Facebook и Google да бъдат значително ограничени в това да показват политически реклами на потребителите си - това предлага проектодоклад на Европейския парламент, публикуван в сряда.
Предложението е на евродепутата от "Обнови Европа" Анна Донат и цели на онлайн платформите да им бъде забранено да показват политически реклами въз основа на профилиране и проследяване на хората в интернет, пише "Politicio". По този начин политическите партии ще могат да се рекламират само въз основа на данни от потребителите, които самите те решат да споделят - като пол, възраст, местоположение и език.
През последните години политици и чуждестанни участници имат възможност да показват платени политически послания на потребители в социалните мрежи въз основа на тяхното онлайн поведение и множеството лични данни. Манипулирането на гласоподавателите чрез микротаргетиране беше и в основата на скандала с Cambridge Analytica през 2018 г.
По-рано Европейската комисия предложи регламент относно прозрачността и таргетирането на политическата реклама с цел да ограничи злоупотребата със социалните медии в особено критични моменти като избори и референдуми. Понастоящем Парламентът и Съветът на ЕС внасят промени в проекта на Комисията. Целта е правилата да бъдат готови преди европейските избори през 2024 г.
Сред исканията от страна на Анна Донат са регулаторните органи, които наблюдават правилата за защита на личните данни, да бъдат напълно независими както от частния сектор, така и от националните правителства.
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: