Групата ФЬОНИКС е предпочитан партньор за лесен и директен достъп до здравни продукти и услуги в цяла Европа. В България ФЬОНИКС Фарма обслужва както аптечния, така и болничния пазар.
Дистрибуционните центрове на ФЬОНИКС Фарма са разположени в София, Пловдив, Варна, Велико Търново и Бургас, така че да осигуряват 100% покритие на територията на страната.
Всеки ден от тях се доставят почти 400 000 опаковки лекарства в повече от 2700 болници и аптеки в страната.
Освен дистрибуция, преддистрибуция и ексклузивно представителство на фармацевтични продукти, компанията развива активно и иновации в сектора.
Преди година немската група ФЬОНИКС откри единствения по рода си IT хъб на групата именно в България.
Това автоматично превръща страната в център за иновации и за нови решения в дигитализацията на здравеопазването на европейско ниво.
В момента в IT хъба на ФЬОНИКС в България разработват специален диспенсър за лекарства за възрастни хора. Умното устройство може да предоставя лекарства на възрастните в определен час. То е предназначено за финландския пазар, но също се правят разработки за групата в Германия, Великобритания, Норвегия и други.
Сега в развойното звено на групата ФЬОНИКС работят около 80 човека, като се очаква техният брой да продължи да расте и през 2024 година.
Те работят по това да оптимизират работните процеси в администрацията с помощта на изкуствен интелект, така че служителите да се освободят от рутинни и повтарящи се задачи и да се съсредоточат върху по-креативни и стратегически дейности, които добавят и по-голяма стойност за компанията.
Както и в други сфери и тук очакванията са, че изкуственият интелект ще трансформира много голяма част от работата. Затова е особено важно хората да се адаптират към новите условия и постоянно да придобиват различни умения.
Част от работната философия на ФЬОНИКС Фарма е да подкрепят кариерното развитие и израстването на кадрите в компанията не само вертикално, но и хоризонтално. Гледат на това като на естествен процес, предвид различните бизнес направления вътре във фирмата – от маркетинг, през администрация, до транспорт и логистика, както и разработване на софтуерни решения.
Една интересна вътрешна статистика за ФЬОНИКС Фарма идва от стажантската програма. 50% от участниците, които са завършили успешно стажа си, след това са получили оферта за работа.
Такава е и историята на Жени Няголова. В началото на 2022 г. тя завършва успешно стажантската програма на ФЬОНИКС Фарма и получава предложение да продължи кариерното си развитие в компанията. Така е назначена на позицията специалист „Логистични услуги“, а година и половина по-късно Жени вече е повишена в експерт „ Клиенти, Логистични услуги“.
ФЬОНИКС Фарма е на пазара от 28 години и се променя заедно със средата и времето. Служителите на ФЬОНИКС вече са 750 души.
Повечето от хората, които работят там споделят , че каузата за по-добро здравеопазване, е тази, която ги е привлякла на първо място.
Голяма част от служителите работят в компанията повече от 5 години, а някои от ръководните кадри са част от екипа още от самото създаване на фирмата.
Един от дългогодишните служители на ФЬОНИКС Фарма е Красимир Николаев. Той постъпва на работа като счетоводител през май 2004 г. и в края на същата година става заместник-финансов директор. През 2014 година е повишен отново, а малко по-късно става директор на отдел „Болничен пазар“, който е сред ключовите за компанията.
Въпреки добрите примери, от ФЬОНИКС Фарма отчитат, че предизвикателствата за компаниите на пазара на труда продължават.
При ниска безработица, задълбочаваща се демографска криза, както и компромисно качество на образованието в България, кандидатите са ограничен брой, което води до засилена конкуренция за таланти.
Поколение Z (б.ред. родените в периода 1997-2012 година) също се оказва специфично за пазара на труда със своите характеристики.
"Наблюдава се тенденция да наемаме служители, които в целия си предишен опит, не са работили в офис, а само от вкъщи. Промяната и интеграцията за тях е много трудна", казват от ФЬОНИКС Фарма.
Най-забележим е недостигът на хора в направленията Складови операции и транспорт в градове като София и Пловдив, както и сред магистър-фармацевтите. Липсата на фармацевти, оказва се, не е само български феномен, а тенденцията се забелязва в цяла Европа. Трудно се намират хора и за специфични търговски и маркетингови позиции с опит във фармацевтичния бранш.
Според ФЬОНИКС Фарма подкрепата за развитието на кадрите не е достатъчно вече да е само по линия на материалните придобивки, важни са и възможностите за кариерно развитие.
В последните години ФЬОНИКС Фарма расте с по-бързи темпове от останалите на пазара и е сочена за пазарен лидер в България. В компанията са убедени, че ключова роля за тези резултати имат именно служителите.
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: