Атаката на таблоида "Билд" срещу водещия вирусолог Кристиан Дростен доведе до прекратяване на рекламните отношения с една от най-големите здравноосигурителни каси на Германия AOK (Allgemeine Ortskrankenkasse). В AOK се осигуряват над 26 милиона граждани на страната, което представлява около 1/3 от населението.
Продуктовият директор на AOK Стийв Плескер обяви решението на компанията да прекрати текущата рекламна кампания "За по-здрава Германия" през платформите на "Билд", защото медията вече не отговаря на изискванията за защита на бранда.
"Отразяването на кризата с коронавируса в медиите и на новите научни открития варира от много диференцирани публикации до много едностранчиви, дори спорни статии. И двата подхода може би имат своето основание, а аз съм далеч от мисълта да оказвам влияние върху редакционната политика на медиите. Независимо от това компаниите-рекламодатели трябва много сериозно да поставят въпроса къде биха искали да се появяват с рекламите си", пише Плескер в позиция, публикувана в LinkedIn.
Мениджърът от AOK посочва, че сигурността на бранда играе много важна роля за здравните застрахователни дружества, които трябва да бъдат още по-внимателни по време на пандемичната криза.
ПРОЧЕТЕТЕ ОЩЕ: "Груба грешка": Как топ-вирусологът Кристиан Дростен се превърна в политическа мишена
"В този контекст Федералното обединение на AOK взе решение, че "Билд" вече не е удачна медия за нашата имиджова кампания "За по-здрава Германия". AOK би искал изрично да подчертае, че това решение не бива да се разбира като призив към бойкот на "Билд". Във всички случаи AOK ще продължи да следи развитието на ситуацията и ще адаптира своята маркетингова стратегия и избора си на медии в съответствие с нея", се казва в позицията на Плескер.
Съобщението на компанията дойде дни след полемиката около статията, в която "Билд" обвинява Кристиан Дростен в провеждане на погрешно изследване върху инфекциозните особености на децата, болни от Covid-19. В публикацията бяха цитирани коментари на статистици и икономисти върху изчислителните модели на Дростен и екипа му, споделени в предварителен доклад от изследване в края на април. Както Дростен, така и цитираните негови критици се разграничиха от внушенията на "Билд", че изследването е компрометирано и че правителството на Германия е било подведено от вирусолога при мерките за безопасност в училищата.
Стийв Плескер от AOK беше един от хората, които изразиха недоумение от кампанията на таблоида срещу Дростен.
В своя по-ранна публикация в LInkedIn той определя като "срамна" статията на "Билд" и посочва, че тя няма нищо общо с журналистиката.
Още тогава той заявява намерението си да прекрати сътрудничеството си с медията въпреки "множеството успешни съвместни проекти". Тази публикация впоследствие е изтрита от Плескер, който обяснява, че е изразил спонтанно лично мнение през корпоративния си профил, но не би искал да създава впечатление, че то представлява общоприета позиция на компанията му.
Die #AOK wird bei der #BILD vorerst keine Anzeigen mehr schalten. 👍👏 Der AOK-Chef: "Die BILD Berichterstattung zu der Studie von Prof. Christian Drosten ist eine Schande und hat mit Journalismus nichts zu tun."
— Danijel Visevic (@visevic) May 26, 2020
Jetzt bekommt @jreichelt so richtig #Zunder (siehe oben). pic.twitter.com/j55cBfXzEF
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: