Burnett New York: Коя е компанията, създала "българската маска" на Григор Димитров Снимка: © instagram.com/GrigorDimitrov

Тази година тенисистите, участващи в турнирите Western & Southern Open и US Open в Ню Йорк, трябва да спазват строги противоепидемични мерки. Повечето от тях са изолирани в „балон“ в Националния тенис център „Били Джийн Кинг“, там е и Григор Димитров. И тъй като почти през цялото време играчите са с маски, те стават важна част от облеклото им. Първата ни ракета се похвали в социалните медии с червена маска с българското знаме и герб, а след като качи снимката в Instagram, отбеляза, че творението на Burnett New York е „уникално“.

Компанията, която стана известна миналата година с колекциите си за седмицата на модата в Париж и Ню Йорк, се ориентира бързо на пазара и започна да предлага маски по време на Covid-пандемията. Мисията на Burnett New York е да „даде сили на всички жени и да ги вдъхнови“ с колекция от официални и спортни дрехи, но епидемията налага нови стандарти.

Маските са първата категория в шопинг менюто в официалния сайт на марката, а там можем да открием няколко предпазни средства, създадени специално за жени. Те са изработени само от коприна и имат вградени филтри, а цената им е 85 долара.

BEAUTIFULLY SAFE #BURNETT🦋🌸 NEW Limited Edition Burnett Floral masks now available ONLINE! Ready for re-opening in a chic, sophisticated way while also staying safe! Bold florals and feminine details inspire our new spring collection of exclusive floral chiffon masks. Burnett masks are the perfect styling piece for your fashionable day to day or an evening night out. Their expertly crafted interiors made with 100% mask certified cotton and full sewn-in filter are beautifully covered with sheer chiffon exterior. Made in New York . . . . . #ByWomenForAllWomen #burnettnewyork #luxury #luxuryfashion #couture #bywomen #fashion #newyorkfashion #nyfw #cfda #fashionweek #womenswear #style #design #ootd #womensfashion #BNYWoman #SmallBusiness #spring

A post shared by BURNETT NEW YORK (@burnettnewyork) on

Една от двете създателки на компанията, чието име носи и модната къща – Емили Бърнет, знае как се работи по време на криза. Тя става част от известната дизайнерска къща Denis Basso точно след икономическата и финансова криза от 2008-2009. Тогава е едва на 22, но талантът ѝ бързо е забелязан, след като завършва колежа във Финикс и работи за Ralph Lauren.

„Започнах, когато бях на 22 и беше точно след икономическата криза. В годината, в която започнах, дизайнерът и креативният директор напуснаха, така че заех местата им. Трябваше само да скоча и да грабна възможността“, споделя тя пред fashionista.com.

Емили се среща със Стърлинг МакДейвид през 2016, когато младата дизайнерка изготвя булченската рокля на Стърлинг, работейки за Dennis Basso. Тогава МакДейвид остава очарована от таланта на Бърнет и ѝ предлага да създаде собствена марка. Така се ражда идеята за Burnett New York и скоро двете жени започват своя бизнес.

Сега Бърнет е изпълнителен директор и креативен директор, а МакДейвид изпълнява ролята на втори изпълнителен директор и президент на компанията. Тя отговаря за продажбите, маркетинга и финансите, а освен това е изпълнителен директор на Starling Project – нейната марка парфюми. Започва този бизнес, след като първоначално е анализатор в Goldman Sachs.

Двете жени искат да „променят параметрите на доминираното от мъже пространство“, като създадат общност от клиенти, партньори и разнообразен екип, пише в сайта на компанията. „Модата е сила“, гласи основната им философия – „от училищната класна стая до червения килим – модата може да повдигне женските амбиции“.

Една от основните мисии на марката е да се използват естествени материали. „Наистина искаме да се концентрираме върху естествените влакна“, споделя Бърнет. „Виждала съм откъде идват, посещавала съм заводи, където се произвеждат и всичко е създадено тук, в Ню Йорк, в нашето малко ателие“, казва тя през 2019.

Лятно-есенната колекция на компанията от 2019 стана истински хит, а Бърнет направи дебюта си в Седмицата на модата в Ню Йорк с есенната колекция миналата година. След това пътува до Париж, където също показа моделите си. Те са вдъхновени от филмовите героини от 80-те като тази на Мишел Пфайфър в „Белязаният“. Колекцията ѝ е съставена от дрехи, които могат да се носят и на обяд, и на официални вечери, а в нея фигурират и булченски рокли.

#wearadamnmask and Make it Fashion! #BURNETT #BeBeautifullySafe 🥀 SHOP NOW our NEW Limited Edition Burnett Floral masks! Ready for re-opening in a chic, sophisticated way while also staying safe! Bold florals and feminine details inspire our new spring collection of exclusive floral chiffon masks. Burnett masks are the perfect styling piece for your fashionable day to day or an evening night out. Their expertly crafted interiors made with 100% mask certified cotton and full sewn-in filter are beautifully covered with sheer chiffon exterior. Made in New York . . . . #ByWomenForAllWomen #burnettnewyork #luxury #luxuryfashion #couture #bywomen #fashion #newyorkfashion #nyfw #cfda #fashionweek #womenswear #style #design #ootd #womensfashion #BNYWoman #SmallBusiness #spring #wearamask #maskfashion #mask

A post shared by BURNETT NEW YORK (@burnettnewyork) on

Неизползваните материали двете жени даряват на студиа по дизайн в малцинствените общества, благодарение на Училището по дизайн „Парсънс“. Burnett New York работят и с неправителствени организации, а приоритетът им е да наемат жени и да им предоставят възможности, които по принцип не биха имали на местата, в които живеят.

Всяка година Бърнет ще си партнира с различни организации за правата на жените и ще дава директно процент от печалбата на компанията си за развитието им. „В първата ни лятно-есенна колекция си партнирахме с УНИЦЕФ“, каза тя миналата година.

Емили Бърнет е член на женската организация She Fights, докато Стърлинг МакДейвид е в Борда на директорите на УНИЦЕФ, където работи по образованието на момичетата по света.


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Европейски дневници

Бургас посреща роуд шоуто на подкаста "Европеец"

Епизод 2: Бургас - проследете събитието на живо

13:01 - 18.04.2024
Живот

Модните тайни на Gen Z

Новата кампания на Fashion Days е посветена на The Gatekeepers

11:43 - 18.04.2024
Важно днес

Даниел Митов: Изборът ми в МВнР ще е тест за геополитическата ориентация на Радев

Митов заяви, че е готов да приеме поста, но не му е "самоцел".

10:54 - 18.04.2024