Електрическият ID.3 на Volkswagen вече е в България

Volkswagen направи премиерата на новия изцяло електрически модел ID.3 в България.

Компактният електромобил поставя началото на третия голям етап в историята на компанията, като предлага неограничена възможност за използване в ежедневието и в същото време е ценово достъпен за милиони потребители по целия свят.

Модулната конструктивна архитектура за модели с електрическо задвижване MEB (Modulare E-Antriebs-Baukasten) в ID.3 осигурява просторен интериор, мощни динамични характеристики и възможности за изминаване на автономен пробег до 549 километра (според условията на цикъла WLTP).

Възможността за бързо зареждане е още една силна страна на новия модел при пътуване на дълги разстояния.

Стилът на ID.3 е изчистен от излишни декоративни елементи, като залага на плавни и хармонични форми. Дизайнът е типичен за представител на Volkswagen, а технологиите го правят истински модерен автомобил за устойчив транспорт.

Новата фамилия ID. модели на VW идват с извънредно къси надвеси и много дълго междуосие на каросерията. Това създава отбширно свободно пространство в купето, с което новият модел се позиционира като еталон при представителите на компактния клас.

Арматурното табло е с изчистени форми, а модулът ID. Light, разположен под челното стъкло, осъществява визуална комуникация с пътниците. Управлението на новия ID.3 се извършва до голяма степен с помощта на мултифункционалния волан, централния 10-инчов сензорен екран и интелигентния гласов контрол "Hello ID".

Електронната платформа на ID.3 е изцяло нова. Използва хардуер с два високопроизводителни процесора, а софтуерът е проектиран така, че да осигури високата степен на гъвкавост, характерна за сървърите. Този подход улеснява онлайн изтеглянето на актуализации за различни системи в автомобила, а в бъдеще и на функционални подобрения чрез мобилната мрежа.

Услугите от гамата на We Connect Start създават органична връзка между автомобила и смартфона, като дават възможност за удобно дистанционно управление, контрол на зареждането и климатизацията, предоставят информация за пътнотранспортната обстановка и показват данни за най-близките зарядни станции в реално време на картата на навигационната система. Включеното в стандартното оборудване приложение App Connect осигурява достъп до мултимедиен стрийминг в автомобила чрез личния смартфон.

Акумулаторната батерия с високо напрежение е монтирана ниско в подовата част на каросерията, с което осигурява на ID.3 нисък център на тежестта и динамично поведение на пътя. Тяговият електродвигател задвижва задните колела и допринася за постигане на отлично сцепление с настилката.

При намаляване на скоростта и в режим на спиране електромоторът рекуперира излишната енергия и я подава обратно за съхранение в акумулаторната батерия.

ID.3 идва в България със специалното си издание 1ST edition. Моделът ще се предлага в три нива на изпълнение, с възможност за подбор на цвета на външното лаково покритие и разцветките в интериора на автомобила.

ID.3 1ST edition се задвижва от разположен на задния мост електродвигател с максимална мощност 150 кВт и максимален въртящ момент от 310 Нм. Електромобилът ускорява от 0-100 км/ч за 7,3 сек, а максималната скорост достига 160 км/ч.

ID.3 1ST edition използва акумулаторна батерия с реално използваем енергиен капацитет от 58 кВтч, както и с автономен пробег на електричество до 426 километра според изискванията на цикъла WLTP.

При използване на мощна зарядна станция с постоянен ток е възможно в рамките само на 30 минути да заредите достатъчно енергия за изминаване на 290 километра.

Предварително конфигурираната версия Tour също може да се поръчва от клиентите в България - тя е базирана на четириместния модел ProS, който позволява използването на по-голяма акумулаторна батерия (77 кВтч нето) и съответно постигането на по-продължителен автономен пробег до 550 км (WLTP а максималната мощност е идентична с тази на ID.3 Pro Performance и възлиза на 150 кВт (204 к.с.).). Версията Tour може да се зарежда от DC станции със 125 кВт.

ID.3 може да се оборудва и с head-up дисплей с добавена реалност, който прожектира най-важната за водача информация в триизмерна графика директно върху челното стъкло.

Системата Travel Assist е още една допълнителна опция, която подкрепя водача с автоматично поддържане на дистанцията до автомобила отпред и осигуряване на стабилна траектория в лентата за движение.

Процесът на производство на новия модел има гарантирано неутрален въглероден баланс.


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Европейски дневници

Какво са "АПИ-та" и защо никой не иска да гледа как се правят наденица и европейски закони

Лидия Симова за работата на един политически сътрудник в ЕП

20:30 - 25.04.2024
Важно днес

Двама лидери, общо съобщение. ГЕРБ и ДПС се хвалят с 1 млрд. лв. за държавните мини

Трима министри от служебния кабинет на крака при Борисов и Пеевски

18:16 - 25.04.2024
Важно днес

Без да са го прочели, депутати от комисията "Митници" пратиха доклада си в прокуратурата

Но какво пише в документа така и не стана ясно

17:17 - 25.04.2024
Важно днес

Присъдата на Харви Уайнстийн за изнасилване е отменена от съда в Ню Йорк

72-годишният холивудски магнат все пак ще остане в затвора

17:15 - 25.04.2024
Важно днес

"Има риск нашата Европа да умре". Речта на Макрон в Сорбоната

Френският президент призова ЕС за реформи и отговор на рисковете

15:08 - 25.04.2024