Снимка: © TOGG

Турция е на крачка от осъществяването на дългогодишна амбиция: създаването на първия национален производител на автомобили. 

Президентът Реджеп Тайип Ердоган представи два прототипа на модели, които ще се произвеждат от местната компания TOGG (Турскa автомобилна инициативна група). В групата влизат пет фирми и браншова организация, които ще отговарят за изграждането на нов завод в индустриалната зона на Бурса. Правителството инвестира около 3,7 млрд. долара в проекта и планира да произвежда общо 175 000 коли на година в пет различни модела на обща платформа, с гарантирано изкупуване на 30 000 автомобила на година до 2035 г. от държавната администрация. 

Прототипите, които бяха представени в петък, представляват електрически кросоувър от среден размер и седан. Първият турски автомобил - C-SUV - трябва да излезе на пазара през 2022 г. Електрическата система е разработена изцяло от инженери на TOGG, а правата за патента се притежават от турската държава. 

Клиентите ще могат да избират между две разновидности в зависимост от капацитета на литиево-йонните батерии. По-малкият вариант обещава 300+ км пробег с едно зареждане, а по-големият - до 500 км. TOGG твърдят, че акумулаторите им стигат до 80% заряд за по-малко от 30 минути; срокът на гаранция е 8 години. 

Избор ще може да се направи и според системата за задвижване. Моделите със задно задвижване ще ползват един електрически двигател, с мощност 200 к.с. и ускорение от 0 до 100 км/ч за 7.6 секунди. AWD-моделите ще разполагат с втори мотор, осигуряващ 400 к.с. и ускорение до 100 км/ч за 4,8 секунди. 

Дизайнът на C-SUV е дело на италианското студио Pininfarina, като според TOGG е вдъхновен от анадолската култура и символът на региона - лалето. Предната решетка и джантите са проектирани с форми, които наподобяват линиите на цветето. Автомобилът е снабден с изцяло дигитално табло и инфотейнмънт система, включително дисплей за пасажера на предната седалка. Традиционните бутони за настройки са сведени до минимум, което прави дизайна изчистен и семпъл. 

Моделът би трябвало да позволява трансформация до ниво 3+ на автономно шофиране, свързаност за постоянно обновяване на софтуера и възможност за връзка със смарт-устройствата в дома. След пускането на 5G мрежата ще бъдат представени и допълнителни услуги. Първите реални тестове на C-SUV ще могат да се направят едва след две години. 

Главният изпълнителен директор на компанията-производител TOGG е Гюрджан Каракаш, бивш мениджър в Bosch. Оперативен директор е Сергио Роха, оглавявал южнокорейското подразделение на General Motors. 

"Днес е исторически ден за нашата страна, виждаме как една 60-годишна мечта на Турция се сбъдва", каза Ердоган на церемонията в технологичен център край Истанбул. 

Турция вече разчита на силен сектор за производство на автомобили, като си партнира с компании като Ford, Fiat Chrysler, Renault, Toyota и Hyundai (без да броим очакванията за поява на завод на Volkswagen край Измир). 

Прочети