Стрийминг платформата Disney+ отчита втора загуба на милиони абонати след първата такава в края на миналата година. Още 4 милиона потребители са се отказали от услугата през първите три месеца на 2023 г.
Така общият брой на ползващите Disney+ се е свил до близо 157,8 млн. от януари до март. Платформата, която стартира за първи път в САЩ в края на 2019 г., е дом на популярни продукции, включително на марките Pixar, Star Wars, Marvel и National Geographic. В самото ѝ началото абонатите растяха стабилно, но в края на миналата година услугата отчете първата си загуба от 2,4 млн. потребители. А сега е последвана от нова.
Резултатите се разминават с прогнозата на анализаторите, които са предвиждали, че услугата всъщност ще достигне общо 163,17 млн. абонати през първото тримесечие на 2023 г.
Основният фактор за свиването всъщност идва от Индия и части от Южна Азия, където Disney загуби правата за стрийминг на мачовете по крикет от Индийската висша лига (IPL), което е довело до значителен отлив на абонати. Неотдавнашното увеличение на цените за абонамент, което започна първо в Съединените щати, но продължи и в международен план, също е оказало влияние.
В България Disney+ стартира на 14 юни 2022 г., като услугата не се предлага на български и съдържанието не е локализирано. От компанията обещаха достъп до български субтитри на по-късен етап.
Главният изпълнителен директор на дружеството Боб Игър разкри по време на последния разговор за приходите, че Disney ще премине през голямо преструктуриране, включително като заличи работни места. Тези действия ще засегнат 7000 служители, като това ще е третата вълна от съкращения за компанията.
По-рано Игър обяви и плановете на Disney да спести 5,5 млрд. долара разходи, включително 3 млрд. долара за съдържание. Компанията все пак отчита известни подобрения във финансовите си резултати, като загубите ѝ са намалели до 659 млн. долара за тримесечието в сравнение с 1,1 млрд. долара за предходното.
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: