Контейнеровозът Ever Given, който блокира Суецкия канал през март и забави световната търговия, най-накрая напусна Голямото солено езеро, където се намираше над 3 месеца.
Корабът вдигна котва, след като Египет подписа компенсационна сделка със собствениците и застрахователите на плавателния съд. Първоначално администрацията на Суецкия канал поиска 916 милиона долара като компенсация, включително 300 млн. бонус за деблокирането на Ever Given и още толкова за нанесени щети по репутацията.
Застрахователите обаче отказаха да заплатят такава голяма сума, а от управата на канала я намалиха на 550 млн. долара. Финалната договорка е била подписана преди няколко дни, но детайлите по нея остават тайна.
Странният случай с мегакораба Ever Given, който блокира Суецкия канал
„Ще запазим условията по споразумението конфиденциални“, обяви адвокатът на администрацията на Суецкия канал (SCA) Халид Абубакр.
Знае се само, че SCA ще получи лодка, която може да издърпва плавателни съдове, тежащи до 75 тона.
Според администрацията на канала – Египет е загубил между 12 и 15 млн. долара за всеки от дните, в който контейнеровозът беше блокирал прекия път между Азия и Европа.
Корабът плава под панамски флаг, но собственикът му е японската компания Shoei Kisen Kaisha.
Пътуващият до Нидерландия Ever Given заседна в канала заради силните ветрове на 29 март. Той престоя там щест дни, преди да бъде изтеглен от лодки-влекачи и други помощни плавателни съдове. Един човек загина по време на акцията.
В сряда корабът е вдигнал котва и е отплавал към Ротердам. Все още той е натоварен с около 18 300 контейнера. Те трябва да достигнат крайна дестинация британското пристанище Феликстоу.
Българският "Васил Левски" и още 14 кораба прекарват 8 години, блокирани в Суецкия канал
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: