато видим пълна зала в българските първенства по плуване, по водна топка, хандбал, джудо, борба, бих искал да знам, че ние от "Булсатком" сме допринесли поне малко за това“.
Прочетете още:
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: