Основната част от съдържанието на онлайн изданието "Дневник" става платено от 1 септември, съобщиха от издателя му "Икономедиа".
Читателите с платен абонамент в сайта ще продължат да получават новини, анализи и интервюта, достъп до аудиовариант на статии и до архива на "Дневник", а рекламите ще бъда ограничени.
Те ще могат да подаряват достъп до статии - да ги "отключват" за читатели без абонамент.
Рубриката “Бързи новини” ще остане със свободен достъп, а за абонатите се разработват и допълнителни услуги.
"Дневник" е първата голяма медия с всекидневни новини, която ще въведе платен абонамент в България. "Капитал" също има ограничен достъп за читатели без абонамент, но акцентът в него са съдържанието и архива на седмичника.
Решението за въвеждането на платено съдържание следва глобалната тенденция за промяна в бизнес модела на онлайн медиите, които вече разчитат и на финансова подкрепа от потребителите "за създаването на проверено, качествено и задълбочено журналистическо съдържание."
"Бизнес моделът на "Дневник" досега разчиташе само на рекламни приходи, които да издържат нюзрума и развитието на дигиталните продукти. С въвеждането на дигиталните абонаменти се обръщаме към читателите си," казва Галя Прокопиева, изпълнителен директор на "Икономедиа".
"Читателите, които се абонират за "Дневник", ще подкрепят качествената журналистика и развитието й, ще подкрепят и мисията ни всички да имат достъп до проверени новини," допълва Велислава Попова, главен редактор на "Дневник".
Първият брой на "Дневник" като бизнес всекидневник излиза през февруари 2001 г.
През ноември 2011 г. изданието продължава само онлайн, като разширява фокуса си върху новини от всички сфери. В момента е сред най-посещаваните медии в България.
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: