Дейвид Бекъм стана посланик на AliExpress, докато ЕС разследва китайския онлайн гигант Снимка: © Getty Images

Футболната звезда Дейвид Бекъм вече е посланик на китайския гигант за онлайн търговия AliExpress. Предполага се, че рекламната сделка е за милиони долари.

Alibaba - компанията собственик на сайта за евтини стоки, е в жестока конкуренция с платформите Shein и Temu. Фирмата инвестира все по-упорито, за да стимулира глобалните си продажби, тъй като ръстът на вътрешната електронна търговия намалява.

Бившият капитан на английския национален отбор по футбол ще популяризира AliExpress, след като сайтът за търговия се присъедини към няколко китайски компании като спонсор на Европейското първенство по футбол. То започва в средата на юни.

Сделката с Бекъм е част от тази рекламна кампания за УЕФА. Футболистът ще бъде лице на кампанията на Alibaba "Score More with AliExpress" (Спечелете повече с AliExpress - в превод), която предлага специални предложения във връзка със спортното състезание.

"AliExpress помага на феновете да се доближат още повече до УЕФА Евро 2024™ това лято, като им предлага страхотни награди, докато действието се развива на терена", се казва в изявление на Бекъм.

Конкретната сума, която ще бъде изплатена на Бекъм, не е разкрита публично, но според съобщения в медиите става дума за милиони долари.

Новината обаче идва, след като през март Европейската комисия започна официално разследване срещу AliExpress. Проверката е заради съмнения, че платформата не прави достатъчно, за да се ограничава разпространението на рискови продукти - например фалшиви играчки, лекарства и други.

Съгласно разпоредбите в Закона за цифровите услуги (Digital Service Act) Комисията ще реши също така дали AliExpress защитава в достатъчна степен непълнолетните потребители от достъп до порнографски материали в платформата си.

Компанията на Бекъм, DRJB Holdings, декларира приходи в размер на 72,6 млн. паунда (92,5 млн. долара) за 2022 г. Тогава футболистът подписа договор, за да бъде избран за посланик на Световното първенство, което се проведе в Катар. Сделката с арабаската страна предизвика недоволство сред знаменитости и защитници на ЛГБТ+ правата по света.

Партньорството с Бекъм с AliExpress сега е договорено на фона на силна бизнес конкуренция между сайтовете за евтини стоки. Такива са и Shein и Temu, които в последно време също залагат на мащабни маркетингови компании, за да развият бизнеса си.

Temu си осигури рекламен слот по време на най-гледаното телевизионно събитие в САЩ - финала за Супер купата, докато Shein засилва партньорства с инфлуенсъри, с които да привлича повече потребители от поколението Z.

Международният бизнес на Alibaba в областта на електронната търговия, който включва AliExpress, действа под името Alibaba International Digital Commerce Group. Продажбите на международното звено на предприятието нараснаха с 45% на годишна база през първите три месеца на 2024 г. до 3,79 млрд. долара.


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Важно днес

Супертайфун отне живота на поне двама в Китай. Ранени са над 90 души

"Яги" е вторият най-мощен тропически циклон в света през 2024 г. досега

09:37 - 07.09.2024