Италианският шоколадов гигант Ferrero придобива една от най-старите компании за зърнени закуски в САЩ.
Сделката за компанията, изобретила Corn Flakes – Kellogg, е на стойност за 3,1 млрд. долара.
Това е поредната стъпка, с която семейната компания Ferrero активно разширява дейността си през последните години, включително с придобиването на сладкарския бизнес на Nestlé в САЩ.
Основана през 1946 г., Ferrero е един от най-големите производители на шоколад и бонбони в света с над 30 марки, продавани глобално. Сред тях са Nutella, Kinder, Tic Tac и др. .
С обявяването на сделката Ferrero съобщи, че планира да инвестира и развие емблематичните марки на WK Kellogg, сред които Froot Loops.
Ferrero обаче ще трябва да се справи с предизвикателствата като спад в търсенето на зърнени закуски заради растящите цени и опасения доколко са здравословни.
Главният изпълнителен директор на Kellogg Гари Пилник коментира, че фактът, че Ferrero е частна компания, ще осигури „чудесен дом за нашите хора“, без натиска на публичните пазари.
Ferrero вече има над 14 000 служители в Северна Америка, a сделката сега ще осигури силна позиция за италианския гигант и на пазара закуски.
Историята на Kellogg започва преди близо 120 години, а основателят ѝ Уил Кийт Келог се смята за изобретателя на корнфлейкс.
Марки като Frosted Flakes направиха компанията една от най-разпознаваемите в САЩ през 20 век, но в последните години продажбите ѝ се задържат без ръст, а фирмата има над 500 млн. долара дълг.
През 2023 г. WK Kellogg се отдели от международния и снакс бизнес на предишната компания майка, която бе преименувана на Kellanova и по-късно продадена на сладкарския гигант Mars за 36 млрд. долара.
Заради поскъпването на живота все повече потребители се ориентират към по-евтини марки от магазинната мрежа, вместо към скъпите брандове.
Отрасълът е под натиск и от администрацията на Тръмп, която в рамките на инициативата „Да направим Америка здрава отново“ се насочи срещу изкуствените оцветители в продукти като Froot Loops.
Kellogg вече обяви, че ще премахне синтетичните оцветители от зърнените закуски, които се сервират в училища в САЩ, до учебната 2026–2027 година. Засега обаче няма краен срок за премахването им от продуктите за масовия пазар.
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: