Френският град Колмар бе избран за европейска дестинация №1 за 2020 г. в традиционната анкета, организирана от сайта European Best Destinations. Градът, който се намира в област Елзас в североизточната част на страната, изпревари 19 дестинации, които се бориха за приза, включително Париж, Рим, Прага, Виена, Мадрид, Атина, Ротердам, съобщи Forbes.

Колмар постави рекорд за най-много гласове, откакто конкурсът започна през 2009 г. За френския град са гласували 179,723 души, което изпреварва постижението на Порто от 2017 – 138,116. 

Това е 11-ото издание на анкетата, в което бяха отчетени рекордни над 600 хиляди гласа. Колмар ще бъде промотиран от European Best Destinations на милиони хора, които ще осъществят пътуване на Стария континент през 2020, а  също така ще получи правото да използва слогана „Най-добрата дестинация в Европа“ в своите рекламни дейности.

„Световноизвестна дестинация, която има всичко“ – по този начин организаторите на гласуването описват френския град. „Той е столицата на елзаското вино и водач във винения туризъм. Също така е перфектното място за романтика, за почитателите на историята, привържениците на храната, музиката и любителите на културата“.

Колмар има население от близо 70 хиляди души по данни от 2017 г. Намира се в подножието на Вогезите в Елзаската равнина и през него минават реките Ил и Лош.

Познат е като най-слънчевият град във Франция, тъй като в 300 от дните през годината времето е такова. Но Колмар притежава и своя коледен чар, който привлича хиляди туристи.

От 2009 насам сайтът European Best Destinations популяризира културата и туризма в Европа на милиони пътуващи и на работещи в тази сфера. Той работи съвместно с Европейската комисия, за да промотира устойчивия туризъм. EBD организира основните туристически състезания на Стария континент, като сред тях са „Най-добри европейския коледни базари“, „Най-добри европейски плажове“, „Най-романтични дестинации“ и „Най-добри европейски ски курорти“.

Организацията си партнира с над 300 туристически офиса из цяла Европа и за осма поредна година е най-посещаваният уебсайт, посветен на пътуванията в европейските страни, пише Forbes.

Като резултат от рекламата в European Best Destinations, различни дестинации се радват на бум на туристите. След като Порто спечели конкурса през 2017, в града имаше 17% ръст на посетителите до края на годината, 13% повече бяха тези в Бордо през 2015, а през 2016 в хърватския Задар пристигнаха 25% повече туристи спрямо предходната година.