Една от най-големите здравни каси в Германия спря рекламите си в "Билд" Снимка: © Getty Images

Атаката на таблоида "Билд" срещу водещия вирусолог Кристиан Дростен доведе до прекратяване на рекламните отношения с една от най-големите здравноосигурителни каси на Германия AOK (Allgemeine Ortskrankenkasse). В AOK се осигуряват над 26 милиона граждани на страната, което представлява около 1/3 от населението.

Продуктовият директор на AOK Стийв Плескер обяви решението на компанията да прекрати текущата рекламна кампания "За по-здрава Германия" през платформите на "Билд", защото медията вече не отговаря на изискванията за защита на бранда.

"Отразяването на кризата с коронавируса в медиите и на новите научни открития варира от много диференцирани публикации до много едностранчиви, дори спорни статии. И двата подхода може би имат своето основание, а аз съм далеч от мисълта да оказвам влияние върху редакционната политика на медиите. Независимо от това компаниите-рекламодатели трябва много сериозно да поставят въпроса къде биха искали да се появяват с рекламите си", пише Плескер в позиция, публикувана в LinkedIn.

Мениджърът от AOK посочва, че сигурността на бранда играе много важна роля за здравните застрахователни дружества, които трябва да бъдат още по-внимателни по време на пандемичната криза.

ПРОЧЕТЕТЕ ОЩЕ: "Груба грешка": Как топ-вирусологът Кристиан Дростен се превърна в политическа мишена

"В този контекст Федералното обединение на AOK взе решение, че "Билд" вече не е удачна медия за нашата имиджова кампания "За по-здрава Германия". AOK би искал изрично да подчертае, че това решение не бива да се разбира като призив към бойкот на "Билд". Във всички случаи AOK ще продължи да следи развитието на ситуацията и ще адаптира своята маркетингова стратегия и избора си на медии в съответствие с нея", се казва в позицията на Плескер.

Съобщението на компанията дойде дни след полемиката около статията, в която "Билд" обвинява Кристиан Дростен в провеждане на погрешно изследване върху инфекциозните особености на децата, болни от Covid-19. В публикацията бяха цитирани коментари на статистици и икономисти върху изчислителните модели на Дростен и екипа му, споделени в предварителен доклад от изследване в края на април. Както Дростен, така и цитираните негови критици се разграничиха от внушенията на "Билд", че изследването е компрометирано и че правителството на Германия е било подведено от вирусолога при мерките за безопасност в училищата.

Стийв Плескер от AOK беше един от хората, които изразиха недоумение от кампанията на таблоида срещу Дростен.

В своя по-ранна публикация в LInkedIn той определя като "срамна" статията на "Билд" и посочва, че тя няма нищо общо с журналистиката.

Още тогава той заявява намерението си да прекрати сътрудничеството си с медията въпреки "множеството успешни съвместни проекти". Тази публикация впоследствие е изтрита от Плескер, който обяснява, че е изразил спонтанно лично мнение през корпоративния си профил, но не би искал да създава впечатление, че то представлява общоприета позиция на компанията му.


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Политика

ЕС разследва „SkinnyTok“ – тенденцията за екстремно отслабване в TikTok

TikTok е разследван по европейския закон за онлайн съдържание

19:24 - 20.05.2025
Живот

Жерар Депардийо отново се изправя пред съда – този път за побой над италиански папарак

След присъда за сексуален тормоз, Депардийо се изправя пред ново обвинение в Италия

18:15 - 20.05.2025
Важно днес

Джордже Симион твърди, че Франция се е намесила във вота и ще оспорва загубата в съда (Обновена)

Загубилите изведнъж заговориха за "чуждестранна намеса" във вота

17:40 - 20.05.2025
Важно днес

Верижна катастрофа предизвика сериозно задръстване на бул. "Цариградско шосе"

Инцидентът е станал около 16:30 часа. 

17:00 - 20.05.2025
Политика

ЕС и Великобритания удариха в синхрон Русия с нови санкции по "сенчестия" флот

Брюксел и Лондон се опитват да засилят натиска върху Путин, но без съдействие от САЩ

15:40 - 20.05.2025
Зелен булевард

Билото на Софийска планина е с нова туристическа маркировка

Доброволците в третата инициатива от проекта на БТС и Kaufland България – „Не губи посоката“, поставиха 15 указателни табели и се включиха в дейности по почистване на района около чешмата „Момин дол“

15:02 - 20.05.2025
Кино и сериали

"Улица Сезам" отива в Netflix, след като Тръмп спря парите обществени медии в САЩ

Предаването стартира през 1969 г.

14:58 - 20.05.2025
Живот

Високият зрителски вот за Израел на "Евровизия" роди съмнения. Страните искат отговори от EBU

Обществените телевизии на Испания, Белгия, Финландия и Исландия се усъмниха във вота

14:44 - 20.05.2025
Важно днес

ТВ водещият Боби Ваклинов реши да прави политически проект

Бившият репортер от "Господари на ефира" обяви начало на "народно движение за истински промени"

14:37 - 20.05.2025