„Бентли“ представи най-новия си модел – Mulliner Bacalar, струващ 2 милиона щатски долара. Интериорът на автомобила е направен от дървета, паднали преди пет хиляди години. От скъпата серия ще бъдат произведени само 12 коли, обявиха от компанията, която е под крилото на „Фолксваген Груп“.

От „Бентли Мотърс“ планираха да представят официално новото си бижу на автомобилното шоу в Женева, което трябваше да започне този вторник. Отмениха автомобилното шоу в Женева заради коронавируса . Така компанията последва примера на много други производители и разкри новия си модел онлайн.

Mulliner Bacalar е кабриолет тип „Barchetta“. Това е италианска дума, която, буквално преведена, означава „малка лодка“. Тя няма дори сгъваем покрив, така че при дъжд нейната най-добра употреба е да стои в гаража.

За сметка на това, когато метеорологичните условия го позволяват, новият модел на „Бентли“ е истински мощен на пътя. Автомобилът има 650 конски сили и е захранван от 12-цилиндров двигател. Осемте предавки предразполагат към бързо задвижване на задните колела, но колата разполага и с опция движението да се прехвърли към предните при липса на достатъчно тяга.

Моделът Bacalar e кръстен на езеро в мексиканския полуостров Юкатан, известен със своята красота. Той прилича отчасти на автомобила със сгъваем покрив Bentley Continental GTC, но всъщност единственото общо между двете коли са дръжките на вратите, съобщиха от компанията.

Интериорът е направен от дървета, естествено запазени за повече от 5,000 години в реки, езера и торфени блата в областта Източна Англия в Обединеното кралство. Отлежаването в продължение на пет ери във влажна среда е дало на дървесината специфичния черен цвят. След като тя е изровена от земята, е била внимателно изсушена в специални условия, за да се предотврати разлагането ѝ, докато в същото време запазва естествения си вид, споделиха от „Бентли“, цитирани от CNN.

"Bacalar е модел, напълно направен по поръчка, ориентиран към преживяване без покрив и носещ няколко от прогресивните елементи на бъдещия лукс", обяви изпълнителният директор на "Бентли" Адриан Холмарк.

От компанията подчертават, че естествената дървесина е една от „устойчивите“ характеристики на този модел. Другата е боя, направена от пепел от оризова обвивка – биопродукт от производството на ориз. Пепелта е използвана, за да се направи субстанция, която  дава блясък на боята.

Вместо с обикновения сребърен цвят, отличителните части на Bentley Bacalar са тъмен бронз с детайли от черен титаний.

Багажникът е дело на италианската фирма Schedoni. Базирана в Модена и недалеч от седалищата на „Ферари“ и „Ламборгини“, компанията се занимава със създаване на специални видове багажни отделения за ултра висок клас спортни автомобили.

Целта на „Бентли“ е Bacalar да бъде първият модел от нова серия много редки и персонализирани коли, които ще бъдат произведени само за няколко свръхбогати клиенти. Стратегията е подобна на тази на „Бугати“, която също е част от „Фолксваген Груп“.

„Бугати“ представи няколко автомобила със специален дизайн, които в дадени случаи струват много повече от модела им Chiron. А цената на този техен основен модел е внушителна – три милиона долара.

В борбата за спечелване на най-богатите купувачи, друг от производителите на висок клас автомобили – „Астън Мартин“, също започна да създава коли с цена, достигаща седем цифри. Освен това произвежда ограничен брой, така че лесно всичките им модели от дадена серия да се поберат само в единия ъгъл на паркинга.

12-те модела Bacalar на „Бентли“ вече са предварително разпродадени на клиенти, които ще работят за отдела на Mulliner, произвеждащ автомобилите. Те ще избират цветовете и структурата.

Преди много години Mulliner работи по създаването на скъпи карети, като започва дейността си още през 1760 г. С откритието на автомобилите, компанията се пренасочва към производство на основи за скъпи коли, включително и „Бентли“. „Бентли“ купува компанията през 1959 г.

"Mulliner Bacalar е нашето перфектно представяне на отворен, луксозен автомобил тип "Гран туризмо", както и на огромните възможности на нашия екип в Крю (б.а. - град във Великобритания)".