Снимка: © TOGG

Турция е на крачка от осъществяването на дългогодишна амбиция: създаването на първия национален производител на автомобили. 

Президентът Реджеп Тайип Ердоган представи два прототипа на модели, които ще се произвеждат от местната компания TOGG (Турскa автомобилна инициативна група). В групата влизат пет фирми и браншова организация, които ще отговарят за изграждането на нов завод в индустриалната зона на Бурса. Правителството инвестира около 3,7 млрд. долара в проекта и планира да произвежда общо 175 000 коли на година в пет различни модела на обща платформа, с гарантирано изкупуване на 30 000 автомобила на година до 2035 г. от държавната администрация. 

Прототипите, които бяха представени в петък, представляват електрически кросоувър от среден размер и седан. Първият турски автомобил - C-SUV - трябва да излезе на пазара през 2022 г. Електрическата система е разработена изцяло от инженери на TOGG, а правата за патента се притежават от турската държава. 

Клиентите ще могат да избират между две разновидности в зависимост от капацитета на литиево-йонните батерии. По-малкият вариант обещава 300+ км пробег с едно зареждане, а по-големият - до 500 км. TOGG твърдят, че акумулаторите им стигат до 80% заряд за по-малко от 30 минути; срокът на гаранция е 8 години. 

Избор ще може да се направи и според системата за задвижване. Моделите със задно задвижване ще ползват един електрически двигател, с мощност 200 к.с. и ускорение от 0 до 100 км/ч за 7.6 секунди. AWD-моделите ще разполагат с втори мотор, осигуряващ 400 к.с. и ускорение до 100 км/ч за 4,8 секунди. 

Дизайнът на C-SUV е дело на италианското студио Pininfarina, като според TOGG е вдъхновен от анадолската култура и символът на региона - лалето. Предната решетка и джантите са проектирани с форми, които наподобяват линиите на цветето. Автомобилът е снабден с изцяло дигитално табло и инфотейнмънт система, включително дисплей за пасажера на предната седалка. Традиционните бутони за настройки са сведени до минимум, което прави дизайна изчистен и семпъл. 

Моделът би трябвало да позволява трансформация до ниво 3+ на автономно шофиране, свързаност за постоянно обновяване на софтуера и възможност за връзка със смарт-устройствата в дома. След пускането на 5G мрежата ще бъдат представени и допълнителни услуги. Първите реални тестове на C-SUV ще могат да се направят едва след две години. 

Главният изпълнителен директор на компанията-производител TOGG е Гюрджан Каракаш, бивш мениджър в Bosch. Оперативен директор е Сергио Роха, оглавявал южнокорейското подразделение на General Motors. 

"Днес е исторически ден за нашата страна, виждаме как една 60-годишна мечта на Турция се сбъдва", каза Ердоган на церемонията в технологичен център край Истанбул. 

Турция вече разчита на силен сектор за производство на автомобили, като си партнира с компании като Ford, Fiat Chrysler, Renault, Toyota и Hyundai (без да броим очакванията за поява на завод на Volkswagen край Измир). 


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

всичко от деня

Пламен Николов: България не е имала премиер като мен досега

Изчегъртването "няма да е стратегия на правителството"

Слави Трифонов реши да изясни "тайминга" на номинацията на Пламен Николов

ИТН се разграничи от "спекулациите" около кандидатурата на Петър Илиев

“Делта” вариантът вече преобладава в България

63% от секвенираните проби са с новия вариант

Кой е Пламен Николов - новият кандидат за премиер на "Има такъв народ"

От кастинга за политици на Слави Трифонов до премиерския мандат

"Към себе си" от бъдещия премиер на България

"Светлите примери" на следващия министър-председател

Несъбраните такси от хазарт са около 700 млн. лв., а само 5% са върнати по съдебен път

Асен Василев уличи ДКХ в "активни действия, които са позволили тези пари да не бъдат търсени и да не бъдат събрани"