Запознайте се с новия дизайн на Coca-Cola - компанията въвежда нова система на пластмасовите си бутилки, при която капачката е прикрепена към гърлото.
Промяната ще се види във всички марки безалкохолни продукти - включително Fanta и Sprite - които се продават на българския пазар.
Целта на Coca-Cola е да стимулира събирането и рециклирането на пластмасовите капачки и бутилки, за да помогне за намаляване на отпадъците от опаковки.
Това е и част от прехода на компанията в цяла Европа към изпълнение на европейската директива за намаляване на въздействието на пластмасовите продукти върху околната среда.
Coca-Cola залага и глобален агажимент до 2030 г. да събира и рециклира по една бутилка или кен за всяка продадена бутилка или кен, както и да има по-успешен и бърз напредък в посока премахването на отпадъците от опаковки.
Отварянето на бутилката не се различава от начина, по който сме свикнали да пием Coca-Cola - иновацията е в пръстена, който държи капачката плътно прилепнала с помощта на езиче и я задържа прикрепена към бутилката.
Капачките са тествани в лабораторията за изследване и развитие на опаковките на Кока-Кола в Брюксел, за да се гарантира, че те не само осигуряват комфорт на потребителите и предлагат практически, хигиенни и функционални предимства, но и отговарят на изискванията на регламента, на най-високите технически стандарти и на стандартите за безопасност.
Над 275 млн. бутилки с прикрепени капачки ще бъдат пуснати у нас през 2023 г. Производството им започва от февруари и ще се осъществява поетапно през цялата първа половина на годината.
Бутилките с новите капачки ще се произвеждат в производствения център на компанията в Костинброд, след като в началото на 2022 г. заводът за бутилирана минерална вода в Банкя въведе иновацията за първи път в България.
Преходът към улеснено рециклиране се комуникира с ясно съобщение върху етикетa на опаковките, както и чрез специален етикет - некхендър - прикрепен към гърлото на бутилките. Посланието е: „Остави капачката прикрепена за по-лесно събиране и рециклиране“, и с насоки за използването на новата капачка: „Отвори, натисни назад, отпий, затвори“.
Юрг Буркхалтер, генерален директор на Кока-Кола ХБК България, посочва, че целта на Coca-Cola e едновременно да помогне за премахване на пластмасовите отпадъци, като едновременно с това търси и предлага най-устойчивите начини хората да се наслаждават на напитките.
Докладът за устойчиво развитие на Системата на Coca-Cola в България за 2020-2021 г. показва, че 100% от опаковките на всички Кока-Кола продукти вече са рециклируеми.
Допълнително, благодарение на олекотяването на бутилките на своите продукти през 2021 г. компанията е спестила над 1 150 тона пластмаса, което се равнява на над 58 млн. бутилки Coca-Cola 0.500 мл. Всички спестени материали са спомогнали значително за предотвратяването на изпускане в атмосферата на над 2 500 тона въглеродни емисии.
Преките въглеродни емисии вече са намалени с 30% - и то години преди крайния срок през 2025, като компанията е спестила общо над 90 483 тона емисии от цялостната си дейност в страната за периода 2020-2021 г.
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: